2 viikon sääennusteet: ei minkäänlaista muutosta parempaan!!!!!
Onhan tämä aivan uskomaton farssi tämä "kesä" :( Ennusteet ulottuu kohta jo heinäkuun puoleen väliin eikä yhtään lämpenemistä ole luvassa. Vaan auta armias kun marras-joulukuussa pitäisi talven tulla niin takuulla lämpöä riittää sinne maaliskuulle asti.
Kommentit (335)
Matot olisi kiva saada pestyä, mutta ei niitä saa kuivaksi. Pari päivää putkeen pitäisi olla satamatta.
Ei ole teinit rannalla käyneet kuin muutamana päivänä kesäkuussa, kuulema kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yöllä +10 ja päivällä +14 ja samaa huomennakin.
hyvä.tänä kesänä ei tartte kävellä perse hiessä.
Milloin on pitänyt? Ehkä 2021
Viimekesänä esim oli ennätys hellepäivissä... .olitko vankilassa viimekesän?
Justiinsa hyvät säät, ei tarvi hikoilla. Kaupoissa ja kirppareillakin on tilaa liikkua kun jengi valittaa säitä himassa.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa hyvät säät, ei tarvi hikoilla. Kaupoissa ja kirppareillakin on tilaa liikkua kun jengi valittaa säitä himassa.
Nimenomaa jengi himassa ei töissä.nyt hyvä ilma olla töissä haalarit päällä viime kesä yhtä paskaa.
Viime kesänä minulla oli asunnossa Helsingissä koko kesän sisällä +30C, nyt on +23C. Seitsemän astetta viileämpi asunto. Viime kesänä Helsingissä 72 hellepäivää, tänä kesänä ei taida tulla montaa hellepäivää, vielä ei yhtään.
Kylmimpänä kesänä 1962 oli kolme hellepäivää, toisiksi kylmimpänä 1986 kymmenen hellepäivää.
Meneekö tänä kesänä kymmenen rikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi juuri loma. Jännä juttu ettei harmita yhtään. Oon laiharilla, liikun paljon, keksin paljonnpuuhaa mökillä
Kuka on niin hölmö, että laihduttaa kesälomalla?
Kesälomahan on parasta aikaa laihduttaa. Pitkät unet ja stressin purkautuminen tukevat erinomaisesti laihtumista, kasvikset ja marjat on helppo pitää ruokien pääosassa, on aikaa suunnitella ruoat tarkkaan eikä sorru pikaruokaan vaikka arjessa se olisikin haaste, ja voi liikkua vaikka monta tuntia päivässä. Lisäksi itse käyn aina lomallani ulkomailla ja reissussa tulee käveltyä yleensä 20 000-30 000 askelta päivässä vähän kuin huomaamatta. Töihin on kiva palata pirteänä ja hoikempana.
Kyllähän tuo näyttää lämpenevän reilu 20 asteeseen viikon loppupuolelta alkaen eli otsikko meni väärin.
Kiitos ylläpito kun suljitte osan ton jankutuksista.
Olen juuri kesälomalla Suomessa ja mautin näistä säistä täysillä. Juuri kävin metsässä pitkällä lenkillä hiljaisessa metsässä vain sateen ropina seuranani. Mahtava tapa ladata akkuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri kesälomalla Suomessa ja mautin näistä säistä täysillä. Juuri kävin metsässä pitkällä lenkillä hiljaisessa metsässä vain sateen ropina seuranani. Mahtava tapa ladata akkuja.
Olen samaa mieltä. Kovakaan sade ei metsässä haittaa ja kostea metsä hoitaa sielua sisältä ja ihoa ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, yölämmöt alle 10 asteen ja sataa niin melko kylmää.
No sata kertaa mielummin tätä kuin Keski-Euroopan hirmuhelteitä, 45 astetta. Seuraavaksi meillä on täällä ilmastopak*laiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se olisi kiva voida liikkua kesällä t-paidassa ulkona. Aloin uudestaan syödä d-vitamiinia, kun auringosta ei saa. Taloa en ole koskaan lämmittänyt kesäkuussa, mutta nyt sekin on koettu. Toivottavasti ei nyt mene koko loma pilalle.
On sairasta että Suomessa toi d-vitamiiniki on tosi kallista. Taas huomaa että hädällä rahastetaan koska ilman sitä ei ihmiset Suomessa pärjää välttämättä edes kesällä! Toinen asia on talvivaatteet. Talvitakki pitäs olla korkeintaa 50e maassa jossa ilman sitä ei pärjää. Mutta jos kunnon pakkasen kestot niin hintalapussa heti monta sataa euroa. Ei tarvis rahastaa ihmisten hädällä! Tästä ilmastosta kärsitään jo muutenki. Jos taas tulee järkyttävän jäötävä talvi nii mää en kotoa liiku metriäkää ennen ens toukokuuta ku en maksele järkyttäviä summia talvivaatteista nii mulla ei niitä oo
Meille tuttu intiaanikesä tunnettiin mm. akkain kesänä ja Pärttylin pikkukesänä. Varsinkin kylmien kesien jälkeen sitä odotettiin.
Jälkikesä esiintyy monissa eurooppalaisissa kalenteripyhimysten nimissä. Matin kesä (21.9.) alasaksissa, Unkarissa mikkelin (29.9.) Dionysos, Gallus, Demetrius jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, yölämmöt alle 10 asteen ja sataa niin melko kylmää.
No sata kertaa mielummin tätä kuin Keski-Euroopan hirmuhelteitä, 45 astetta. Seuraavaksi meillä on täällä ilmastopak*laiset.
Koska Euroopassa vaurastutaaan niin että on varaa hankkia ilmastointilaitteet. Amerikan etelävaltioissa kun olen katsellut säätietoja Ventuskysta on ollut vähän väliä 40 astetta ja ylikin helteitä. Aivan tavallisia kesälömpötiloja siellä. Kesähän on siellä kuumempi kuin Välimeren maissa Euroopassa. Viime viikot on ollut 35-30 astetta aina Kanadan eteläosiin asti. Espanjan sosialistienkin pitää tehdä Marxin lukemisen sijaan enemmän töitä jotta olisi varaa hankkia ilmastointiin jäähdytyskenno kuten on köyhemmilläkin amerikkalaisilla.
Koska se ilmastonlämpeneminen oikein alkaa? Olisi jo vähän kiire, lomaa ei paljon jäljellä.
Ai että mua huvittaa nämä lukuisat ketjut, jossa valitetaan viileästä ja sateesta! Itse nautin. Ilmalämpöpumppua ei ole tarvinnut pitää viilennyksellä kuin pari kertaa. Puutarhassani kaikki kasvaa hulluna, ihanat kukat, yrtit ja vihannekset.
Vuodet eivät ole veljeksiä. Suomal. sananlasku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se olisi kiva voida liikkua kesällä t-paidassa ulkona. Aloin uudestaan syödä d-vitamiinia, kun auringosta ei saa. Taloa en ole koskaan lämmittänyt kesäkuussa, mutta nyt sekin on koettu. Toivottavasti ei nyt mene koko loma pilalle.
On sairasta että Suomessa toi d-vitamiiniki on tosi kallista. Taas huomaa että hädällä rahastetaan koska ilman sitä ei ihmiset Suomessa pärjää välttämättä edes kesällä! Toinen asia on talvivaatteet. Talvitakki pitäs olla korkeintaa 50e maassa jossa ilman sitä ei pärjää. Mutta jos kunnon pakkasen kestot niin hintalapussa heti monta sataa euroa. Ei tarvis rahastaa ihmisten hädällä! Tästä ilmastosta kärsitään jo muutenki. Jos taas tulee järkyttävän jäötävä talvi nii mää en kotoa liiku metriäkää ennen ens toukokuuta ku en maksele järkyttäviä summia talvivaatteista nii mulla ei niitä oo
Joo huomattu on että Suomen olosuhteet kyllä pakottaa sijoittamaan kohtuuttoman suuria summia vaatteisiin. Monissa maissa etelämpänä euroopassa riittää murto-osa siitä läjästä rahaa mitä täällä joudutaan vaatteita ostamaan ja kaikilla ei ole varaa sellaiseen. Mutta minkäs teet? Materiaalit vaan maksaa jotka pakkaseen soveltuu ja valmistajat laskuttaa materiaaleista eikä talvesta XD
Kyllä, ja tästä kesästä taitaa tulla mittaushistorian kylmin Helsingissä. Liian suuri tiputus kerralla, ääripäästä toiseen.