Millainen olisi kissojen aihevapaa??
Täällä yksi kisu puskee jalkoja, kun laitan sille ruokaa. Miau! <3
Kommentit (38)
Miten parhaiten harhautan naapurin koiran juoksemaan auton alle?
Minun kolli ollut viikon reissussa, pistänkö luiskaan kun tulee kotiin poikien reissulta?
Vierailija kirjoitti:
Missäs on hyvät hiirimestat?
Kohta ei missään, irti saat pitää kissaa varmuudella vain sisätiloissa. Ehkä isossa häkissä pihalla.
Kissanvihaajien adressi (kansalaisaloite) on päässyt eduskuntaan asti, nyt edennyt maa- ja metsätalousministeriöön kesälomauden alkaessa.
Aloite paistoi sairasta kissavihaa, ja aloitteen mieshenkilö on näköjään hommannut kissan jossain vaiheessa. Hän osaa naamioida kissavihansa kissojen suojeluksi. Eduskunnan sivuilta on näköjään häipynyt aloitteentekijöiden asuinkunnat. Mies omistaa sisäkissan ja valjaat. Tieto löytyi Googlella.
Kansalaisaloite:
Vastuuhenkilöt:
Annika Hatakka Orimattila
hatakka.annika@gmail.com
Jarkko Koskinen Helsinki, http://visukinttu.fi/
Raili Alho Vantaa
rilikerttu@gmail.com
Taina Mäntymaa Lohja
mil4tee5@gmail.com
Tanita Anttila Helsinki
Helsinki
Eduskunnassa:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/KAA_3+2025.aspx
Pari naiskansanedustaja on kirjelmöinyt kissamyönteisellä mielipiteellään, ilmeisesti aloitetta vastaan. Itse olen hyvä kissojen ystävä ja en voi jakaa sitä käsitystä, joka kansalaisaloitteessa on.
Seuratkaa Eduskunnan linkkiä.
Miten teillä toimii ikkunanavauspalvelu? Meillä joutuu odottamaan pahimmillaan jopa 15 minuuttia että pääsee ikkunasta ulos tai sisään. Ihmisemme laiminlyö velvollisuuksiaan puuhastelemalla muuta sen sijaan että päivystäisi ikkunaNI vieressä. Minun puolestani ikkuna saisi olla kesällä aina auki koska eivät hyttyset ja kärpäset MINUA häiritse.
Kaverini jäi auton alle kun omistaja päästi meidät juoksemaan ulos vapaana... :( Toinen kaveri jäätyi kuoliaaksi talvella, toiselta irtosi korva kun pakkanen puri.
Onko ketään muuta ammuttu? Kiduin pitkän aikaan luoti etujalassa kun jolkottelin vapaana. Onneksi viime hetkellä minut pelastettiin, nyt elän kolmijalkaisen kissan elämää. Toivottavasti omistajani välittää minusta tarpeeksi eikä päästä minua vapaaksi ulos <3
Ilmiannan surutta kaikki nämä väkivaltaiset viestit niin saa bännien ajaksi hetken rauhan :)
En tykkää että te ihmiset vangitsitte meidät luontoeläimet teidän koteihinne. Eläimenä kaipaan vapauteen. Ettehän tekään ole kenenkään vankina syömässä nappuloita ja purkkiruokaa. Hävetkää. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Omistaja päästi mut vapaaksi ja nyt näännyn nälkään kun en enää löydäkään kotiin..
Miksi alunperinkään ihmiset alisti meidät tossunsa alle ??????
Nyt on ihana ketju!!! Minua ärsyttää kun meidän reviirille tyrkätään joka jumalan kesä kaksi kaupunkilais hienohelma hepukkaa ja kolli joka on ihan munaton. Ollaan jo pusikossa passissa jengin kanssa kunhan ne kokotit saapuvat. Ja annetaan niille reviiritietoutta, kuseksitaan niiden kämppä ympäriltä ja viedään ne eukot pusikkoon.Saavat valita puolensa TÄNÄ kesänä. Aiemmin ihmiset aina tulleet väliin ja niitä hemmotelleet jos ollaan pikkuisenkin murmatettu niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää että te ihmiset vangitsitte meidät luontoeläimet teidän koteihinne. Eläimenä kaipaan vapauteen. Ettehän tekään ole kenenkään vankina syömässä nappuloita ja purkkiruokaa. Hävetkää. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Emme ole suomen luontoon sopivia, emme kuuluu suomeen ylipäänsäkään, eihän täällä ole tiikereitäkään
Ei ihminenkään mikään alkuperäislaji ole. Kaikki asutaan samalla maapallolla, mutta silti kissa on eläin, joka joidenkin mielestä ei saa astua tassullakaan pihalle.
Miksi ihmeessä? Kissa on kautta aikain ollut hyötyeläin. Tappanut rotat ja hiiret, jotka ovat syöneet viljat ja ruoat. Ovat sillä tavoin myös estäneet ruttoa leviämästä.
Hämeen linnassa on tiileen painautunut kissan tassun jälki ja linna on rakennettu 1200-luvulla. Mieti sitä.
Kolli söi pentujen silakat! Jätänkö tuon kulkukatin?
Katselen ikkunasta naapurin Mirriä joka on mun pihalla, eikä emäntä laske mua ulos vaihtamaan kuulumisia.
Huhhuh mammat, nyt keittää! Minulle tarjoiltiin tänään samaa ruokaa kuin toiselle kissalle! Miksi ei osata päivittäin vaihtuvia yksilöllisiä mieltymyksiä huomioida!
Muistelen kaiholla aikoja, kun sain nauttia maukkaista silakanpäistä, emäntäni peratessa silakoita! Sitten hän kaatoi tassille paksua kermaa, voi noita aikoja, miau!
Oletko jo tänä kesänä tappanut kärpäsiä sisällä?