Miksei osa-aikatöitä anneta tehdä tukien päälle vaikka 20h viikossa?
Mitä valtio tässä häviäisi? Tätä en ole koskaan tajunnut. Osa-aikatyöt menisivät kuin kuumille kiville. Valtio saisi lisää vero-euroja satoja miljoonia valtion kassaan lisää ja työttömät lisää rahaa (josta suurin osa lähtisi kiertoon), joka nostaisi taloutta. Pelkästään positiivisia puolia.
Kommentit (71)
Jos on mieluummin työtön kuin tekee osa-aikatöitä saaden päälle vielä puolitetun työttömyysturvankin, on sentyypoinen työntekijä, ettei kukaan halua sitä palkata, jos tuosta asenteesta kuulee.
Mietittekö te koskaan, että jos ei tee mitäön töitä ja laskee millä palkalla suostuisi tekemään, ei tule ikinä myöskään työllistymään. Kun jostain se on aloitettava päästäkseen eteenpäin.
Kun työpaikka lähtee hakuun, ne viitsineet menee kotona odottavien ohitse.
Jos on täysin työkykyinen, niin miksi muut elättävät sellaista, joka ei viitsi tehdä kuin pikkuisen töitä?
Voit ihan milloin vain tehdä 20 h/viikossa töitä, kunhan elätät itsesi.
Meillähän oli suojaosuus joka käytännössä oli sama asia, nykyinen hallitus sen poisti
Työttömät ovat täällä aina keksimässä kaiken maailman keinoja miten he voisivat saada lisää rahaa menettämättä tukia. Ja hyvätuloiset ovat sitten niitä itsekkäitä. Lopettakaa vinkuminen ja menkää töihin, kohta niitä töitä taas on!
Minäkin voisin ottaa täydet tuet 40 h/viikko työtulojeni lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Jos on täysin työkykyinen, niin miksi muut elättävät sellaista, joka ei viitsi tehdä kuin pikkuisen töitä?
Niin, miksi moni ostaa itsensä ulos töistä, sijoittaen? Siinä eletään toisten töillä.
Eri asia, jos tekee ne keikat jotka pystyy ja saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se edistäisi tasa-arvoa ja asiat lähtisivät kehittymään, pois nykytilasta. Koska maailman kuuluu olla jumissa ja liikkua vain taaksepäin, tämä ei päättäjille käy.
Ei vaan keksittäisiin TAAS joku keino käyttää systeemiä hyväksi eikä mitään kehitystä tapahtuisi. Tapanhjuksille ei kannata antaa yhtään porkkanaa. Pilaavat itse kaiken ja syyttävät sitten valtiota.
Anteeksi nyt. Minä olen työttömänä ottanut kaikki tunnit jotka olen voinut, ja niistä on ollut kova kilpailu. Siitäkin huolimatta, että byrokratia on kasvanut eräänlaiseksi lonkerohirviöksi. Ei olisi tullut mitään, jos ei olisi ollut säännöllisesti tienaavaa miestä.
Älä kirjoita tuollaista tuubaa, kun et tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat täällä aina keksimässä kaiken maailman keinoja miten he voisivat saada lisää rahaa menettämättä tukia. Ja hyvätuloiset ovat sitten niitä itsekkäitä. Lopettakaa vinkuminen ja menkää töihin, kohta niitä töitä taas on!
Ymmärsit väärin. Väliaikaisesti työttömät ja pienituloiset täällä pohtii, miten pystyisivät elämään palkallaan, kun kulut ovat nousseet ja raha ei riitä. Mutta siihenhän sinun ymmärryksesi ei riitä.
Täällä on juuri toinen ketju, jonka mukaan Suomessa on todellisuudessa 600 000 työtöntä. Eiköhän sieltä löydy tekijöitä osa-aikatöihinkin...