Haluan muuttaa ulkomaille
Kommentit (68)
- Ja asunto pitää olla valmiina. Tulee tosi kalliiksi muuten, jos jossain hostellissa joutuu aluksi asumaan. -
Tässä työnantaja voi usein avustaa aluksi, ainakin jos on kansainvälisempi firma.
Vierailija kirjoitti:
- Ja asunto pitää olla valmiina. Tulee tosi kalliiksi muuten, jos jossain hostellissa joutuu aluksi asumaan. -
Tässä työnantaja voi usein avustaa aluksi, ainakin jos on kansainvälisempi firma.
Työnantaja voi tosiaan jeesata asunnon löytämisessä, voi olla myöskin työsuhdeasuntoja
Vierailija kirjoitti:
Mamuksi ajattelit lähteä.
Sehän olisi rattoisaa olla mamuna toisessa maassa?
Selvä. Muuta sinne missä olet syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se on aika opettavaista, sitä oppii itse paljon avomielisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten muuta? Siihen on varmaan joku hyvä syy, koska täältä Suomesta saa vapaasti muuttaa pois, siis yleensä .
Ainoa este on työpaikan löytäminen ulkomailta. Muuten oltais muutettu jo...
Eli sulla ei ole mitään annettavaa ulkomaalle. Miksi ulkomaa haluaisi sinut taakakseen kun et edes kykene työllistymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten muuta? Siihen on varmaan joku hyvä syy, koska täältä Suomesta saa vapaasti muuttaa pois, siis yleensä .
Ainoa este on työpaikan löytäminen ulkomailta. Muuten oltais muutettu jo...
Eli sulla ei ole mitään annettavaa ulkomaalle. Miksi ulkomaa haluaisi sinut taakakseen kun et edes kykene työllistymään?
Hyvä kysymys ja pointti. Jos kotimaassa voisi työllistyä niin ulkomaille ei tarvisisi muuttaa. Näyttää kuitenkin siltä, että kotimaassa työllistyminen on vaikeaa. Ulkomaillekin saattaa
olla helpompi työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ajatusvirhe, yritin sanoa open minded mutta eihän se ole suomeksi avomielinen. Sanotaan sitten vaikka suvaitseva, eri näkökulmia ymmärtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ajatusvirhe, yritin sanoa open minded mutta eihän se ole suomeksi avomielinen. Sanotaan sitten vaikka suvaitseva, eri näkökulmia ymmärtävä.
Avarakatseinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avarakatseinen?
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avarakatseinen?
Kiitos!
Oleppa hyvä
Vierailija kirjoitti:
Viroon
Viro olisi helpoin vaihtoehto. Työllisyystilanne Virossa?
Odotatko että vauvapalstalainen sinut kuskaa sinne ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Odotatko että vauvapalstalainen sinut kuskaa sinne ulkomaille?
Hah, no tuskin
Tanska nosti juuri eläkeiän 70 vuoteen.
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua aika tarkasti eri maiden systeemeihin. Esim. Norjassa täyden kansaneläkkeen saa vasta jos on asunut maassa 40 vuotta ja Suomihan ei pääsääntöisesti enää maksa kansaneläkkeitä ulkomaille.
Ei kai sillä niin väliä, kun työvuosiakin pitäisi olla usempia vielä jäljellä
Työeläkettä maksetaan Norjassa pääosin vain 77-vuotiaaksi asti (poikkeuksiakin on) ja jos sitten saa vain puolet kansaneläkkeestä niin kannattaa olla aika hyvät säästöt. Tätä juuri tarkoitan, että ottaa asioista selvää. Tietenkin tilanteet muuttuvat, mutta pysyvä muutto toiseen maahan on kuitenkin asia, jota kannattaa harkita tarkkaan.
Pakko muuttaa toisen maahan asumaan, jos Suomesta ei saa töitä
Sinänsä arvostan tuota asennetta ja toivon, että saat ulkomailta hyvän työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua aika tarkasti eri maiden systeemeihin. Esim. Norjassa täyden kansaneläkkeen saa vasta jos on asunut maassa 40 vuotta ja Suomihan ei pääsääntöisesti enää maksa kansaneläkkeitä ulkomaille.
Ei kai sillä niin väliä, kun työvuosiakin pitäisi olla usempia vielä jäljellä
Työeläkettä maksetaan Norjassa pääosin vain 77-vuotiaaksi asti (poikkeuksiakin on) ja jos sitten saa vain puolet kansaneläkkeestä niin kannattaa olla aika hyvät säästöt. Tätä juuri tarkoitan, että ottaa asioista selvää. Tietenkin tilanteet muuttuvat, mutta pysyvä muutto toiseen maahan on kuitenkin asia, jota kannattaa harkita tarkkaan.
Pakko muuttaa toisen maahan asumaan, jos Suomesta ei saa
Suomi on läpimädäntynyt maa, jossa ei voi enää työlllistyä
Verrattuna useaan ulkomaahan on, edelleen. Vaikka ei samalla tavalla kuin ennen 2020. Korona ja kiristynyt tilanne on iskenyt muihinkin maihin kuin Suomeen. Asiat Suomessa on edelleen suhteessa todella hyvin.