Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE!!! Maksetaanko eläke 10 vuoden ajan kuoliaaksi julistamista odotellessa? KIIRE!!!

Vierailija
21.06.2025 |

Nyt tietoa: saammeko eläkkeen vielä 10 vuotta? VAIN TIETOA!!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet aiotte pistää kylmäksi? 

Vierailija
2/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan eläkkeen maksaminen keskeytetään väliaikaisesti kunnes kadonnut löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan eläkkeen maksaminen keskeytetään väliaikaisesti kunnes kadonnut löytyy. 

👎👎👎👎👎👎

Älä viitsi lapsettaa taas. 

AP

Vierailija
4/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa!!! 😡😡😡

AP

Vierailija
5/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen ehkä eläkkeelle 10 vuoden kuluttua, ei ole kiirettä.

Vierailija
6/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makseta. Ja tämä on ihan faktatieto. Oletuksena siis se, että on tehty poliisille katoamisilmoitus.

Vierailija
7/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai katoamisilmoitus oikeuta eläkkeen keskeyttämiseen, henkilöhän on voinut vaan painua vi... muitten elämästä.

Ai niin, ollaan suomessa.

Vierailija
8/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisille tehdään katoamisilmoitus, eikä henkilöä löydy, olisi helpointa katkaista eläkkeen yms maksu. Toki välillä katoaa henkilöitä, jotka pystyvät vuosiakin elämään säästöillään, mutta kyllä tuo näitä tahallaan häipyneitä toisi takaisin kotiin.

Vierailija
9/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihun tarvitset tällaista tietoa???? Itseäsikö varten, vai aiotko pistää jonkun vanhuksen "piiloon" ja hyödyntää hänen eläkettään? Outo kysymys.

Vierailija
10/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai katoamisilmoitus oikeuta eläkkeen keskeyttämiseen, henkilöhän on voinut vaan painua vi... muitten elämästä.

Ei pelkkä katoamisilmoitus riitä, mutta se on perusedellytyksenä. Tuon jälkeen esim. pankkikortin käyttöä valvotaan. 

Kun on ilmeistä, ettei henkilöstä ole elonmerkkejä, eläkkeenmaksu keskeytyy ja jos henkilö putkahtaakin parin vuoden kuluttua esiin, niin maksamattomat eläkkeet kyllä löytävät tilille.

Vierailija
11/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
12/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä katoamisilmoitus riitä, mutta se on perusedellytyksenä. Tuon jälkeen esim. pankkikortin käyttöä valvotaan. 

Kun on ilmeistä, ettei henkilöstä ole elonmerkkejä, eläkkeenmaksu keskeytyy ja jos henkilö putkahtaakin parin vuoden kuluttua esiin, niin maksamattomat eläkkeet kyllä löytävät tilille.

Mun veikkaus on että täällä nyt ihmiset vastaa vaan ihan kaikkea mitälie, tietämättä mistään mitään. Tyypillistä, hohhoijaa.

Mä luulen: kun ihmisestä tehdään katoamisilmoitus, niin... entä sitten? Sillä ilmoituksella ei ole mitään väliä, ei se vaikuta mihinkään. Eikä todellakaan aleta valvoa mitään pankkikortin käyttöä. Jos on vain katoamisilmoitus tehty, niin poliisi ei pääse käsiksi kadonneen ihmisen pankkitietoihin, sairaalatietoihin, Kela-tietoihin, verotietoihin,... ei mihinkään tietoihin. Pelkkä katoamisilmoitus ei salli poliisille tommosta valtaa.

Joten, mä luulen: kun katoamisilmoitus on tehty, niin sitten henkilö on merkitty poliisin rekisteriin kadonneeksi. Siinä se. Ja ennemmin tai myöhemmin, poliisin pitää niille rekisterimerkinnöille jotain tehdä. Ei ne voi jättää henkilöä rekisteriin kadonneeksi ikiajoiksi. Joten ennemmin tai myöhemmin poliisin pitää merkitä että "henkilö on löytynyt elossa" tai pitää merkitä että "henkilö on kuollut". Ja tuo aikaraja? En tiedä. Ehkä se on se 10 vuotta mitä ap ehdotti. Joten: jos kadonneeksi ilmoitettu henkilö ei löydy elossa 10 vuoden päästä niin sitten hänet merkitään kuolleeksi - ja vasta silloin loppuu eläkkeen maksaminen! Vasta silloin! Vasta kuolleille lakataan maksamasta eläkettä! Mikään muu ei lopeta eläkettä - ainoastaan kuolema!

Vierailija
13/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veikkaus on että täällä nyt ihmiset vastaa vaan ihan kaikkea mitälie, tietämättä mistään mitään. Tyypillistä, hohhoijaa.

Mä luulen: kun ihmisestä tehdään katoamisilmoitus, niin... entä sitten? Sillä ilmoituksella ei ole mitään väliä, ei se vaikuta mihinkään. Eikä todellakaan aleta valvoa

Tyypillistä, hohhoijaa. Sinäkin vain veikkailet ja luulet. :D

Vierailija
14/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen: kun ihmisestä tehdään katoamisilmoitus, niin... entä sitten? Sillä ilmoituksella ei ole mitään väliä, ei se vaikuta mihinkään. Eikä todellakaan aleta valvoa

PS. Mut on ilmoitettu kadonneeksi vaikka kuinka monta kertaa. Eikä poliisi tehnyt asian eteen yhtään mitään. Ei tarkistanut minua yhtikäs mistään rekisteristä, ei mistään, ei edes omista rekistereistään, haloo! Siis: minut oli ilmoitettu kadonneeksi. Ja olin poliisin kanssa tekemisissä useita kertoja. Siis kävin useita kertoja poliisiasemalla hoitamassa useita asioita. Kävin saamassa dokumentteja, passeja, henkilökortteja, kävin koska jouduin kuulusteluun rikoksesta epäillyn asemassa. Ja kertaakaan poliisi ei huomannut että minusta oltiin tehty katoamisilmoituksia. Ihan elossa kävin poliisiasemalla hoitamassa jotain asiaa - ja poliisi ei huomannut että heidän rekisterinsä mukaan minä olin mukamas "kadonnut".

Joten ne katoamisilmoitukset? Niille ei koskaan tehty mitään.

Vierailija
15/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, hohhoijaa. Sinäkin vain veikkailet ja luulet. :D

Niin luulenkin. Mutta minä sentään myönnän että vain luulen. Faktatietoa ei täällä vielä tähän mennessä ole ollut kenelläkään.

Vierailija
16/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todetaanko kadonneet aina kuolleeksi jos on kulunut 10 vuotta? Aina?

Koska esim jos joku murhaaja, vaikkapa Anders Brejvik, pakenee, katoaa. Hänet etsintäkuulutetaan varmaan maailmanlaajuisesti. Poliisit tahtovat saada hänet kiinni, vankilaan loppuiäkseen, kamalista rikoksistaan. No, jos se on kadonneena 10 vuotta, eli ei sitä 10 vuoden aikana löydetä, niin... todetaanko se kuolleeksi? Ja silloin lakataan etsimästä häntä? Eihän kuolleita enää etsitä, ei kuolleita rikollisia enää yritetä saada vankilaan.

En usko että se menee noin. Ehkä "normaali ihminen" todetaan kuolleeksi jos on ollut kateissa 10 vuotta. Mutta joku himskatin massamurhaaja. Todetaanko hänet kuolleeksi vasta jos hän on ollut kateissa 100 vuotta?

Vai onko niin että rikollinen todetaan kuolleeksi mutta poliisi vielä etsii häntä?

Vierailija
17/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei osaa googlettaa?

Vierailija
18/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siellä rajan takana on varmaan aika kallista elää. Riippuu sit joutuuko helvettiin ja siä vasta on pirun kallista. Vai taivaaseen jossa hinnat banaanin hipoo pilviä. 😵

Kysykää Kelasta. 

Vierailija
19/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelako maksaa ne eläkkeet? Vai mikä laitos? Jos Kela lopettaa sun eläkkeen maksamisen niin kävele Kelaan vaatimaan sun eläkettä. Siellä ne sitten näkee että sä olet elossa ja sulla on oikeus saada eläkettä.

Onko Kelalla mukamas oikeus vaatia että ennen kuin eläkkeen maksaminen jatkuu niin sinun täytyy käydä poliisiasemalla selvittämässä se sun katoamisilmoitushommeli? En usko. En usko että Kela voi ikinä vaatia että yksikään asiakas kävisi poliisiasemalla. Sama kuin jos verotoimisto vaatisi että asiakkaan täytyy käydä julkisen puolen hammaslääkärillä.

Joten jos sun eläke loppuu niin ei sun tarvitse poliisille selitellä mitään. Käy vaan Kelassa.

Paitsi että, taidan olla väärässä. Jos poliisi on ilmoittanut että sinä olet kuollut, ja sitten sinä kävelet elävänä sisään Kelan toimistoon, niin Kelan väki ei saa uskoa että sinä olet elossa. Kelan väki ei usko sinua, vaan Kelan väki uskoo poliisia. Joten kyllä: jos sinut on kuolleeksi todettu niin ei auta yhtään että kävelet sisään Kelaan. Koska Kela ei voi auttaa ainuttakaan kuollutta ihmistä. Sinun pitää kävellä poliisiasemalle tms jotta sinut saadaan taas takaisin elävien kirjoihin.

Jos olet ulkomailla niin siellä ei tietenkään ole suomalaista poliisiasemaa. Siellä sinun täytyy kävellä sisään suomalaiseen (suur)lähetystöön, jotta sinut saadaan takaisin elävien kirjoihin.

Vierailija
20/29 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihun tarvitset tällaista tietoa???? Itseäsikö varten, vai aiotko pistää jonkun vanhuksen "piiloon" ja hyödyntää hänen eläkettään? Outo kysymys.

Tähän Suomi on ajautumassa. Kohta kukaan ei saa tukia ja silloin rahat otetaan niiltä, joilla sitä on. Vaikka väkisin.