Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilta-Sanomat: Purra nosti tukia itse mutta leikkasi muilta - "Tarkka rahankäyttö on hyve"

Vierailija
21.06.2025 |

Riikka Purran haastattelussa paljastuu, että hän on itsekin ollut työttömänä ja nostanut työttömyyskorvausta, mutta ei toimeentulotukea. Hän korostaa olleensa aina säästeliäs ja kertoo sijoittavansa lähinnä asuntoihin. Samalla hän vakuuttaa, ettei ole valmis enää leikkaamaan sosiaaliturvasta, vaikka on aiemmin profiloitunut armottomana leikkaajana. Purran mukaan suurin osa työkykyisistä ja -haluisista kyllä työllistyy, ja hän haluaa valaa uskoa työttömiin. Hän taustoittaa säästäväisyyttään lapsuudella, äidin kuolemalla ja halulla hallita elämäänsä.

Puolueensa kannatuksen romahtamisesta huolimatta Purra kertoo keskittyvänsä johdonmukaisuuteen ja hallitusohjelman noudattamiseen. Hän korostaa myös yksityiselämässään vetäytyvyyttä ja tarkkaa elämänhallintaa. Julkisuus kuormittaa häntä, mutta hän jatkaa työtään perussuomalaisten johdossa vakaalla otteella. Talousnäkymät ovat hänen mukaansa paranemassa, ja hän uskoo tämän näkyvän pian myös arjessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ole nyt aivan klassinen tapaus siitä, miten "toisille on annettu" mutta kun on oma vuoro jakaa, niin ollaan heti karsimassa muilta? Riikka Purra kertoo ylpeänä, että hän nosti työttömyyskorvausta silloin kun sitä sai vielä kunnolla. Nyt samat edut on leikattu pois, mutta samalla hän kehottaa työttömiä uskomaan parempaan. Ihanko oikeasti?

Miten voi oikealla naamalla sanoa "olen itse ollut työtön" ja perään vaatia lisää "toissijaisia leikkauksia" -- jotka käytännössä tarkoittaa kaikkien muiden tukien karsintaa paitsi niiden, joita itse käyttää? Onko ihme, ettei kansa enää niele tätä "säästäväisen kansan äidin" tarinaa, kun samaan aikaan puhutaan sijoitusasunnoista ja siitä, ettei "halua puhua politiikasta kotona".

Miksi juuri ne ihmiset, jotka ovat itse joskus saaneet yhteiskunnalta eniten, tuntuvat nyt haluavan eniten viedä muilta pois? Missä kohtaa tämä "vanhan liiton feministi" lakkasi olemasta solidaarinen niitä naisia kohtaan, jotka tällä hetkellä miettii saako ruokaa ostettua lapsille ennen kuin tuki tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juhannustakaan enää saa viettää, ilman että linssiludet hyökkäävät väkisin iltapäivälehtiin. Olisin halunnut lukea kevyttä juhannusviihdettä ja känniläppää, mutta silmille hyökkäsi itkuvirsi. Haetaanko jutulla jotain säälipisteitä?

Vierailija
4/4 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ehdotuksia. Valton palkat puolitetaan.kulut itse maksettaviksi, täydet tötunnit vk. Lomat 4vk vuosi. Lääkäri, kuntosali, uimahalli ym edut pois. Kokoustarjoilut maksullisiksi ym ym. Väki puolitettava ja korruptio pois. Pankkitilin ja omaisuuden vuosittainen julkaisu. Tuloksenteko kyky syyniin. Jos vaatimuksia ei täytä, saunan taakse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi