Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan mennä naimisiin ja mies ei

Vierailija
23.06.2025 |

Minä halauan mennä joskus naimisiin ja mies ei.

Kumpikaan ei pitänyt naimisiinmenoa tärkeänä kun tapasimme, mutta olen muuttanut mieleni.

Mies ei ole. En tiedä pitäsiikö tätä pitää ongelmana vai ei. Kokemuksia?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota nyt heti. Tuhlaat kallisarvoista aikaasi ihmisen kanssa joka ei halua sitoutua sinuun. Oletko yli kolmekymppinen? Ystäväni erosi yli 10 vuoden suhteesta sillä mies ei halunnut mennä naimisiin. Pari vuotta tätä ennen yritti suostutella miestä naimisiin siinä onnistumatta. Harmitteli myöhemmin miksi tuhlasi omaa aikaansa kun olisi voinut lähteä paljon aikaisemmin. 

Löydät varmasti vielä ihmisen joka haluaa sitoutua sinuun<3

Vierailija
42/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkään naimisiin kinuaminen ei tiedä hyvää, tuttavapiirissä tapauksia on, eivätkä oikein ole onnistuneet! Viimeinen tapaus oli, jokin vuosi sitten. Nainen halusi sukulaispojan, joka luuli onnensa alkavan löytäessään näin " valmiin" aviokumppanin! Syntyi nopeaan tahtiin lapsi ja toinenkin, kunnes naisemme otti ohjat koko liitosta, tyyliin sinä teet juuri niinkuin minä sanon! Kun näin tapahtui, syötiin avioliiton edellytykset, ja oli vain häviäjiä!

Johtuu varmaan siitä että nainen meni sukulaispoikansa kanssa naimisiin. Jos kyseessä on vielä naisemme, eli ilmeisesti Polyamoria suhde, niin vielä huonommin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas miesystävä sinulla, vain typerykset menevät naimisiin nyky Suomessa.

Olisi kiva kuulla perustelut tällekin mielipiteelle. Miksi se on typerää? Mikä erityisesti nykyisessä tilanteessa tekee avioliiton typeräksi? Fiksu ihminen perustelee mielipiteensä. 

Turha odottaa typerykseltä näin vaikeaa vastausta😂

Vierailija
44/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vapaa nainen, kunnes avioliitto alkaa. Selventää asioita.

Hyvin sanottu! Ja sen miehenkin olis hyvä olla vapaa! Eiks niin?

Vierailija
45/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkään naimisiin kinuaminen ei tiedä hyvää, tuttavapiirissä tapauksia on, eivätkä oikein ole onnistuneet! Viimeinen tapaus oli, jokin vuosi sitten. Nainen halusi sukulaispojan, joka luuli onnensa alkavan löytäessään näin " valmiin" aviokumppanin! Syntyi nopeaan tahtiin lapsi ja toinenkin, kunnes naisemme otti ohjat koko liitosta, tyyliin sinä teet juuri niinkuin minä sanon! Kun näin tapahtui, syötiin avioliiton edellytykset, ja oli vain häviäjiä!

Johtuu varmaan siitä että nainen meni sukulaispoikansa kanssa naimisiin. Jos kyseessä on vielä naisemme, eli ilmeisesti Polyamoria suhde, niin vielä huonommin onnistuu.

Sorry, korjataan sen verran, poika oli minun sukulaiseni, ei naisen!

Vierailija
46/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota nyt heti. Tuhlaat kallisarvoista aikaasi ihmisen kanssa joka ei halua sitoutua sinuun. Oletko yli kolmekymppinen? Ystäväni erosi yli 10 vuoden suhteesta sillä mies ei halunnut mennä naimisiin. Pari vuotta tätä ennen yritti suostutella miestä naimisiin siinä onnistumatta. Harmitteli myöhemmin miksi tuhlasi omaa aikaansa kun olisi voinut lähteä paljon aikaisemmin. 

