Kissa yökkäilee
Kissa yökkäilee suht usein, näyttää yskivän karvapalloa mutta oksentaa karvapallon suht harvoin (muutaman viikon välein). Karvaa irtoaa tosi paljon. Pitäisikö tutkia onko astma tai jotain muuta pahasti vikana?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kissa on rakas mutta rahatilanne voisi olla parempi. En haluaisi turhaan maksaa noin valtavaa summaa. Lisäksi kissa stressaa siirtymisiä ihan älyttömästi, uikuttaa ja ripuloi alleen autossa.
Ikä? Noin yleisesti sanottuna vanhalla voi olla monenkin sairauden oire. Tai hampaat huonona ja nielee liian isoja paloja? Verikoekin ja tunnustelu voi kertoa jotain, ja on halvempaa kuin sisätutkimukset. Luulisin.
Ja syötä kissanheinää, sitä orasta
Vierailija kirjoitti:
Ja syötä kissanheinää, sitä orasta
Olen yrittänyt tarjota, sitä ei kiinnosta.
Eläimen oikeus on päästä tutkittavaksi. Sinä et saa antaa sen kärsiä siksi, että et jaksaisi maksaa eläinlääkärikäynnistä. Mieti hieman syvällisemmin asiaa omassa mielessäsi kuin että kysyt siitä muilta tuntemattomilta tällaisella palstalla.
Levitä ruokaa laakealle lautaselle. Ahmii ja siksi yökkäilee.
Meillä auttoi tämä.
Jos oksentelu on jatkuvaa niin ehdottomasti lääkäriin. Tuo ei ole normaalia.
Kun ottaa lemmikin, on vastuussa sen hyvinvoinnista. Joskus se maksaa maltaita mutta lemmikkia ei voi jättää kitumaan.
Kissa on käynyt vasta eläinlääkärissä pikatarkistuksessa ja rokotettavana. Kerroin yökkäilystä jota olin pitänyt melko harmittomana, jolloin ehdotettiin tarkempia tutkimuksia joille tulisi hintaa useita satoja euroja. Netistä luettuna kissa täyttää mahdollisista astman oireista ehkä yhden kun oireita on listattu lähemmäs kymmenen.
En sanoisi oksentelua jatkuvaksi, tiheimmillään n. kk välein mutta välillä saattaa mennä kolmekin. Mutta tekee yökkäämiseleitä paljon useammin.
Kissa on leikkisä ja seurallinen, liikkuu aktiivisesti ja syö paljon. Hampaiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
Altistuuko myrkyllisille kasveille, kuten traakkipuu?
Yskiminen ja yökkäily ei ole mitään hälyttävää. Yskit varmaan itsekin. Mutta jos tuo ei näytä menevän ohi koskaan, niin sitten lääkäriin tie vie.
Ainoa kasvi josta on ollut vähääkään kiinnostunut on ollut peikonlehti, jota olen pitänyt turvallisena Mutta ei nähdäkseni ole syönyt sitä vaan huiskinut lehtiä. Muut kasvit pitäisi olla myrkyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Yskiminen ja yökkäily ei ole mitään hälyttävää. Yskit varmaan itsekin. Mutta jos tuo ei näytä menevän ohi koskaan, niin sitten lääkäriin tie vie.
Minun kissallani oli astma.
Kissa on rakas mutta rahatilanne voisi olla parempi. En haluaisi turhaan maksaa noin valtavaa summaa. Lisäksi kissa stressaa siirtymisiä ihan älyttömästi, uikuttaa ja ripuloi alleen autossa.