Kelan sivuilla on laskuri, jolla jokainen voi laskea olisiko oikeutettu toimeentulotukeen. Myös työssäkäyvät
590 euroa pitää jäädä käyttörahaa. Laskukaava on NETTOtulot miinus vuokra, sähkö, kotivakuutus,lämmitys, vesi, lääkkeet, terveydenhuolto
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskukaavasi on täysin päin persettä ja puhut täyttä paskaa.
Ei tasan lasketa tuolla kaavalla.
Minun nettotuloni viimeisen 5 kuukauden aikana on ollut 905 €/kk, ja jos asumisen kulut vähentää niin jää alle 590 €/kk käteen enkä todellakaan saisi ttt:tä Tuloni EIVÄT ole tukia eikä palkkaa.
Mitä ne sitten ovat? Pääomatuloa? Eläkettä?
Pääomatuloja, tarkemmin osinkoja.
Onko siellä merkitty esimerkiksi "muuta tuloa" kohta? Itse kävin kokeeksi äsken laskemassa ja ihan toimi. En saa siis tt-tukea, kuten laskuri näyttikin. Se näytti summaan joka minulta jää yli tt-tuen rajan.
Syötitkö kaikki hyväksytyt menosi? Asumismenot yms. Vaan jos e
Jälleen kerran. Ihan sama mitä sivulla on. kommentoin VAIN APN ILMOITTAMAA KAAVAA JOKA ON PÄIN PERSETTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mun elämäni on ollut liian helppoa kun en voi käsittää miten ihmisillä ei ole lainkaan varallisuutta tai säästöjä. Nuo kriteerit on niin tiukat, että tuntuu ettei kukaan voi saada toimeentulotukea, mutta sen saajiahan on 350000 mikä on valtava määrä.
Nuo ovat saamattomia eivätkä saa mitään säästöön vaikka olisi ollut työpaikkakin.
Mulla oli työpaikka ja säästöjä, mutta luonnollisesti nämä kuluivat elämiseen ennen kuin aloin saamaan toimeentulotukea.
Jäin työttömäksi syyskuussa ja vasta toukokuussa sain ensimmäisen kerran toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun nettotuloni viimeisen 5 kuukauden aikana on ollut 905 €/kk, ja jos asumisen kulut vähentää niin jää alle 590 €/kk käteen enkä todellakaan saisi ttt:tä Tuloni EIVÄT ole tukia eikä palkkaa.
Omistuksesi selittää miksi et saa toimeentulotukea eli se on tarkoitettu vain köyhille
Enhän minä ole väittänytkään että minun pitäisi saada vaan että ap;n ilmoittama laskukaava on päin persettä. Si
O ei kai kukaan varakas edes hae toimeentulotukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä merkitty esimerkiksi "muuta tuloa" kohta? Itse kävin kokeeksi äsken laskemassa ja ihan toimi. En saa siis tt-tukea, kuten laskuri näyttikin. Se näytti summaan joka minulta jää yli tt-tuen rajan.
Syötitkö ka
Siellä sivuilla on tuo sama kaava
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
2. sivulla on
"
Toimeentulotuen määrään vaikuttaa kaikki sinun ja perheesi käytettävissä oleva omaisuus. Varallisuus on yleensä realisoitava eli muutettava rahaksi.
Käytetävissä olevaa varallisuutta ovat:
pankkitileillä ja käteisenä oleva raha
virtuaalivaluutta
pelitileillä olevat varat
osakkeet ja osakesäästötilit, rahasto-osuudet sekä joukkovelkakirjat ja muut arvopaperit
säästö- tai eläkevakuutukset"
AP:n esittämässä kaavassa EI OLLUT MITÄÄN MAININTAA VARALLISUUDESTA.
Ei jää käyttörahaa kuin 300 euroa laskujen jälkeen. 300 eurolla pitää ostaa kaikki sitten ruoka ja vaatteet ja kortsut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mun elämäni on ollut liian helppoa kun en voi käsittää miten ihmisillä ei ole lainkaan varallisuutta tai säästöjä. Nuo kriteerit on niin tiukat, että tuntuu ettei kukaan voi saada toimeentulotukea, mutta sen saajiahan on 350000 mikä on valtava määrä.
Ilmeisesti elämäsi on todella ollut liian helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
2. sivulla on
"
Toimeentulotuen määrään vaikuttaa kaikki sinun ja perheesi käytettävissä oleva omaisuus. Varallisuus on yleensä realisoitava eli muutettava rahaksi.
virtuaalivaluutta
osakkeet ja osakesäästötilit, rahasto-osuudet sekä joukkovelkakirjat ja muut arvopaperit
No eikö toi ole selvää pässinlihaa että jos oot varakas niin et tarvi toimeentuloon apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
2. sivulla on
"
virtuaalivaluutta
No eikö toi ole selvää pässinlihaa että jos oot varakas niin et
En minä sitä ole ollut vaillakaan. Kommentoin YHÄ VAIN JA AINOASTAAN AP:n PÄIN PERSETTÄ OLEVAA KAAVAA.
Vierailija kirjoitti:
Niin, paitsi että laskuri toimii aivan päin persettä.
Niinpä. Laskurin mukaan saisin monta sataa euroa toimeentulotukea. Tosiasiallisesti Kelassa sattuu joka kuukausi joku laskuvirhe. Ja saan ehkä 100 euroa kuukausi. Myös elämäntilanteeni oikeuttaisi ehkäisevään toimeentulotukeen. Mutta sossu laskee joka kuukausi tuloni bruttotuloina laskelmaa saa.
Tämä raivaaja kyllä sanoi, että Kelan laskuri näyttää väärin. Nyt hän käänsi jutun niin, että ap:n kaavassa ei ollut mainintaa varallisuudesta. Hän ei itsekään enää tiedä mille raivoaa. Toisaalta, mitä merkitystä sillä on, koska tt-tuki kuitenkin lasketaan kaavan mukaan. Ja ap ilmeisesti oletti, oikein kylläkin, että tt-tukea hakevat vain varattomat.
"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä raivaaja kyllä sanoi, että Kelan laskuri näyttää väärin. Nyt hän käänsi jutun niin, että ap:n kaavassa ei ollut mainintaa varallisuudesta. Hän ei itsekään enää tiedä mille raivoaa. Toisaalta, mitä merkitystä sillä on, koska tt-tuki kuitenkin lasketaan kaavan mukaan. Ja ap ilmeisesti oletti, oikein kylläkin, että tt-tukea hakevat vain varattomat.
En ole sanonut.
Tässä alkuperäinen viesti jota kommentoin.
"590 euroa pitää jäädä käyttörahaa. Laskukaava on NETTOtulot miinus vuokra, sähkö, kotivakuutus,lämmitys, vesi, lääkkeet, terveydenhuolto"
Kommenttini oli
"
Minun nettotuloni viimeisen 5 kuukauden aikana on ollut 905 €/kk, ja jos asumisen kulut vähentää niin jää alle 590 €/kk käteen enkä todellakaan saisi ttt:tä Tuloni EIVÄT ole tukia eikä palkkaa. "
Kerro saatananIdiootti MISSÄ kohdin puhun MITÄÄN KELAN SIVUN LASKURISTA? Kerro kerro...
Ihmiset, jotka eivät osaa sijoittaa tekstiinsä edes pilkkuja oikein, ovat säälittäviä.