Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkauksen jälkeinen tapahtuma joka jäi vaivamaan sairaalassa

Vierailija
24.06.2025 |

Minulta leikattiin siis munasarjakysta ja mut nukutettiin ja leikkaus meni hyvin. Mutta muistan kun yöllä sairaalassa (vietin siis yön sairaalassa ja sain siis tiputettuna jotain lääkettä) tuli todella ahdistava, outo olo rintaan, se oli pelottavaa ja tuntui että nyt kuolen. Soitin hoitajalle kelloa ja hän sanoi, että "juu tämä lääke kyllä sen aiheuttaa, että vähennetään sitä ei näytä sopivan sinulle". Kysyin että tosiaanko se lääke aiheuttaa sen niin hoitaja sanoi että kyllä. En vaan muista sen lääkkeen nimeä enää niin osaako joku sanoa mikä se oli voinut olla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti 😁

Vierailija
22/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tramalia tai oxynormia suonensisäisesti? Ainakin itsellä noista tullut sairaalassa suun kautta otettuna ahdistunut ja sekava olo. Kipu ei edes lähtenyt niillä, tuli vaan tokkurainen olo

Oxanestia annetaan leikkauksen jälkeen. Aiheuttaa erinäisiä sivuvaikutuksia kuten pahoinvointia, sekavuutta, harhoja, ahdistusta jne. On morfiinijohdannainen. Yleensä vaihdetaan johonkin muuhun, jos tulee oireita. Mulle tuli pahoinvointia, niin laitettiin parasetamolia tippaan. Ei ole hyvä oksentaa, kun maha vedetty auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole parasetamoli. Todennäköisesti jokin opioidi.

Vierailija
24/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli leikkauksen jälkeen kun nousin illalla sängystä lähteäkseni kotiin, paha olo ja oksensin kun hakija tuli hakemaan. Sain matkaan oksupusseja ja yrjösin koko matkan. Oletin että johtuu siitä nukutukseen käytetystä aineesta. 

Vierailija
25/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena leikattiin kaihi, koska sain elinsiirron käänteishyljintään kortisonia. Ensimmäustä leikkausta seuraavana yönä olin aivan sekaisin, koska rauhoittavat aineet olivat valuneet silmien kautta elimistööni. Karmea yö.

Vierailija
26/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näy Omakannasta?

Vierailija
27/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samass toimenpiteessä vuosia sitten. Kotiuttivat yöksi jo pois. Sain ohjeeksi illalla otta oxynorm -nimisen lääkkeen. En nukkunut koko yönä kun ahdisti henkeä. Olisikohan sama lääke? 

Vierailija
28/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxynorm, oxanest, oxycontin sama vaikuttava aine. Kaikki morfiinijohdannaisia.

Vierailija
29/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä vastaaja nro 24. Katsoin, että minulle laitettu lekkauksessa kivunlievitykseen Ropivacain nimistä lääkettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän