Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko täällä on joulukuisia?

26.03.2007 |

Tein juuri raskaustestin ja niin kuin olin jo vahvasti ounastellutkin, positiivista se näytti. Laskettu aika osuisi arvioni mukaan jonnekin joulukuun alkuun. Meillä on jo kaksi lasta ennestään ja nuorimmalle ja tälle näyttäisi tulevan ikäeroa vain 1v 7kk, mikä tuntuu tosi vähältä. Kolmas lapsi oli kyllä suunnitteilla, mutta ei ihan näin pian! Mutta olen onnellinen tottakai, kunhan vain ehdin hetken totutella ajatukseen.

Eli onko muita joulukuisia paikalla ja mitkä ovat fiilikset?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jo huhuilinkin samaa, mutta sillon ei vielä muita ollut. Tein siis pari haamua viime viikolla ja jospa tänään ostas vielä yhden testin..jos vaikka saatas se vahva viiva siihen tikkuun =) Ällötystä inan jo ilmassa (kunnon odotan vasta noin 6+ viikoilla niinkuin kahdesta edellisestäkin) Tänään tissit on alkaneet kutista ja inhottavin oire..hengästyn kun vain puhunkin =O

Mutta vielä ei toki ihan täpöillä osaa/uskalla uskoa että se kolmas sieltä olis tulossa! Viikotkin vasta tyyliin 4+1 tai jotain. Mulla on pitkä kierto noin 40pv:ää ja edelliset kuukautiset oli vähän mitä sattuu. Mutta suunnilleen 2.12 olis meidän La oman kierron mukaan.

Tämän sekavan löpinän tarjos Hippuskainen ;D

Vierailija
2/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan.

Viikkoja on tasan 4, eilen plussasin, laskettu aika 3.12. Oireita tähän mennessä: rintoja aristaa, kokoajan nälkä, paleltaa, itkettää. Voi kun aika kuluisi nopeammin ja pääsisi kunnolla tähän raskauteen kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

La olis ilmeisesti 3.12., mutta en ole vielä uskaltanut käydä ostaa testiä. Esikoisen kanssa ostin niitä tukuttain ennen kuin näytti plussaa :D

Mun oireita on jatkuva nälkä, palelee, itkettää (huomasin just), päätä on särkenyt, juoksen pissalla koko ajan... Voisko ne olla vaan myös myöhäs olevat menkat?

Vierailija
4/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna sain haamun testiin. Perjantaina testasin ekan kerran, ja silloin oli nega. Muutaman päivän päästä vielä varmistan. Haluan nähdä kunnon plussan ennen kuin uskon! Vaikka oireitakin on, väsyä ja hengästystä ja pissahätää. Ja vaan sellanen " olo" . Tää olis meidän kakkonen. Yksi 2-v ennestään ja keskenmeno viime kesänä.( Tätä yritetty siis vuosi). Nyt vaan peukkuja kaikille että voitais pysyä täällä!

Vierailija
5/30 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei siihen testiin tule edes sitä haamua ellet ole raskaana :) onneksi olkoon!

Vierailija
6/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen vaikka otin jälkiehkäisytabletin, shokissa ollaan... en edes usko vielä ennen kuin teen toisen testin enkä ehkä sittenkään. Kaksi poikaa 4- ja 2-vuotiaat ja asumuserossa oltu vuoden alusta, vaikkakin hyvissä väleissä kuten huomaatte : ) Itsellä oli viime vuonna tuulimunaraskaus ja olin toivonut kolmatta lasta ennen näitä parisuhdeongelmia.

Joka tapauksessa mieheni toivoo aborttia, toivoisi kuulemma vaikka olisimme yhdessäkin. Itse en todellakaan, mutta olen 30 ja valmistun tänä vuonna ja töitäkin pitäisi jossain vaiheessa kai tehdä. Hitto.

Vierailija
7/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tein testin ja plussaahan se näytti...laskettuaika olisi 3.12 tai ainakin siinä paikkeilla.

toinen lapsi olisi sitten tuloillaan, esikoispoika on juuri täyttänyt 1 ½ vuotta, joten ei ollut kyllä ihan vielä tarkoitus edes yrittää.

Esikoista tehtiin vuosi tolkulla ja samaan juttuun luotettiin nyt, parempi aloittaa ajoissa mietintä jottei ikäerosta tule lähemmäs viisi vuotta.

Noh, tässä nyt ollaan.

Isäntä on kovin tohkeissaan, minä lähinnä peloissani ja hiukan halolla päähän lyöty. Juuri palailin töihin esikoisen jälkeen ja taas pitäisi ilmoittaa (onneksi vasta parin kk päästä) että jään pois jälleen loppuvuodesta.

Oireita on kasa: naama kukkii, väsymys, palelu, nälkä ja etova olo.

Esikoisesta ei ollut mitään pahoin vointia, mutta nyt on jonkin asteinen kuvotus päällänsä.

Nooh, onnellisena ja hämillään tässä odotellaan. Isäntäkin vain tokaisi että ei yhtä suunniteltu kuin esikoinen mutta vähintäänkin yhtä toivottu :)

t.Saara ja toukka

Vierailija
8/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tänne pinoutua. Aamulla oli testissä kaksi julmetun punaista viivaa, ei jälkeäkään sellaisista haamuviivoista, jotka johtivat tammikuussa alkuraskauden keskenmenoon parin päivän jälkeen. Täytyy myöhemmin vielä tarkistaa toisilla testeillä, nyt oli postitse tilattu acon, joka ehkä pääsi jäätymään postilaatikossa. Ensimmäinen liuska olikin susi, ei tullut edes testiviivaa, mutta kun tökkäsin samaan kuppiin toisen liuskan, niin viivat ilmestyi samantien. Kp on nyt 31/~29 ja laskettu aika olisi kai 1.12.

En vielä oikein tajua tätä todeksi. Tammikuusta asti on yritetty, ja eka siis oli tuulimuna. Aivan mahtavaa, jos se pallura siellä pysyy, mutta en uskalla vielä tuuletella. Ensimmäistä yritetään ja vauva olisi enemmän kuin tervetullut.

Minkä ikäistä väkeä täällä on? Ja mistä päin maailmaa? Me olemme miehen kanssa molemmat 30v. ja asustamme Etelä-Savossa.

Isot onnittelut kaikille (vai ehkä ihan kaikkia ei uskalla onnitella, jos ei suunnitelmiin sopinut plussa)!

Vierailija
9/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille niille joilla asia on ollu isokin yllätys niin kaikella on tarkoituksensa ;)

Eilen ostin kauppareissulla sen yhden testin vielä niinkuin meinasinkin ja en sitten malttanut (yllätys yllätys) oottaa aamuun vaan tein heti vaikka edellisestä pissareissusta ei ollut kuin pari tuntia..Vaan sieltäpä pomppas plussa heti siinä vielä pissatessa =D Eli aika vahvasti kai se plussaa sitten on!!

Alkuraskauden ultraan kooovasti paljon tekis mieli!! Noista kahdesta ekasta en ole ollut. Mutta meitin ihan eka vauveli kun todettiin kuolleeks np ultrassa niin on kyllä jäänyt semmonen kammo..ei millään kykenis oottaan sinne 12 viikkoon asti!! Edellisessä raskaudessa oli vielä tulehdus kohdunsuulla ja sillon stressattiin sitä ekat 20vko:a. Ja eka onnistunut raskushan meni siis muuten vain pelonsekaisin tuntein sinne ekaan ultraan kun ekassa kävi niin kuin kävi! Mites muut, oletteko suunnitelleet? Tai voishan sitä leikkiä tyhmää ja soittaa neuvolaan ja sopeltaa että kun tää kiertokin on jotain 50pv:n paikkeilla ja edellisistäkin menkoista on vähän epäselvää koska ne oikein alko jne =)

Pientä kuvotusta on rantautunut tännekkin, jatkuvasti enemmissä määrin. Hassut asiat itkettää (vielä tosin olen saanu pidäteltyä ;) Päänsärky vähän vaivaa, en muista oliko muista tai onko normaalian niin sanotusti. Vaikka voihan tuo särkeä ihan muutenkin ;D

Kovasti on innoissaan oleva olo ja toisaalta pelko tosi kova ettei siellä masussa oikeasti kukaan olekkaan! Voikun voiskin olla niin punaset ruusulasit silmillä ettei edes ymmärtäis mitään sellasia ajatella!

Minä muuten täytän tänä vuonna 30v. (niin piti isot bileet pitää..mutta saa nähdä vaikka synttäreiden 7.12 kunniaks oltais synnyttämässä ;D ) Samoin mies täyttää. 2 tyttöä on ennestään 3v 8kk ja 1v9kk

Asustellaan 30km Turusta

Vierailija
10/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siitä alkuraskauden ultrasta, että mä olen ajatellut mennä jos sinne asti päästään. Edellinen meni kesken vkolla 7 mutta nyt on toiveet kovat.

Ja just sen km:n takia haluaisin nähdä että kaikki olis hyvin ettei menis koko alkuaika murehtiessa että onko siellä edes mitään. Sinne niskapoimu-ultraan on niin pitkä aika.

Täällä eiliseen haamuun vielä luotetaan. Ostin kyllä jo uuden testin jonka teen huomen aamulla. Mutta oireet on selvästi vahvemmat kun viikonloppuna. Tänään aamupäivälläkin kun käveltiin tytön kanssa puistosta kotiin hirveässä nälässä, niin ihana tuttu ällötys nosti päätään.

Ja se nälkä tulee ihan yllättäen ja tosi kovana, ja sitten pitää saada ruokaa äkkiä! Joku kyseli minkä ikäisiä ja mistäpäin. Me asumme Hämeessä, minä 25, mies 31, tyttö 2v 3vko, ja tän solurykelmän L.A. olis n. 2.12. :)

Vierailija
11/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-hämeessä asustelemme ja ikää on vaivaiset vajaa 22 ja isäntä 25. Ja tuo napero täuytti viikko sitten puoltoista vuotta.

Täällä kanssa oli vahvat viivat ja kyllä sitä kirosin, mutta tämän päivän aikana olen kyllä alkanut pitää ajatuksesta. Pelottaahan tämä vielä toki, kun nyt tietää että kaikki ei välttämättä mene hyvin...mutta siitä huolimatta pyrin pitämään pinkit lasit silmillä ;)

Vierailija
12/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun La piti olla 3.12. ja nyt tais käydä niin, ett täti huristeli kylään. 3-5 päivää myöhässa! Ajattelin tänään käydä ostaa testin, mutta aamupäivällä tuli vuotoa, joka tosin nyt on loppunut jostain syystä?! Voisko olla tädin käynnistys vaikeuksia vai mitä ihmettä? Kaikki oireetkin mulla oli; kuvotti, itketti, paleli ja nälätti...

Sanoin, ett mua pelottas olla raskaana... mutta ainakin nyt oon pettynyt. Oonko pettynyt+helpottunut vai pelkästään pettynyt?! Itsetutkiskelun paikka selvästi :D Tosin vois luulla ett oon pettynyt, koska toivon jonkun sanovan, ett voi tulla vuotoa, vaikka olis raskaana ja mietin, ett kävisinkö silti ostaa testin... Voi mua... :/

Vierailija
13/30 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kyllä ihan siltä kuulostanu että se täti täysillä sieltä perille olis huristanu! Kyllä mä suna vielä sen testin hankkisin jos ei nyt uudelleen ala kovana se vuoto. Ja kuten ite sanoit niitä vuotoja TODELLA monella on alkuraskudessa ja silti kaikki hyvin. Tee huomenna testi ja jos näyttää positiivista niin soitappa neuvolaan ja kerro vuodoista. Kaverini pääsi aikanakin ultrattavaks aikoinaan ja todettiin että on vaan niin lähellä kohdunsuuta että vuotaa..nous siitä sitten joskus 17vko:lla niit että satunnaiset vuodot lakkas.

Kuulostit kyllä ehkä enemmän siltä että toivot että peukkuja plussan puolesta pidettäis ;) Niimpä bd

Hippuskainen jolla mahaa juilii toiselta puolelta ja kaikki kammokuvat heti silmissä =O

Vierailija
14/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen aamu, jona heräsin tietäen, että masussa on elämää - jännää. En kyllä kovin monta minuuttia eilen ollut ajattelematta asiaa. No ehkä tämä tästä tasaantuu.

Angeliq1: pieni vuoto voi käsittääkseni olla ihan normaalia. Hain aiheesta tietoa kovasti alkuvuodesta, ja moni tällä foorumilla kertoo, että vuotoa oli, mutta se lakkasi pian. Jos kunnon vuoto alkaa, niin silloin ei kannata olla enää kovin toiveikas. Tee ihmeessä se testi!

Missä vaiheessa aiotte kertoa uutisia lähipiirille, vai joko olette kertoneet? Kamalasti tekis mieli jutella tästä muiden kanssa, mutta tässä vaiheessa ei vielä oikein kannata. Tammikuisen tuulimunan jälkeen on sellainen olo, että mikään ei ole varmaa. Mutta pääsiäisenä meillä on sukujuhlat kuohareineen ja viineineen, ja voi olla vaikeaa olla huomaamatta juoda vain vettä. Ehkä pitäisi äidille kertoa, jotta ainakin kuohuviinin tilalle saisi pommaccia. Mies on toisaalta sitä mieltä, että on epäreilua jos mun äiti tietää, mutta muut ei.

Aurinkoista päivää!

Vierailija
15/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle kaverille kerroin, mutta sukulaisille ei vielä. Jotenkin on vielä itselläkin pureskelemista tämän raskauden kanssa, eikä huvita kertoa. Pelkään, että kauhistelevat miten me pärjäämme kolmen kanssa ja ikäerokin on niin pieni ja miten minun töihinpaluuni nyt käy jne. Ajattelin odottaa ehkä siihen saakka kun syke kuuluu neuvolassa ja sitten kerromme, ellei maha näy tosi paljon aikaisemmin. Kolmannessa raskaudessa taitaa olla odotettavissa, että maha pullahtaa nopeasti.

Edelleen olo on tosi epätodellinen tämän raskauden suhteen. En oikein muista aina edes olevani raskaana. Ajoittaisia kuvotuksen aaltoja tulee, mutta muuten voin oikein hyvin. Sama juttu on kyllä ollut aikaisemminkin, eli itselläni taitaa olla aina aika helppo alkuraskaus. Nuo kaksi lasta pitävät vielä niin puuhakkaana, ettei jää juuri aikaa ihmetellä omaa vointia. On kyllä kaikesta huolimatta mahtavaa olla raskaana. Olen edellisistäkin raskauksista nauttinut ihan hirveästi. On tosi kiehtovaa, kun on menossa kiinnostava luontodokumentti omassa mahassa :) .

Angeliq1:lle vielä: eli ei kannata menettää toivoa vielä. Pieni vuoto alkuraskaudessa on tavallista. Toivotaan nyt, että se loppuu kohta.

Vierailija
16/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tietää muutama mun lähin ystävä..en malttanu olla ees jollekkin kertomatta ja toisaalta kertoisin jos menis keskenkin. Mä olen aina ollut tällänen että mun pitää saaha asioista puhua ees jollekkin. Mutta vanhemmat yms. sukulaiset ei vielä kyllä tiedä!! Ja noiden kavereiden kanssa on ihana puhua peloistaan ja toiveistaan ja hyvin ymmärtävät...kun itseasiassa ovat kaikki raskaana parhaillaan =) Yks samalla viivalla mun kanssa, yks puol välissä ja yks ihan viimosillaan.

Mä täällä kovin odottelen enempiä oireita..joo tyhmää..pitäs olla onnellinen kun ei vielä voi pahoin eikä oikeen hirveesti väsytä. Mutta jotenki se odotus olis aika paljon uskottavampaa kuin näin!! Vaan jokasesta aikasemmastakin nuo on alkaneet vasta kun 6+ viikot alkaa.

Sitä alkuraskauden ultraakin vielä pähkäilen, mieli niin tekis mutta onko vaan ylimäärästä rahanmenoa..Jospa soittas sinne neuvolaan eka ja kokeilis sönköttää jotain sekavista keirroista Yms ;)

Vierailija
17/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvillä mielin ollaan, kyllä siellä joku on!!( toissapäivänä haamu). Tosta uutisen kertomisesta, niin olen kertonut siskoilleni (toinen odottaa myös), ja parilleni kaverille. Suku saa odottaa. Ajattelin jo eri tapoja miten kertoa. Tuota tulevaa isosiskoa voisi jotenkin käyttää hyödyksi. Vaikka häneltäkin aiomme salata asian varmaan aika pitkälle. Muuten höpöttää kaikille naapurin mummoja ja kaupan kassoja myöten. Kun pikkusiskoni kertoi tytölleni tämän tulevasta serkusta, niin hän piti kyllä huolen että kertoi kaikille jotka vähänkin kuuntelivat.. Vaikka olisi saanut olla vielä salaisuus.

