Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tyypillinen kesämökkikokemus?

Vierailija
23.06.2025 |

Isovanhemmat rakensi kesämökin ja siellä tullut käytyä syntymästä saakka. En mitenkään väheksy sitä efforttia miten paljon vanhempani ja isovanhempani halusivat tarjota minulle elämyksiä tuossa paikassa. Vaan silti on mielenkiintoista miten nykyään aikuisena tuo paikka on minulle paratiisi verrattuna siihen millaista siellä oli nuorempana. Käyn siellä nykyään ainoastaan oman perheeni kanssa.

Vanhempi polvi heräsi aina aikaisin, minun rytmi ei mitenkään osunut samaan. Aamiainen jäähtyi tai jouduttiin kattamaan kahdesti. Ei kenellekään kiva. Sitten varasivat ruokaa ja ruokailun ajankohdan sellaiseksi mikä sopii eläkeläiselle mutta ei nuoremmalle. Koko ajan piti yrittää olla hyödyksi, mutta heti kun teki jotain niin sai kuulla että noin sitä ei kuulu tehdä.

Kaikki askareet muutenkin sellaista juoksuttamista. Hoida tuossa välissä tuo ja tässä välissä tämä. Minut käskettiin saunaan kun joku oli sen lämmittänyt ja 15 min päästä käskettiin heti pois kun ruoka oli valmis. Monet kerrat vetäydyin vain turhautuneena aittaan pakoon kaikkea ja lähdin pari päivää etuajassa kotiin.

Vaan nyt kun saa puolison kanssa itse määritellä missä rytmissä tuolla suorittaa ja mitä, niin en tiedä mitään parempaa. Mieli on täynnä hyvää oloa ja levollisuutta. Mitään nuoruudesta tuttuja seurapelejä tai mölkkyjä emme pelaa, päivät kuluvat hetkessä ihan vain nauttien ympäristöstä ja kesästä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"efforttia"

Onks ihan pakko, huohhh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän