Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Scandic alkaa periä aamiaisesta erillishinnan

Vierailija
24.06.2025 |

Onko tuolla mitään vaikutusta?

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Scandicissa muka tähän saakka kuulunut aamiainen hintaan "väkisin"? Olen kuvitellut, että kaikissa hotelleissa on mahdollisuus ottaa huone joko aamupalalla tai ilman. Itse otan yleensä ilman ja käyn jossakin muualla syömässä.

Itse taas en ole koskaan yöpynyt missään hotellissa, jossa aamupala ei olisi kuulunut hintaan. En Suomessa, enkä ulkomailla. Jopa joku halpa Aurinkomatkojen pakettimatka rupuhotellissa sisälsi aamupalan

Vierailija
62/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen on syytä miksi ylipäätään otan Scandikin tai Sokoksen. Forenomhostellissa saa nukkua 40 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä systeemi. Vähentää hävikkiäkin, kun on ilmoitettu aamupalan syöjämäärät. Osa vieraista nukkuu pitkään, osa haluaa syödä aamupalan muualla. 

Ja jää ne saakurin intoilijat "kerätään lautaselle niin paljon kuin mahtuu, ja jätetään syömättä puolet". 

Mitä se sulle kuuluu mitä muut syö tai jättää syömättä?

Kyllä se kuuluu, koska sehän vaikuttaa kaikki majoitushintoihin. Kaikki hävikki ja porsastelu vaikuttaa hintoja nostavasti. 

Oletko joku helvetin Scandicin virkanisse täällä vinkumassa?! 

Ei vaan vassari joka haluaa kontrolloida kaikkia

Vierailija
64/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliaamiaisen avulla pärjää pitkälle iltapäivään, ja ei tarvitse alkaa maksaa paikkakunnalla kahvilaan tai huoltoasemalle aamupalaa. Ehdoton etu ollut hotellissa. Nämä sikailukommentoijat saa jättää omaan arvoonsa. Sikailijat ovst ehdottomasti pieni vähemmistö. Kyse on vain kannattavuuden nostosta heikossa majoitusbisneksessä. Ruoka on kallistunut. 

Itse olet kunnon sikailija, jos aamulla mätät kuvun niin turvoksiin että sillä pärjää pitkälle iltapäivään 🤣

Vierailija
65/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti googletin Bookingin kautta huoneen Simonkentästä ja aamiainen 26 e/henkilö. 

Yhteensä 26€? Tuskin on

No on kyllä raju hinta huoneen hinnan päälle, ellei sitten huoneiden hintoja alenneta. Tuolla hinnallahan myydään aamiaista ihan muillekin kuin hotellista huoneen ottaneille.

Ihan normihinta tuo on muualla Euroopassa.

Ei todellakaan ole. Scandicin tasoinen buffet muualla Euroopassa maksaa n. puolet tuosta, vähemmänkin. 

Ei pidä paikkansa.

Kyllä se jumalauta pitää. Olen käynyt jokaisessa Euroopan maassa ja monessa tässä lähiaikoina. Suomi on Euroopan kallein maa ja jos et sitä tiedä, olet typerys. 

Vierailija
66/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä systeemi. Vähentää hävikkiäkin, kun on ilmoitettu aamupalan syöjämäärät. Osa vieraista nukkuu pitkään, osa haluaa syödä aamupalan muualla. 

Joo ja vähentää myyntiä, kun yritysasiakkaat eivät enää osta aamiaista automaattisesti. Muutenkin saa myytyä vähemmän aamiaisia. Tämähän saattaa olla ihan helvetin huono idea.

Yrityksen sopimushinnoissa on aamiainen. Ei aamiaista, ei sopimusta. Ei työmatkalaisia, ei koko ketjua

Vierailija
67/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti googletin Bookingin kautta huoneen Simonkentästä ja aamiainen 26 e/henkilö. 

Yhteensä 26€? Tuskin on

No on kyllä raju hinta huoneen hinnan päälle, ellei sitten huoneiden hintoja alenneta. Tuolla hinnallahan myydään aamiaista ihan muillekin kuin hotellista huoneen ottaneille.

Ei todellakaan ole. Scandicin tasoinen buffet muualla Euroopassa maksaa n. puolet tuosta, vähemmänkin. 

Sivistysmaissa siis muualla ruoka kahviloissa ja ravintoloissa on halvempaa kuin tääll

Pääasiassa kyllä on halvempaa. Laatu myös eri tasolla kuin täällä eli parempaa. 

Vierailija
68/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Aamiaisesta pitäisi veloittaa sen mukaan paljonko ottaa. Puntarin kautta vaan kaikki, tai listalta. 

Itse en välitä syödä juuri mitään aamuisin. Kahvi ja korkeintaan maustamaton jugurtti riittäisi ihan hyvin. 

Siksi olen käyttänyt airbnb:tä mahdollisimman paljon, kun majapaikoissa ei yleensä ole aamistarjoilua, ellei sitä itse laita, eli en maksa itselleni turhasta. 

Ketään ei sun syömiset kiinnosta

Kyllä mua kiinnostaa.

69/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jää ne saakurin intoilijat "kerätään lautaselle niin paljon kuin mahtuu, ja jätetään syömättä puolet". 

Kyllä se kuuluu, koska sehän vaikuttaa kaikki majoitushintoihin. Kaikki hävikki ja porsastelu vaikuttaa hintoja nostavasti. 

Oletko joku helvetin Scandicin virkanisse täällä vinkumassa?! 

Väärin arvattu, hotelliporsas. 

