Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäsuhteessa elävät, matkustatteko tasapuolisesti toistenne luo vai aina vain toinen matkustaa?

Vierailija
23.06.2025 |

Jos vain toiselle tulee matkakuluja, kompensoiko toinen tätä jotenkin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä minä kuljen tätä väliä paljon enemmän (työajat mahdollistaa joustavamman liikkumisen). Mun kumppani potee huonoa omaatuntoa asiasta vaikka kuinka yritän sanoa että a) ajaminen ei rasita mua (kovin huonolla kelillä en talvella ajele) ja b) mun lompakko kestää kyllä kulut. 

Vierailija
2/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suhde ei pitkään lopulta kestänytkään, mutta ne pari kertaa mä reissasin omilla rahoilla miehen luo. Hän osti ruuat jne niin annoin vierailun päätteeksi jonkun verran rahaa.

Mies vetosi usein raha puutteeseen siinä ettei kykene tulemaan. Itselle on sanomattakin selvää, että ne matkat maksettais tasapuolisesti ja se osallistuu enemmän kuka kykenee. Oon reissannut kaverillekin niin,että hän on mut kutsunut ja ostanut lipun ja tämä on toiminut myös toisinpäin.

Musta oli kummallista, että mies ihan hyvällä omallatunnolla antoi mun maksaa ne matkat (+10h matkustamista) kun tosiaan itse olisin ehdottomasti osallistunut hänen matkoihin.

Mutta hän olikin ainoa lapsi perheessään ja tottunut kait siihen että mitään ei jaeta eikä muiden aito huomioiminen ole hänelle automaatio kuten mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön syistä minä kuljen tätä väliä paljon enemmän (työajat mahdollistaa joustavamman liikkumisen). Mun kumppani potee huonoa omaatuntoa asiasta vaikka kuinka yritän sanoa että a) ajaminen ei rasita mua (kovin huonolla kelillä en talvella ajele) ja b) mun lompakko kestää kyllä kulut. 

Näin yleensä, kun kaksi tervepäistä ja rakastunutta on yhdessä.

Vierailija
4/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin muutimme yhteen ja elimme etäsuhteessa tapasimme yhdessä kaupungissa, mikä oli  puolimatkassa. Näin kummallekaan ei tullut hirveän pitkää matkaa ja jäi enemmän aikaa yhdessäoloon.

Vierailija
5/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakkosi kestää, mutta onko kumppani ehdottanut maksavansa osan kuluista? 

Vierailija
6/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä meidän raha-asiat teille kuuluu? Kertoisitteko ensin omat käytänteenne?

Vierailija
7/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lompakkosi kestää, mutta onko kumppani ehdottanut maksavansa osan kuluista? 

On. En ole suostunut. Toisaalta hän maksaa  useammin ruokakaupan kun ollaan yhdessä niin mä luulen että kulut menee aika tasan. Senttejä ei lasketa. 

Vierailija
8/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä meidän raha-asiat teille kuuluu? Kertoisitteko ensin omat käytänteenne?

Öö, tämä on keslustelupalsta

Vierailija
9/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lähes aina miesystävän luo, bussilla.

Vierailija
10/17 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän en liikahda minnekään. 

Vierailija
11/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten aina ne on naiset jotka joustaa, jotka matkustaa miehen luo, siirtyy sohvalle kun toinen kuorsaa, jättää omat harrastuksensa kun lapsi sairastaa

Vierailija
12/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen kompensoida matkakuluja, kun yleensä olen kuitenkin jo ostanut etukäteen ruokia, mahdollisesti myös juomia. Ajattelen, että minä hoidan ruokakulut, mies matkakulut :)

Vierailija
13/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleen kompensoida matkakuluja, kun yleensä olen kuitenkin jo ostanut etukäteen ruokia, mahdollisesti myös juomia. Ajattelen, että minä hoidan ruokakulut, mies matkakulut :)

Eikö tuo ruokakulujen maksaminen ole juuri sitä kompensointia?

Vierailija
14/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tämäkin Sinulle kuuluu? Perustele uteliaisuutesi!

Vierailija
15/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ajattelen, että minä hoidan ruokakulut, mies matkakulut :) eli kompensoitte...

Vierailija
16/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee kausittain, myös työtilanteesta riippuen. Aiemmin mies oli työttömänä ja matkusti minun luo, maksoi matkansa itse, tarjouduin kyllä osan maksamaan, mutta ei ottanut korvausta. Ostin ruoat. Nykyään minä olen työttömänä ja mies töissä, niin minä matkustan miehen luo, olen itse maksanut matkat enkä tarvitse niistä korvausta, mies ostaa ruoat. 

Vierailija
17/17 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan omat matkat miehen luo, mutta hän maksaa kaikki ruokakulut, kokkaa ja pesee vuodevaatteet. Periaatteessa tarjoaa täysihoidon. Toisin päin en jaksaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi