Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku esitti kritiikkiä nykykoululle ja ketju poistettiin. Olin hieman samaa mieltä, mutta minä heittäisin vastuun koulutuksesta perheelle.

Vierailija
21.06.2025 |

Joku esitti kritiikkiä nykykoululle ja ketju poistettiin. Olin hieman samaa mieltä, mutta minä heittäisin vastuun koulutuksesta perheelle. Ennen oli vastuu vanhemmilla kustantaa lapsille saman tason koulutus kuin heillä itsellään jos lapsella edellytykset.  Laittaisin 'valtiona' koulun nettiin josta jokainen halukas voi käydä peruskoulun ja lukion. Voitaisiin pitää koetilaisuuksia joissa näytetään taitojen omaksuminen. Kaikki aineet missä on kyseessä jonkun taidon oppiminen laittaisin kerhomuotoisina ja niille vapaaehtoisia kerhon vetäjiä joiksi voitaisiin ottaa kiinnostuneita työttömiä ja maksaa heille palkkaa. Urheilukin sopii kerhoon. Arvelen että tämmöinen tasokas järjestely olisi oikein 'kustannustehokas' ja rahaa ja voimavaroja säästyisi. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin peruskoulun ja lukion lakkautusta.  Sai varmaan niin paljon alapeukkuja, että ketju poistettiin.  Hyvä, että joku uskaltaa kritisoida nykyistä koulutusjärjestelmää.  Se on Suomessa keskiluokan pyhä lehmä näköjään.  Ei haluta tunnustaa, että maailma muuttuu ja koulujen pitää muuttua ajan mukana.  Meillä on esim. pienentyvät ikäluokat, jotka pakottavat koulujen lakkautukseen muutenkin, mutta tosiasioita ei haluta nähdä tässä maassa.  En ajatellut pistää ketjua uudestaan pystyyn, oma vikanne jos ette osaa ajatella...

Vierailija
2/3 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että poistettiin, kun sisältö on paikkansapitämätöntä sontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että poistettiin, kun sisältö on paikkansapitämätöntä sontaa.

Sinulla ei selvästikään ole mitään vasta-argumentteja.  Kannattaa silloin olla vain hiljaa.