Hän haluaa sitoutua juuri minuun ja näyttää sen kaikilla muilla tavoilla. Hän haluaa yhteisen asuntolainan ja on ottanut jo vanhemman poikani kuin omakseen. Hän ei ole koskaan uskonut avioliittoon, mutta voi tehdä sen jos minä haluan. Koska haluaa että minä olen onnellinen.

aloittaja

Vierailija
47/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla perustelut tällekin mielipiteelle. Miksi se on typerää? Mikä erityisesti nykyisessä tilanteessa tekee avioliiton typeräksi? Fiksu ihminen perustelee mielipiteensä. 

Olen eri vastaaja. Minusta avioliitto on vaan sellainen järjestely, mistä on hankalampi erota. Nyky-yhteiskunnassa en näe yhtäkään järkevää syytä mennä naimisiin. Toki jos rahasta voi mennä ja se rikkaampi on niin hölmö ettei tee avioehtoa.

Jos pariskunnalla on lapsi, niin lapsi saa juridisesti ne oikeutensa kunhan isyys tunnustetaan.

Vierailija
48/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa sitoutua juuri minuun ja näyttää sen kaikilla muilla tavoilla. Hän haluaa yhteisen asuntolainan ja on ottanut jo vanhemman poikani kuin omakseen. Hän ei ole koskaan uskonut avioliittoon, mutta voi tehdä sen jos minä haluan. Koska haluaa että minä olen onnellinen.

aloittaja

Onko mies tyhmä? Jos ei niin hän varmaan osaa lukea mitä avioiittosopimuksessa allekirjoitetaan. Se ei ole uskon asia vaan lain edessä pätevä sopimus. Onko hän tietoinen tästä?

Vierailija
49/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri vastaaja. Minusta avioliitto on vaan sellainen järjestely, mistä on hankalampi erota. Nyky-yhteiskunnassa en näe yhtäkään järkevää syytä mennä naimisiin. Toki jos rahasta voi mennä ja se rikkaampi on niin hölmö ettei tee avioehtoa.

Jos pariskunnalla on lapsi, niin lapsi saa juridisesti ne oikeutensa kunhan isyys tunnustetaan.

Itse asiassa ongelma voi olla toisinpäin. Eli se köyhempi osapuoli voi joutua maksumieheksi ellei tee avioehtoa. Saattaa olla että rikkaamman osapuolen vanhemmat ovat niitä joiden ansiosta hänellä sitä rikkautta on. Nämä rikkaat vanhemmat ovat luultavasti tehneet testamentin jonka mukaan heidän jälkeensä jättämistä rahoista ei lasten aviopuolisot pääse hyötymään. Köyhällä osapuolella voi olla niin että vanhempansa eivät tällaista testamenttia ole tehneet jolloin eron tullessa köyhempi joutuu antamaan omistaan rikkaalle mutta toisinpäin mennessä asia ei näin olekaan.

Vierailija
50/78 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja

Onko mies tyhmä? Jos ei niin

Oletko sinä tyhmä.

Vierailija
51/78 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene naimisiin koska mies haluaisi jäädä yhteiseen taloon asumaan jos sattuisin  kuolemaan Vaikka nyt heti huomenna. lesken oikeudella hän voisi niin tehdä mutta se tarkottaisi sitä että lapseni jäisi ilman perintöä sillä perintö on puolet talosta. mulla taas ei olisi varaa jäädä yksin tähän, joten miehen lapset saisivat perintönsä kyllä koska talo olisi pakko myydä. Tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Avioehdonhan voisi tehdä mutta miksi mennä  naimisiin jos ehdoilla haluaa sen kuitenkin välttää. Eli tässä tapauksessa naimisiin meno olisi nimen omaan köyhemmälle huono idea.

Vierailija
52/78 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin. Mies haluaisi naimisiin, minä en. Miehen syy on se, että oltaisiin oikeasti (?) yhdessä. Minusta avioliitto on puhtaasti taloudellinen sopimus eikä naimisiinmeno meidän kohdalla muuttaisi elämäämme suuntaan tai toiseen. Minä esimerkiksi EN haluaisi jäädä asumaan kotiimme puolison poismenon jälkeen. Tuohon on vuosikymmeniä aikaa, mutta kuitenkin.

