Paras KEITTO sinun mielestäsi? Mitä keittoja tulee tehtyä?
Minä pidän juustoisesta jauhelihakeitosta paljon, tätä teen välillä.
Ja sitten lohikeitto on ihanaa, mutta tätä teen todella harvoin.
Kommentit (90)
Tykkään valtavasti kasviskeitoista kuten linssikeitoista, papukeitoista ja kasvisversio borssista. Ja kaikenlaiset kalakeitot on kanssa ihania. Myös kookoskanakeitto on taivaallista.
Heinzin Mushroom-sienikeitto on tosi hyvää. Valmistus on helppoa: Avataan purkki, kaadetaan lautaselle ja kuumennetaan mikrossa.
t. m55
Kaksi suosikkia. Mieheni tekemä kalakeitto jossa on joko lohta tai seitä, perunaa porkkanaa voita tilliä pippuria suolaa ja kermaa, sekä hänen tekemänsä kimchikeitto tofulla ja porsaan suikaleilla. Molemmat vievät kielen mennessään!
Hyvänä kakkosena tulee lempeän mausteinen ja hieman tulinen kasvissosekeitto raejuustolla ja kilherneillä. Mausteina mm inkivääri kurkuma ja kaneli!
Parsakeitto. Porkkanakeitto perunalla.
1. Matikkakeitto
2. Lohikeitto
3. Hernesoppa Mårtenssonin tapaan
Lohikeitto, Suvi Teräsniskan ohjeella, löytyy netistä 🦈
Linssikeitto on paras, mutta en ite koskaan tee keittoja. Ei maksa vaivaa, keitot ei oo koskaan tarpeeks täyttäviä mulle.
Vierailija kirjoitti:
1. Matikkakeitto
2. Lohikeitto
3. Hernesoppa Mårtenssonin tapaan
Tuossa äsken lohikeittoa särpiessäni tuli mieleen vielä yksi:
4. Ukrainalainen borshkeitto smetanan kera
Vierailija kirjoitti:
Borssikeitto on parasta keittoa. Koko kattila tulee syötyä kerralla.
Daa daa. Valloittajan herkku.
Itse teen kasvisose keittoa ja kaalikeittoa, ostan 50% alesta monenlaisia eineskeittoja pakasteeseen, savuporokeitto on hyvää.
Paistamme uunissa kuusi broilerinkoipea. Niistä erottelemme kahdesta lihat ja laitamme perunalohkojen ja sipulipalojen kanssa kiehumaan pienehköön veteen. Sitten lisäämme kookospurkin, lisäämme keittojuureksia ja suolaa. Tämä on mieheni bravuuri, jota hän kevyesti vihellellen tekee. Onhan se namia. Myös meidän perheen rakas eli koira tykkää keitosta.
En ole keittoihmisiä. En ole tänä vuonna tehnyt keiton keittoa.
Joskus olen lohikeittoja tehnyt, että ehkä se sitten on parasta.
Kansakoulussa 50-luvulla se oli ainakin edellisen päivän hernekeitto!
Kesäkeitto on paras, tosin harvoin sitä saa, kun ei ole tullut itse tehtyä, hernekeitto myös hyvää, kalakeitot eivät sen sijaan aina ole olleet omaan makuun aivan onnistuneita.
Borssikeitto, lohikeitto, kaalikeitto, peruna-purjokeitto, maissikeitto, tomaattikeitto, hernekeitto, kana-tortillakeitto, linssikeitto, kana-nuudelikeitto, parsakaali-juustokeitto, kasviskeitto
1. Borssikeitto. 2. Hernekeitto. 3. Tomaattikeitto.
Ja lohikeitto on joskus myös tosi hyvää, mutta sen pitää olla mun itse tekemää, muualla oon saanut hyvää lohikeittoa vain kerran.
Otetaan joku raaka-aine ja 2 DL kermaa. Survotaan se soseeksi. Vielä parempaa tulee kun lisätään chiliä.