Mutta juu sellaista ajattelin että jos ostaisi sellaisen isosisko-paidan. Ja menisi vaan pokkana kylään ja tytöllä paita päällä. Antaisi niiden ihan itse hoksata. Tai jotain... Saa nähdä kuin kauan pysyy salassa. Mä olen kyllä monelle paljastunut aikaisemmissa raskauksissa sillä kun en enää polta. Ja taas sama juttu. Mennään anopin kanssa lapsimessuille lauantaina ja siellä varmaan hoksaa kun en polta koko päivänä.. Nää kaksi aikasempaa raskautta on testattu juhannus aaton aattona (kaksi vuotta väliä), ja molempina vuosina olemme juhlineet jussia minun vanhempieni luona. No, eihän se salassa keneltäkään pysynyt, kun ihan tiukalla limpparilinjalla olin. Ja savuton.

Mutta.. tulipas pitkä ja sekava sepustus, aurinkoista kevätpäivän jatkoa!!

-kiikkakukka-

Vierailija
18/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari tuntia sitten testasin ja kylläpä yllätyin kahdesta viivasta. Lasketusta ajasta ei oikein ole aavistusta, kun kierto on pitkä ja epäsäännöllinen, mutta marraskuun loppu-joulukuun alku-tienoilla kai mennään.

Niin, olen siis 30-v. kahden lapsi äiti Hämeestä, esikoista tehtiin 4 vuotta ja sai alkunsa hormonihoidon avulla. Melkein kolmen vuoden kuluttua siitä plussasin kakkosta ihan luomuna ja nyt tämä kolmaskin on ihan tämmöinen onnenkantamoinen. (Sananmukainen, viimeisen kuukauden aikana harrastettiin seksiä miehen kanssa tasan kerran.) Mikäli (peukut ja varpaat on pystyssä) kaikki menee hyvin, isoveli on just 5 täyttänyt ja iso(!)sisko n.1v9kk kun vauva syntyy.

Mutta pakko tehdä illalla toinen testi, en todellakaan luota yhteen. Tiedän kyllä että _periaatteessa_ yksi testi riittää, jos saa postitiivisen ja sitä aina kaikille muille jankutan. Mutta pakko on itseä testata. Mitään oireita ei ole vielä, toivottavasti ei ole huono enne.. Mitä nyt olen ollut pahantuulinen kuin mikä viimeisen viikon. Edelliset raskaudet olen yrjönnyt alusta loppuun yms. hauskaa. Sitä en kyllä odota mutta olishan se todiste että jotain on tapahtumassa.

Tulis nyt se ukko kotiin testin kanssa..

Onnea kaikille muillekin raskautuneille!

Terv. Sekopäinen p-torni

Vierailija
19/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipsahti tulemaan ilman viestiä... :) Eli täti tais huristaa tosissaan paikalle sittenkin... Hassua oli, että mulla oli kaikki ns. raskauden oireet. Oksettava olo mukaan lukien. Esikoiselta taisin voida n. 4kk aamusta iltaan pahoin, joten tutulta tuntui... ja meni niin pitkäks toi kp ettei mulla oo koskaan ollut noin pitkä.

No, kaiken hyvän lisäks sain sitten jonkun kevät pöpön ja olen nyt kipeänä ensi kertaa pitkästä aikaa! Kaikki siis on aivan " täydellistä" :) Onnea kuitenkin kaikille muille plussanneille kauheasti!!!!! bd

Vierailija
20/30 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro. 3 odotan siis. Meilla lapset 3v 7kk ja kuopus 1v 5kk. LA en tieda kun mulla ei tassa valissa tullut kuukautisia ollenkaan (imetan)

Kuvotus ja paha olo alkoivat mietityttaa etta ei kai tama kuulu flunssaan mika on sekin ollut tosi kova yli viikon. Tosi vasynyt olo ja vasta illalla piristyn ja pystyn syomaan kunnolla. Ihana juttu vaikka vahan yllatys tama oli.