Mikset sitten soisi miehellesi sitä avioliittoa? Etkö kuitenkaan haluan sitoutua häneen ihan oikeasti?

Vierailija
53/78 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Avioliitolla ei ole käytännössä mitään tekemistä rakkauden kanssa. Se on taloudellinen sopimus eron ja kuoleman varalle.

Minä taas sanoisin, että se menee tämän paljon puhutun rakkauden ohikin. Pelkurit ei uskalla ja puhuu just tollaista soopaa "rakkaudesta" ja blaa blaa. 

Vierailija
54/78 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on ennen kaikkea juridinen sopimus, joka kannattaa solmia sellaisen kanssa, jonka kanssa jakaa elämänsä muutenkin. Vastaavaa turvaa ei saa millään muiden sopimusten yhdistelmälläkään.

Omasta tuttavapiiristäni yksikään tuollainen suhde, jossa mies ei ole halunnut mennä naimisiin ja nainen on, ei ole kestänyt.

MIes sanoo että haluaisi tilalle omanlaisensa seremonian.

Kävisikö wicca-seremonia?

Vierailija
55/78 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin. Mies haluaisi naimisiin, minä en. Miehen syy on se, että oltaisiin oikeasti (?) yhdessä. Minusta avioliitto on puhtaasti taloudellinen sopimus eikä naimisiinmeno meidän kohdalla muuttaisi elämäämme suuntaan tai toiseen. Minä esimerkiksi EN haluaisi jäädä asumaan kotiimme puolison poismenon jälkeen. Tuohon on vuosikymmeniä aikaa, mutta kuitenkin.

Minä en ennen halunnut naimisiin, koska en vain ollut tarpeeksi rakastunut. Suhde toimi muuten ja mies oli hyvä, joten en sitä halunnut myöntää edes itselleni. Suhde kesti kuitenkin yli 15 vuotta.

Siksikin ajatus siitä että tilanne olisi nyt toisinpäin, olisi suunnilleen pahin painajainen. Koska nyt olen oikeasti varma ja rakastunut.

- aloittaja

Varmaan nyt myös riippuu, että miten kauan olette olleet yhdessä. 

Edellisessä suhteessani toinen alkoi jutella avioliitosta niin aikaisessa vaiheessa, etten mitenkään voinut uskoa tämän olevan niin rakastunut ja varma juuri minusta (eli oliko toiveena vain avioliitto noin yleensä, ja vähän joustonvaraa siinä kuka nyt on se avioliiton toinen osapuoli).

Lisäksi alkoi ajatustasolla ahdistaa, kun itse olisi halunnut viettää sitä alkusuhteen mukavaa ja rentoa aikaa, kun toinen katseli jo tyyliin meille yhteistä asuntoa ja hääkirkkoa.

Vierailija
56/78 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma jos naimisiin meno on nyt sinulle hyvin tärkeä asia. Parisuhteessa ei pitäisi joutua luopumaan itselle hyvin tärkeistä asioista. Koskee myös miestä joten jos hänelle on tärkeää olla menemättä koskaan naimisiin niin sitten teillä on iso ongelma.

Kaappihomo. Oot kämppäkaveri ja hyödyllinen kulujen jakaja.

Vierailija
57/78 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vapaa nainen, kunnes avioliitto alkaa. Selventää asioita.

Miten tämä on toiminut? Oletko naimisissa? Monesko liitto?

Vierailija
58/78 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään naimisiin ja muutetaan Tikkurilan lähelle ensi vuonna soitan itse huilua ja mieheni soittaa huilua ja muutamme tikkurilaan

Vierailija
59/78 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni puoliso ei halunnut naimisiin. 2 lapsen vanhempia jne.

Pään käänsi hänen mummonsa. Pyysi he menisivät naimisiin ja menivät. Kirkossa kaksisteen, oli kuulemma kaunis tilaisuus.

Vierailija
60/78 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kaukainen sukulainen on aviokriisin partaalla juomisen vuoksi.. Me olemme absolutisteja hän ei siksi ole lähisukulainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi