Mies mököttåä ainakin tän päivän
Saa olla varpaillaan hänen mielialoistaan. Vein tyttären lääkäriin ja on siitä vihainen. Hänen äitinsä oli vanhustenhoitaja ja kaikkia lääkäreitä vastaan. Koskaan ei saa mennä lääkäriin.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ala irroittautua suhteesta. Tee enemmän asioita yksin ja lapsen kanssa ilman miestä. Kerää taloudellista puskuria käteisenä ja vie se vaikka vanhempiesi luo talteen. Mieti mitkä asiat kodissanne ovat sinulle tärkeitä esim valokuvat, muistot lapsen vauva ajasta, päiväkirjasi jne. Vie niitä tärkeitä asioita salaa hiljakseen talteen esim vanhemmillesi. Jos tulee ero tai mies suuttuu muuten kovin niin ei pääse tuhoamaan niitä sinulle kostaakseen.
Ala kuvata aktiivisesti talteen miehen lähettämät viestit ja laita ylös minä päivänä ja mistä syystä mies käyttäytyy ikävästi lasta tai sinua kohtaan. Tämä siksi että jos mies rupeaa hankalaksi niin voit puolustautua.
Mieti millaisen parisuhteen toivoisit lapsellesi. Monesti lapset etsivät samanlaista parisuhdetta mihin ovat kotona tottuneet. Haluatko lapsellesi samanlaisen parisuhteen ?
Mä en kertonut että lapsi on jo aikuinen, on kyllä vetäytyvä kuten minäkin. On nyt käymässä meillä. En mä tiiä tarviiko mun nyt miehen viestejä tallentaa, ei viesteissä sano mitään sanoo ne päin naamaa. Valokuvat voisin kyllä viedä vanhemmille ensi kerralla. Mä olen vaan ihan poikki. Meillä oli tilanne että menin turvataloon ja erosin otin kaikki yhteyden mieheen pois puoleksi vuodeksi. Mutta se ei pitänyt. Mies sai luikerreltua takaisin kun en pysynyt vahvana. Nyt oon taas alkupisteessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voinko mitenkään suojata itseäni tässä liitossa jos en saa lähdettyä? Mitä pitää tehdä?
Ap
Lähteä. Mutta rauhassa ja suunnitellen. Ala rakentaa ajatusta mielessäsi. Haaveilla omasta elämästäsi, missä ei ole raskauttavia ihmisiä. Arvioi, heittäytyykö mies väkivaltaiseksi fyysisesti, kun eron hetki tulee.
Aloita harjoittelu sillä, että kyseenalaistat kaikki hänen toimensa. Esimerkiksi tuon eilisen. Tuosta voisi ajatella, että päästään sairas mies estää lapsen pääsyn lääkäriin. Tiedät, että lapsi tarvitsee lääkäriä, joten viet sen lääkäriin ja annat miehen louskuttaa, etkä välitä siitä yhtään (kunhan mies ei käy fyysisesti kimppuusi, sellaisen provosimiseen en kehoita). Sitten mietit mielessäsi, että onpa ikävä, sairas ja kylmä ihminen, joka estää lapsen pääsyn lääkärille ja vaimon tukemisen sijaan vielä syyttelee vaimoa ja kehrää riitaa. Alat hahmottaa asiat niin kuin ne oikeasti ovat. Tämä avauksesi oli merkki, että mielesi alkaa kaivata totuutta kaasuvalon sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala irroittautua suhteesta. Tee enemmän asioita yksin ja lapsen kanssa ilman miestä. Kerää taloudellista puskuria käteisenä ja vie se vaikka vanhempiesi luo talteen. Mieti mitkä asiat kodissanne ovat sinulle tärkeitä esim valokuvat, muistot lapsen vauva ajasta, päiväkirjasi jne. Vie niitä tärkeitä asioita salaa hiljakseen talteen esim vanhemmillesi. Jos tulee ero tai mies suuttuu muuten kovin niin ei pääse tuhoamaan niitä sinulle kostaakseen.
Ala kuvata aktiivisesti talteen miehen lähettämät viestit ja laita ylös minä päivänä ja mistä syystä mies käyttäytyy ikävästi lasta tai sinua kohtaan. Tämä siksi että jos mies rupeaa hankalaksi niin voit puolustautua.
Mieti millaisen parisuhteen toivoisit lapsellesi. Monesti lapset etsivät samanlaista parisuhdetta mihin ovat kotona tottuneet. Haluatko lapsellesi samanlaisen parisuhteen ?
Mä en kertonut että lapsi on jo aikuinen, on kyllä vetäytyvä kuten minäkin. On nyt käymässä meillä. En mä tiiä tarviiko mun nyt miehen viestejä tallentaa, ei viesteissä sano mitään sanoo ne päin naamaa. Valokuvat voisin kyllä viedä vanhemmille ensi kerralla. Mä olen vaan ihan poikki. Meillä oli tilanne että menin turvataloon ja erosin otin kaikki yhteyden mieheen pois puoleksi vuodeksi. Mutta se ei pitänyt. Mies sai luikerreltua takaisin kun en pysynyt vahvana. Nyt oon taas alkupisteessä.
Ap
Älä syyllistä itseäsi tuosta. Keskimäärin tarvitaan seitsemän eroyritystä. Ota kuitenkin lopulliseksi tavoitteeksi täysi nollakontakti mieheen. Näin hän ei pääse luikertelemaan takaisin. Ja opettele näkemään hänet realistisesti niin et edes huolisi häntä takaisin. Ja muista, hän valehtelee ja hurmaa, kun tulee selittelemään, miten nyt katuu sitä, että elämänsä rakkaus on valumassa hänen käsistään tai katuu kovasti tms.
Kun alan miettimään miehen käytöstä niin kaikki menee hetken päästä lapsuuteeni. Olen se ongelma lapsi aina vaikka tekisin kaiken oikein ja olisin kiltti. Sen takia olen tässä. En saanut lapsena näkyä tai kuulua, en ollut arvostettu. Minua ei haluttu kuunnella. Mulla ei ole hyvät ja välittävät vanhemmat. Kiillottavat kyllä sädekehäänsä ja ovat auttavinaan. Mutta oikeasti eivät välitä musta. Sama kuin mieheni ei välitä musta. Tarvisin jotain tukea...en voi hyvin nyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun alan miettimään miehen käytöstä niin kaikki menee hetken päästä lapsuuteeni. Olen se ongelma lapsi aina vaikka tekisin kaiken oikein ja olisin kiltti. Sen takia olen tässä. En saanut lapsena näkyä tai kuulua, en ollut arvostettu. Minua ei haluttu kuunnella. Mulla ei ole hyvät ja välittävät vanhemmat. Kiillottavat kyllä sädekehäänsä ja ovat auttavinaan. Mutta oikeasti eivät välitä musta. Sama kuin mieheni ei välitä musta. Tarvisin jotain tukea...en voi hyvin nyt
Ap
Kirjoita vaikka tähän ketjuun. Saat tukea. Chat GPT (tekoäly) antaa myös empaattista tukea, usko tai älä, kokeile.
Me ollaan samikset. Minä olen matkallani jo sinua pidemmällä. Noiden tyyppien kuuluu antaa pitää tunkkinsa ja tajuta, että he ovat se ongelma, et sinä. Eikä ratkaisu ole vääntyä entistä kiemuraisemmalle rusetille vaan jättää toksiset ihmiset ja etsiä itseään ja elämään parempia ihmisiä. Itsestään pitää löytää omanarvontuntoa, hahmottaa rajojaan (mitä sietää ja mitä ei, minkä kokee vääryydeksi jne.) ja alkaa miettiä, mitä ihan itse tarvitsee ja haluaa, mitkä ovat omat arvot ja missä määrin nykyinen elämä vastaa sitä.
Sinulla on mahdollisuudet paljon väljempään ja mukavampaan paikkaan, usko minua.
Sinun, jos jonkun, tulee olla itse itsesi paras ystävä ja kun läheisesti kerta toisensa jälkeen hylkäävät sinut, sinä itse et mene heidän mukaansa ja hylkää itseäsi vaan annat heidän olla sitä mieltä ja pidät oman pääsi ja omia puoliasi. Kyllä, joudut tajuamaan, että sinulla ei ole läheisiä. Senhän olet tiennyt koko ajan, mutta nyt siitä muodostuu todellisuus ja tietoisuus. Alat rakentaa itseäsi etkä antaa toisten käyttää sinua epäterveisiin tarkoituksiinsa.
Lapsen rajoja ja omanarvontuntoa alat kasvattaa myös. Sekä sanoittaa sitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Jos epäröit siitä, mikä on oikein ja mikä ei, kysy täältä tai tekoälyltä. Täältä saa monesti epämääräisiä vastauksia, mutta yleensä hädässä olevat naiset saavat kohtalotovereilta myös paljon asiallista tietoa ja tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#spermaviemäritnäkyväksi
Terkkuja sun äidille
Ensimmäinen tunnisti itsensä nopeasti ja kasa tykkääjiä heti perään.
Onnittelut, tiedätte sekä oman, että tämän miesvihaketjun arvon
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä narsistipoikia, jotka hullu äiti on kasvattanut kieroon ja kynnysmatto vaimo ei osaa nähdä kuviota ja lähteä ja lapsikin traumatisoituu vanhempiensa jaloissa.
Missä narsistipojan isä on ollut silloin kun olisi pitänyt olla kasvatusvastuussa?
Vierailija kirjoitti:
Voinko mitenkään suojata itseäni tässä liitossa jos en saa lähdettyä? Mitä pitää tehdä?
Ap
Varmaan panna se ukko puhumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä narsistipoikia, jotka hullu äiti on kasvattanut kieroon ja kynnysmatto vaimo ei osaa nähdä kuviota ja lähteä ja lapsikin traumatisoituu vanhempiensa jaloissa.
Missä narsistipojan isä on ollut silloin kun olisi pitänyt olla kasvatusvastuussa?
Oletettavasti joko itse liuennut jonnekin tai äiti ominut pojan. Narsismi kuitenkin syntyy ensisijaisen huolenpitäjän kanssa ja isä sitä harvoin ihan pienelle lapselle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Kansanperinteenkeruukurssilla kaappikelloa veistelemässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitenpä kuvittelet sen keskustelun menevän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei onnistu puhuminen. On aiemmin käyty pariterapiassa. Syyllisti mua ennen sinne menoa, joka kerta. Mun takia hän joutuu menee puhumaan tuntemattomalle mistä hän ei pidä. Kiroili ja teki selväksi että mä olen syyllinen. Terapiassa sitten itki ettei halua menettää mua ja haluaa vaan mun parasta.
Jos yritän itse puhua niin sanoo vaan että tarvii tehdä, tarvii muuttua. Mutta käytännössä ei tee mitään. Kuvaavaa oli että kesti hänellä vuoden hakea passia vaikka lupasi sen jo vuosi sitten. Mä en just nyt voi tehdä eropäätöstä. Mun tarvii saada asiat parempaan jamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei onnistu puhuminen. On aiemmin käyty pariterapiassa. Syyllisti mua ennen sinne menoa, joka kerta. Mun takia hän joutuu menee puhumaan tuntemattomalle mistä hän ei pidä. Kiroili ja teki selväksi että mä olen syyllinen. Terapiassa sitten itki ettei halua menettää mua ja haluaa vaan mun parasta.
Jos yritän itse puhua niin sanoo vaan että tarvii tehdä, tarvii muuttua. Mutta käytännössä ei tee mitään. Kuvaavaa oli että kesti hänellä vuoden hakea passia vaikka lupasi sen jo vuosi sitten. Mä en just nyt voi t
Ala hommata niitä asioita yksi kerrallaan <3
Ja tapa toivo tuon miehen suhteen, teille ei tule ikinä parisuhdetta, jossa sinua kunnioitettaisiin ja rakastettaisiin. Opettele rakastamaan itseäsi, ilman että kierrätät sen rakkauden toisen ihmisen katseen kautta. Sinun rakastettavuutesi ei riipu siitä, kykeneekö miehesi rakastamaan sinua vai ei. Sinun kuuluu joka tapauksessa rakstaa itseäsi, vaikkei kukaan muu ihminen tässä maailmassa tajuaisi sitä tehdä.
Et tarvitse mitään lupia heiltä. Älä jaa asioitasi henkilöille, jotka eivät tue sinua. Opettele kuuntelemaan omaa ääntäsi ja vahvistamaan omia jalkojasi. Alitajuntasi uskottelee tälllä hetkellä, ettet selviä yksin. Kyseessä on kuitenkin vanhempiesi ja miehesi kaasuvalotus. Sinä pärjäät paljon paremmin, kun sinulla on riiittävä etäisyys heihin.
Kiusaajat ovat "haistaneet" sen, miten sinut on jo kotona irtautettu omanarvontunnostasi, rajoistasi ja siitä, että tuntisit oikeutta omiin tarpeisiisi.