Mitä työttömät tekee arkisin?
Itse olen kesälomalla ja aika meinaa käydä pitkäksi.
Kommentit (43)
Minulla on viikkorutiinit. Maanantai on asiointi- ja kauppapäivä, tiistai on varattu kokonaan työnhakuun. Keskiviikkoisin pesen pyykit, torstaisin siivoan ja silitän, perjantaisin leivon.
Muinakin päivinä voin katsella työpaikkoja, mutta ei niitä minun alallani ole liiemmin ollut. Joka päivä myös laitan ruokaa ja teen rutiineja kuten tiskikoneen tyhjennys, sänkyjen petaus, keittiön siivous, ja käytän noin tunnin päivässä ulkona puutarhan hoitamiseen.
Välillä tuntuu, että aikaa on liikaa, ja silloin edistän rästiin jääneitä projektejani, kuten vaatekaapin inventointi ja järjestely. Olen järjestänyt kaksi kapselia, tuunannut joitakin vaatteita uusiksi ja hävittänyt paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kun ei enään tule krapulaoksennusta voi hiljaa aloittaa päiväkännit myöhemmin pubipirkon kanssa panemista.
mitäs teet ne 20pv kuukaudessa kun olet perseauki
Jankkaaja numero 6 aloitti taas tämän jankkaamisen.
Kun silittää petivaatteet mankeloinnin sijaan, menee aika mukavasti ja priimaa tulee. Samalla kuuntelee kirjaa kuulokkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja numero 6 aloitti taas tämän jankkaamisen.
Täällä on nykyää muutama tosi sairas jankuttaja.
toivoisin sisäänkirjautumista että päästäis eroon noista kusipäistä.
Kalastelen ja myyn kalaa.. Tienaan 300 euroa viikossa, syksyllä 500 euroa. Teen yleensä muitakin pikkuhommia mutta en ole tänä vuonna tehnyt. Aamuisin lähden kalaan nostamaan verkot ja lasken ne takas samantien, sitten perkaan kalat ja tulen kotiin ja teen ahvenista fileitä ja pakkaan ne vakuumipakkaukseen. Sitten soittelen tutuille että kalaa on ja ne tulee ostamaan. Iltaisin teen samaa, käyn nostamassa verkot iltapäivällä tai illalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiirettä on. Leipäjonossa ja päiväkaljalla sen jälkeen. Sitten yhden Ritun kanssa pyörävarastoon panemaan. Tai kellarihumpaksi sitä Ritun kanssa kutsutaan.
👏
Vierailija kirjoitti:
Kalastelen ja myyn kalaa.. Tienaan 300 euroa viikossa, syksyllä 500 euroa. Teen yleensä muitakin pikkuhommia mutta en ole tänä vuonna tehnyt. Aamuisin lähden kalaan nostamaan verkot ja lasken ne takas samantien, sitten perkaan kalat ja tulen kotiin ja teen ahvenista fileitä ja pakkaan ne vakuumipakkaukseen. Sitten soittelen tutuille että kalaa on ja ne tulee ostamaan. Iltaisin teen samaa, käyn nostamassa verkot iltapäivällä tai illalla.
Nettivinkattu.
Matkustelen ja nautin elämästäni. Nyt olltu jo melkein 3kk reissussa, aika menee , kuin siivillä.
Toista se oli työaikoina, aina odottamassa päivän loppumista, vkl ja huipennuksena 5vk loma.
Säälin teitä oravanpyörän juoksijoita 😘
Heräilen rauhassa ja teen hyvän aamupalan, seuraan maailman menoa, luen ja kuuntelen podcasteja. Kaupassa on enemmän aikaa haahuilla ja tutustua eri elintarvikkeisiin, käytän myös aikaa reseptien etsimiseen ja niihin tutustumiseen. Leivon enemmän. Käyn joka päivä lenkillä tai kävelyllä, ja usein myös ulkokuntosalilla. Kirjastossa käyn pari kertaa viikossa, ehtii rauhassa lukemaan matkustamiseen liittyviä lehtiä. Katselen Areenasta matkailusarjoja, haaveilen matkoista ja tutkin eri matkakohteita. Opiskelen italian kieltä Duolingolla ja oppikirjalla, joskus myös katson Youtubesta opetuvideoita ja venyttelen/teen lihaskuntoa samalla. Olen siivonnut kaappeja ja laittanut Toriin myyntiin. Uin luonnonvesissä ja retkeilen. Joskun saatan käydä museossa tai näyttelyssä.
Mitäs vielä. Enemmänkin kiirettä on piisannut kuin tylsää ollut, ehkä pari kertaa on tullut sellainen olo että nyt voisi olla palkkatöissä, mutta aika nopeasti sekin olotila haihtuu :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pyörävarastossa?
Ne on molemmat naimisissa.
Teen omia projekteja. Ajattelen näistä ansaitsevani jotain vielä joskus.
Kalastan, metsästän, viljelen maata, jne. Käyn salilla, lenkillä ja uimassa. Tapaan ystäviä, jne.
Käyn tänään kalassa,iltapäivällä teen pakollisen työ hakemuksen ja illalla käyn salilla...
Huomenna pitäs remontoida auton jarrut,korjata vesipullo,käydä pyörä lenkki ja kaupassa ja illalla katsoa ilmainen leffa netissä..
Ylihuomenna käyn kaupassa ja osallistua ripparijuhlaan, ostan maalia vajan maalaukseen ja korjaukseen..
Tällaiseen se aika kuluu
Samaa kuin viikonloppusin eli kaljaa, sitte syödään, sitte päikkäreille ja kun herää niin kierros alusta. Toki sen verta tarttee suunnitella että kauppa on auki kun menee lisää ostamaan ja kotona on aina hyvä olla varastossa.
Työttömänä ei saa tehdä mitään tai katkaistaan työttömyystuki. Tarkemmin vain työhakemuksia saa tehdä. Kaikesta muusta saa syyn katkaista rahat. Pitäs siivota ja pestä pyykkiä mutta eihän sitä voi kun saattaa kela katsoa että olen perustanut pesulan ja teen siivouksia. Tukihakemus hylätty ja varmuuden vuoksi peritään muutama satanen takaisin.
T. Työtön
Törmäsin keskellä arkipäivää entiseen työkaveriin, joka kertoi olevansa työtön. Kulutti aikaansa ostarilla.
Vierailija kirjoitti:
"Samaa kuin viikonloppusin eli kaljaa, sitte syödään, sitte päikkäreille ja kun herää niin kierros alusta. Toki sen verta tarttee suunnitella että kauppa on auki kun menee lisää ostamaan ja kotona on aina hyvä olla varastossa"
Kuinka surullista.
En kirjoittanut aloitusta mollatakseni. Halusin vain tietää miten ihmiset täyttävät päivänsä kun on aikaa.
Itse olen tottunut hektisiin päiviin työelämässä. Lomalla tylsistynyt helposti, ehkä jopa passivoidun.