Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestännekö siis tarkenee istua jääsohjossa välikausihaalareissa!!?

Vierailija
26.03.2007 |

Vai eikö siellä etelässä / etelämpänä ole enää yhtään lunta eikä sohjoa? Meillä tyttö ainakin rakastaa istua tuossa lumisohjossa ja mättä lällyä ämpäriin, enkä todellakaan meinaa istuttaa pelkässä keväthaalarissa. Kun tuntuu että tuon aiemman keskustelun mukaan pitäs lasten jo kulkea ihan kesäkamppeissa ja jos on lämmintä päällä niin tietty on taas huono äiti joka tykehuttaa lapsensa kevätauringossa.

Kehtaakohan täällä Oulussakaan enää aamulla puistoon mennä talvihaalarissa, pitää yrittää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva maa ja +15 C.

Vierailija
2/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikausihaalarissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo Hämeenlinnassa näkynyt enää aikoihin...

Vierailija
4/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toppahaalarit oli meilläkin päällä =) Ja huomenna meinaan puistoon samat kamppeet laittaa.

Vierailija
5/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyempää toistaiseksi ole. Eivät ole kumpikaan olleet mitenkään hikisiä iltapäivälläkään ulkoilun jälkeen. Jkl.

Vierailija
6/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli välikausihaalarin alla alusvaatteiden lisäksi trikoot ja pitkähihainen paita. En tosin keksi, mistä voisin vähentää, joten huomenna saa samat tamineet päällensä. Tämä Tampereella.

Vierailija
7/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli silti tänään välikausihaalareiden alla villapuku, kuten silloinkin, kun lunta oli vielä maassa mutta asteita jo 7. Silloinkin taisi tulla kuuma kuumaveriselle neitokaisellemme.

Vierailija
8/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin poikaa pisti niskaan, jonkun sortin pörriäinen kaiketi mehiläinen. Raparperit on kohta syönti kunnossa.

Vierailija
9/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin henkilökunta on toivonut, että olisi vielä talvihaalarit. illalla oltiin myös omalla pihalla ja talvihaalarit oli päällä. aurinko ei enään paistanut ja oli aika viileä ilma. asutaan tampereella.

Vierailija
10/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhdellä vähän isommalla tytöllä, ehkä n 9-v, oli polvipituiset trikoot,

sandaalit , ei sukkia, pitkähihainen paita kylläkin.

Pienillä taaperoilla oli toppapuvut ja villapipo, kurahaalarit ja -hanskat.

Niin ja kumisaappaat. Mahtoi niillä olla kuuma, lämpöä oli liki 14 astetta, Espoossa siis.

Meidän lapsilla oli jotain tuolta väliltä. Kyllä nyt naulakko pursuaa kun

kaikki mahdolliset vaatteet on siinä varoiksi esillä

Vierailija
11/36 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan meressä saattaa olla vielä jääsohjoa. Ei muualla, ei ole ollut enää pitkään aikaan.

Meidän lapsilla oli eilen ja tänään päällä:

Kuopus (pian 3v) välikausihaalari, pipo, lapaset, kumpparit, villasukat, tavalliset sukat, collegehousut, T-paita ja collegepaita.

Esikoisella (pian 6v) välikausihaalari, sukkikset, pitkähihainen T-paita, villasukat, kumpparit, lapaset ja pipo.

Sisälle tullessa kumpikin oli pää märkänä, kuopuksella oli myös selkä ihan märkä.

Itse olin hikinen, vaikka mulla oli pelkkä T-paita alla ja takki auki. Tänään olin ihan suosiolla pelkässä T-paidassa.

T:erittäin kuumaveristen lasten äiti, joka on myöskin erittäin kuumaverinen. Kotkassa (tai oikeastaan Karhulassa) asutaan.

Vierailija
12/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa jäässä ja lumikasoja varjopaikoissa. Mittari näyttää nyt -0,2 astetta. Krookukset kukkii joo, mutta ne kukkiikin vaikka vielä routaa koska varastoivat syksyllä kosteutta sipuliinsa.

Pissisäidit kulkekoon napapaidassa ja lapset ilman pipoa....

Vierailija
13/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin piha kuivunut jo lätäköistäkin. Kukkapenkeistä pukkaa jo vihreitä alkuja. Se on kevät nyt!

Vierailija
14/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun lapsilla on todellakin välikausihaalarit päiväkodissa koska sen päälle tungetaan joka tapauksessa vielä kurakamppeet, olipa sulla sitten reimatecciä, toppapuku ja kurakamppeet päällä on aivan liikaa täällä Oulussakin 9 asteessa!!! En itsekkään pistäs toppapukua ulos tällä ilmalla ja lapset liikkuu aika paljon enemmän pihalla kuin aikuiset

Vierailija
15/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapsella vielä toppahaalari.

Aamulla on vielä autonkin ikkunat jäässä. Toppahaalarin alla ei ole sitten muuta kuin lyhyet alkkarit + collegehousut ja yläosassa trikoopaita + college ja iltapäiväksi olin ajatellut että sen collarin voi jättää pois mutta olivat tarhassa laittaneet. Ikää vesselillä 3 v.

Päiväkodin piha on jo sulanut lumesta, mutta maassa vain 5 cm syvältä sulaa ja sitten alkaa jää.

Vierailija
16/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella oli tuon verran vaatteita kun oli 0 astetta......

Vierailija
17/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonka lapsella vielä toppahaalari.

Aamulla on vielä autonkin ikkunat jäässä. Toppahaalarin alla ei ole sitten muuta kuin lyhyet alkkarit + collegehousut ja yläosassa trikoopaita + college ja iltapäiväksi olin ajatellut että sen collarin voi jättää pois mutta olivat tarhassa laittaneet. Ikää vesselillä 3 v.

Päiväkodin piha on jo sulanut lumesta, mutta maassa vain 5 cm syvältä sulaa ja sitten alkaa jää.

Mutta auringonpaisteessa oli kuuma ja tyttö oli tosi hikinen kun palattiin sisälle parin tunnin ulkoilun jälkeen... Tosin tyttö on aika liikkuvainen, ei mikään tatti.

Vierailija
18/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pärjää ihan mainiosti yhdeksän jälkeen välikausihaalareilla ja niiden alla on normaalit sisävaatteet.

Miten joku oikeasti voi vetää herneen nenäänsä siitä, että Etelä-Suomessa pukeudutaan välikausivaatteisiin? Ehkä kannattaisi hankkia sen verran itsetuntoa, että osaa pukea lapsensa säähän sopiviin vaatteisiin ilman av:n opastusta! :O

Vierailija
19/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikausi housut + takki ja kurahousut päällä - mistähän päästä sitä vielä vähentäis???

Vierailija
20/36 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää ilkeä olla, jos täällä Oulussa nyt oikeesti sitä lunta on?

Siis sehän on ihan ok, jos jossain paikoissa ei ole. Kummallista porukkaa taas..

Mä laitoin pojalle aamulla toppapuvun, ja huomasin että pienillä näytti olevan kaikilla vielä toppis. Tosin haen lapsen ennen toista ulkoilua.

Mutta ottakaa siis ihmiset huomioon että Suomi on kuiten sen verran iso maa, ettei kaikkialla se kevät ole niin pitkällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä