2 viikon sääennusteet: ei minkäänlaista muutosta parempaan!!!!!
Onhan tämä aivan uskomaton farssi tämä "kesä" :( Ennusteet ulottuu kohta jo heinäkuun puoleen väliin eikä yhtään lämpenemistä ole luvassa. Vaan auta armias kun marras-joulukuussa pitäisi talven tulla niin takuulla lämpöä riittää sinne maaliskuulle asti.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kesä ilman yhtään hellepäivää Helsingissä.
Viime toukokuussa oli yksin jo 16 hellepäivää.
Ehkäpä. Entäpä sitten?
Mebee kesäloma pelatessa ku ei Suomessa oo ees kesällä varmuudella kelejä että vois ulkona tehä jotai. Ois kiva että pitkän lukukauden jälkee sais naittia lomasta ja olla rannalla ja kylillä frendien kaa mut ei... Koko loma pilalla. En kylä jaksa taas koulussa näin ankean loman jälkeen. Ei tämmösessä harmaudessa edes palaudu mitenkää. Onneks äiti ja iskä tajus et lomalla pitää voida rentoutua että palautuu nii me lennetään 28.6 Italiaan neljäksi viikoksi <3 ei tää oo mikään kesä eikä kesäkoma ku ei ilman D-vitamiinia jaksa
Vierailija kirjoitti:
Mebee kesäloma pelatessa ku ei Suomessa oo ees kesällä varmuudella kelejä että vois ulkona tehä jotai. Ois kiva että pitkän lukukauden jälkee sais naittia lomasta ja olla rannalla ja kylillä frendien kaa mut ei... Koko loma pilalla. En kylä jaksa taas koulussa näin ankean loman jälkeen. Ei tämmösessä harmaudessa edes palaudu mitenkää. Onneks äiti ja iskä tajus et lomalla pitää voida rentoutua että palautuu nii me lennetään 28.6 Italiaan neljäksi viikoksi <3 ei tää oo mikään kesä eikä kesäkoma ku ei ilman D-vitamiinia jaksa
Puolet Suomalaisista tuntuu lentävän tänä kesänä =D ihana määrä päästöjä ja kerosiinia ilmakehään nii on ainaki avitettu tulevaisuudessa parempia kesiä toteutumaan
Suomi taitaa olla yks maailman pahiten sastuttavia maita ku lennetään karkuun kylmyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet Suomalaisista tuntuu lentävän tänä kesänä =D ihana määrä päästöjä ja kerosiinia ilmakehään nii on ainaki avitettu tulevaisuudessa parempia kesiä toteutumaan
Se on se juttu että Suomi tulee muistuttamaan ihmisiä ilmastonmuutoksesta aivan muunlaisilla vakavilla katastrofeilla mutta ei lämmöllä. Tuhoisat myrskytuulet yleistyy ja golfpallon kokoiset raesateet ja ilmakehän epävakaisuus lisääntyy. Se näkyy juuri tässä että kuukausien säät on aivan sekaisin. Pääsiäisenä oli lämpimämpää kuin koko kesä tähän asti. Lumen määrä voi talvella myös vaikka tuplaantua kun pakkaset on maltillisempia. Pohjoisessase näkyy eritavalla kuin etelässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesähän oli mittaushistorian kuumin.
Kyllä, ja tästä kesästä taitaa tulla mittaushistorian kylmin Helsingissä. Liian suuri tiputus kerralla, ääripäästä toiseen.
Sehän sitä ilmastonmuutosta on, ääri-ilmiöt lisääntyvät.
Elokuuta lähestyttäessä lähtee lämpenemään kuulema. voi ihan hyvä kesä tulla vielä
Vierailija kirjoitti:
Elokuuta lähestyttäessä lähtee lämpenemään kuulema. voi ihan hyvä kesä tulla vielä
Elokuu on syksyä, koulut alkaa, kaikkien kesälomat on jo takana, illat pimenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syyskuussa oli yhtä paljon hellepäiviä kuin heinäkuussa joten miten se on syksy? Suonen ilmastossa voi tapahtuamitä vaan. Lokakuun puoliväkissäki mitattu Oulussa vielä 21.1C vuonna 2018
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuu on ihan parasta aikaa olla lomalla: illat pimenevät, järvivedet ovat lämpimiä, mustikat kypsiä. Ja suurin osa suomalaisista on jo töissä ja lapset koulussa, joten ryysistä ei ole mihinkään, toisin kun vaikka heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla yks maailman pahiten sastuttavia maita ku lennetään karkuun kylmyyttä
Heh.
Kannattaa vähän tutkia asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuu on ihan parasta aikaa olla lomalla: illat pimenevät, järvivedet ovat lämpimiä, mustikat kypsiä. Ja suurin osa suomalaisista on jo töissä ja lapset koulussa, joten ryysistä ei ole mihinkään, toisin kun vaikka heinäkuussa.
Se taas itsestäni on juuri ärsyttävintä, kun kaikki tapahtumat on ohi, illat jo pimenee, kaikki ystävät on jo töissä :(
Aivan täydellinen kesä ollut. Pieni harmi ettei voi kunnolla uida, mutta sata kertaa sadasta tämä kuin seksivaut. Sitä minä en vain ymmärrä miten niinkin neutraalit uutiset kuin säätiedot voi huutaa kirkuen adjektiivejä säästä, joka on täysin subjektiivinen asia. Ilmeisesti nämä metteurologit sitten edustavat koko kansan mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri kesälomalla Suomessa ja mautin näistä säistä täysillä. Juuri kävin metsässä pitkällä lenkillä hiljaisessa metsässä vain sateen ropina seuranani. Mahtava tapa ladata akkuja.
Olen samaa mieltä. Kovakaan sade ei metsässä haittaa ja kostea metsä hoitaa sielua sisältä ja ihoa ulkoa.
Minä taas olen kokenut että sateen aiheuttamat liukas muta, liukkaat puunjuuret ja liukkaat kalliot ovat huonoja metsässä kävelyyn. Kerran olen kalliolla melkein saanut ranteeni poikki, mutta onneksi selvisin vain tulehtuneella haavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri kesälomalla Suomessa ja mautin näistä säistä täysillä. Juuri kävin metsässä pitkällä lenkillä hiljaisessa metsässä vain sateen ropina seuranani. Mahtava tapa ladata akkuja.
Olen samaa mieltä. Kovakaan sade ei metsässä haittaa ja kostea metsä hoitaa sielua sisältä ja ihoa ulkoa.
Minä taas olen kokenut että sateen aiheuttamat liukas muta, liukkaat puunjuuret ja liukkaat kalliot ovat huonoja metsässä kävelyyn. Kerran olen kalliolla melkein saanut ranteeni poikki, mutta onneksi selvisin vain tulehtuneella haavalla.
Älä mene poluille, mene poluttomiin metsiin. Siellä ei ole mutaa eikä maan kulumisesta paljastuneita puunjuuria. Kallioillekaan ei ole mikään pakko mennä sateella.
Miten tuolla ton sateen ja harmauden lisäks myös tuulee noin hemmetisti!? . Ulko ovi meinas pamahtaa saranoiltaan ja ikkunan edessä oleva pusikko levisi pitkin pihaa =O
Ihanaa, kun vaihteeksi on vähän viileämpi ja sateisempi kesä! Minä tykkään. Se vain, ettei ole täällä etelässä ollut kunnon ukonilmoja, kun lämpöähän se vaatisi. Mutta ei se mitään, se on pientä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla ton sateen ja harmauden lisäks myös tuulee noin hemmetisti!? . Ulko ovi meinas pamahtaa saranoiltaan ja ikkunan edessä oleva pusikko levisi pitkin pihaa =O
Sen takia ku Suomalaiset nyt joukolla lentää etelän lämpöön nii pitää Suomen ilmaston jotenkin yrittää palauttaa ihmisten menetetty usko ilmastonmuutoksen olemassaoloon. En minäkään siihen enää kyllä usko =D pelkkä rahastusväline
Tuo tuuli on kyllä kiva. Kävin pururadalla kävelyllä eikä ollut hyttysiä kun tuuli niin paljon. Yleensä sinne ei edes voi mennä.
Harmaata ja kylmää. Just pidin pystymuurissa valkean, jotta tarkenee edes sisällä olla. En mitään helteitä havittele, mutta jos olis edes se joku +18-20 ilman sadetta ja tuulta, niin oisin kyllä tyytyväinen. 😃