Vierailija
70/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko siis huoneiden hinnat kun niistä poistetaan aamupala?

Ja ajatellaanpa 4 h perhettä, mikä hinta! Valitsen hotellin, jossa aamupala kuuluu hintaan.

Mitä helvetin väliä sillä on maksatko 100 euroa huoneesta ja 26 euroa aamiaisesta, vai 126 euroa huoneesta johon kuuluu aamiainen yhdelle?

Aika sinisilmäistä ajatella, että hinnoittelu menisi noin. Taatusti se nykyinen 126 e maksava aamupalallinen huone (26 euron aamupalan) ei jatkossa maksa 100 euroa ilman aamupalaa.

No taatusti maksaa kun voit katsoa sen jo nyt varaussivuista riippuen.

Vierailija
71/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Scandicissa muka tähän saakka kuulunut aamiainen hintaan "väkisin"? Olen kuvitellut, että kaikissa hotelleissa on mahdollisuus ottaa huone joko aamupalalla tai ilman. Itse otan yleensä ilman ja käyn jossakin muualla syömässä.

Itse taas en ole koskaan yöpynyt missään hotellissa, jossa aamupala ei olisi kuulunut hintaan. En Suomessa, enkä ulkomailla. Jopa joku halpa Aurinkomatkojen pakettimatka rupuhotellissa sisälsi aamupalan

Itse en ole koskaan yöpynyt rupuhotelleissa, mutta lukemattomia kertoja kyllä hotellissa jossa huonehintaan ei kuulunut aamupala. Viimeksi Helsingissä.

Vierailija
72/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 26€? Tuskin on

Ei pidä paikkansa.

Kyllä se jumalauta pitää. Olen käynyt j

Älä puhu paskaa, niin paljon olen hotellivarauksia tehnyt, että harvemmin on 26 euron tai sitä halvempi aamiainen. No ehkä itäeuroopassa, mutta mä en matkustelekaan niissä maissa.

Vierailija
73/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamupalat on vastenmielisiä. Niillä on aina porsaita, jotka ahtavat turpaansa aivan järjettömiä määriä ruokaa "kun kuuluu hintaan". 😂

Vierailija
74/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava "kehityskohde" on huoneen siivoaminen heti alkajaiseksi: moppi ja siivousliina ja pesuainesetti huoneen ovella. Eksottisena lisänä eriteteitä pursusvien lakanoiden vaihtaminen!  

Vierailija
75/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 26€? Tuskin on

Ei pidä paikkansa.

Kyllä se jumalauta pitää. Olen käynyt j

Jaa. Ainakin Frankfurtin Maritimissä, josta palasin juuri eilen aamiaisbuffa oli tasan tuon samat 26 €.

Vierailija
76/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko siis huoneiden hinnat kun niistä poistetaan aamupala?

Ja ajatellaanpa 4 h perhettä, mikä hinta! Valitsen hotellin, jossa aamupala kuuluu hintaan.

Mitä helvetin väliä sillä on maksatko 100 euroa huoneesta ja 26 euroa aamiaisesta, vai 126 euroa huoneesta johon kuuluu aamiainen yhdelle?

Aika sinisilmäistä ajatella, että hinnoittelu menisi noin. Taatusti se nykyinen 126 e maksava aamupalallinen huone (26 euron aamupalan) ei jatkossa maksa 100 euroa ilman aamupalaa.

No taatusti maksaa kun voit katsoa sen jo nyt varaussivuista riippuen.

Ennen tätä uudistusta ei ollut se huoneen hinta aamupalan kanssa. Tiedän sen, koska käytön sama hotellia säännöllisesti ja maksan huoneeni itse.

Vierailija
77/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa kyllä on halvempaa. Laatu myös eri tasolla kuin täällä eli parempaa.

Ulkomaisten normihotellien aamupalat ovat lähes aina huonompia kuin Suomessa. 

Vierailija
78/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä saa syödä jos aikoo saada vastinetta rahoille.

Vierailija
79/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotelliaamiaisen avulla pärjää pitkälle iltapäivään, ja ei tarvitse alkaa maksaa paikkakunnalla kahvilaan tai huoltoasemalle aamupalaa. Ehdoton etu ollut hotellissa. Nämä sikailukommentoijat saa jättää omaan arvoonsa. Sikailijat ovst ehdottomasti pieni vähemmistö. Kyse on vain kannattavuuden nostosta heikossa majoitusbisneksessä. Ruoka on kallistunut. 

Itse olet kunnon sikailija, jos aamulla mätät kuvun niin turvoksiin että sillä pärjää pitkälle iltapäivään 🤣

Ei, vaan sillä aamiaisella pärjää pitkään, jos koostaa sen monipuolisesti, eli sopivassa suhteessa hiilareita, proteiinia ja rasvaa. Esim. puuroa/ leipää, jogurttia, marjoja ja vähän pekonia. 

Se "kunnon sikailija" on se, joka mättää lautasen kukkuroilleen kaikkea mahdollista, mutta suurin osa siitä päätyy biojätteeseen. Opettaa vielä lapsensakin toimimaan samalla tavalla. 

Vierailija
80/226 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, iski kovastikin hermoon. Ällöttää te hamstraajat, jotka mässyttää ruokaa kaksin käsin. Suupielestäsi valuu munakkaat ja jugurtit. Sitten jätät pöydälle puolet aamiaisesta. Mutta kun pitää syödä koko rahan edestä, eikös niin? Mutta älä mee Scandiciin, siellä joudut maksaa sikailustasi.