Vauvan sydänäänet
Paljon vauvan sydänäänet pitäisi olla minuutissa?
Minulla on kotidoppleri ja löysin äänet 9+2 mutta nyt rupesin miettimään että voiko olla äänet olla omia sydänääniä kun on vaan reilut 80 minuutissa. Äänet kyllä karkaa välillä anturin alta.
Kuuluuko omat kohdun kautta jotenkin kaikuna vai voiko olla vauva?
Pepsi rv 10+2
Kommentit (5)
Mie veikkaan, että on sun oma syke, minkä kuulit. Mulla yritettiin neuvolassa rv 9 kuunnella sikiön sykkeitä dopplerilla, niin saatiin vain välillä mun omat sykkeet kuulumaan. Ymmärtääkseni sikiön syke pitäis olla aika paljon nopeempi, eikös se 120-130 ole joku alaraja... (tosta nyt en ole ihan varma)
sapa
Minä kans kuuntelen tuolla koti topplerilla ääniä ja omat äänet kyllä erottaa vauvanäänistä selvästi. Ainakin mulla vauvanäänet ovat enemmän hevosenlaukkaa muistuttavaa nopeaa ääntä. kannattaa opetella ensin kuuntelemaan omaia sydänääniään ennen kun etsii vauvan. Minä kuuntelin omiani nivusista tai rinnasta että ei vaan sekoittuneet keskenään.
Mutta jatkahan etsimistä kyllä ne äänet sieltä löytyvät kun kohta on oikea
Teresa81 Ötökkö18+6
ja kyllä vauvan sydänäänet erottaa erittäin selvästi omista :o) Vauvalla on n. puolet nopeampi syke kuin sinulla itselläsi ja minun vauvallani on ollut tasaiseen n. 140 syke.
Hommasin tuon dopplerin viikolla 14 ja silloin kuului piiiiiitkän etsinnän jälkeen ekaa kertaa äänet ja nyt kuuluukin jo heti, hyvä kun ehtii anturin masulle asettaa :o)
Rapuäiti ja kuudes kullannuppu 20+6
Kyllä ne oli omat äänet, tutkiskelin äsken pitkän tovin.
Muistelin että esikoisesta äänet oli todellakin tsuku stuku tyyppisiä ja nuo kuulosti viuh viuh ääniltä ja niin hitailta että ei voi olla vauvan. Pitää odotella vähän aikaa.
Viimeksi kun minä kävin neuvolassa ja täti kuunteli sydänääniä, luku oli n. 150 lyöntiä minuutissa. Joten jos on noin hidas niin täytyy olla sinun. Pieni sydän lyö tiheästi! :)
Hennuska 18+3