Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen kipu joka tuntuu fyysisesti. Sattuu pirusti ja yritän kohdata parhaani mukaan. Loppuuko tämä joskus?

Vierailija
21.06.2025 |

Se on kuin raajoja viilettäisiin, pistävää kuumottavaa jomottavaa kipua ja tiedän täysin sen johtuvan henkisen puolen käsittelemättömistä asioista. 

Eilen sain yhteyden siihen ensimmäistä kertaa kunnolla vaikka vuosia olen enemmän ja vähemmän tuntenut sitä. Viime aikoina se on ollut pinnalla enemmän ja eilen sain tosiaan kiinni mistä se juontaa. Pieni tyttö minussa on todella murtunut ja kaipaa lohtua jopa raivokkaasti ja turtuneisuuteen saakka itkeneenä. Näin sen selvästi. Oli ihana huomata ja lohduttaa. Kipu selvästi lieveni ja tunsin rakkautta sekä ylpeyttä sitä lasta kohtaan. 

Tänään taas tunnen valtavaa kipua, levottomuutta ja siis sattuu vaan hyvin paljon. Yritän kohdata, se vain ei ole niin selkeää. Vasta kun avautuu mistä se johtuu niin on hyvin ymmärrettävää mutta nyt taas kipu on miltein sietämätöntä. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu kun saat asian käsiteltyä. Monien fyysisten kipujen taustalla on psyykkiset syyt.

Vierailija
2/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei koskaan aukene sinulle väkisin. Muista myös realismi, kaikelle kivulle ei aina löydy syytä. Voimme myös vain sairastaa. 

Lisäksi, et välttämättä haluaisi tietää aina syitä kivuille. 

Jaksamista 🖤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei koskaan aukene sinulle väkisin. Muista myös realismi, kaikelle kivulle ei aina löydy syytä. Voimme myös vain sairastaa. 

Jaksamista 🖤

Otsikko on sinänsä huono koska en halunnut antaa kuvaa, että tässä väkisin haluan kivun loppuvan koska olen ymmärtänyt, että minun on rakastettava itseäni joka hetkessä ja kohdattava kaikki rehellisesti mitä minun kehoni ja tunteet haluavat sanoa. Nyt ymmärrän sen sanonnan, että kuin sipulia kuoritaan kerros kerrokselta niin sitä tämä todella on. Kun tunnen kipua ja huomaan ilokseni kuinka ihanaa on nähdä mistä se juontaa ja antaa rakkautta sitten sekä lohtua, suurta myötätuntoa niin seuraavaksi huomaan, että tuon kivun alla oli vielä paljon syvempää. Olen todella onnellinen että jokin minussa on alkanut luottamaan ja tuomaan kipua pinnalle ja yritän olla mahdollisimman vastaanottavainen. 💖 - ap 

Vierailija
4/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu kun saat asian käsiteltyä. Monien fyysisten kipujen taustalla on psyykkiset syyt.

Tunnen konkreettisesti sen johtuvan emotionaalisesta kivusta. Sen vain tietää, tuntuu koko kropassa ja hyvin tuskallisena. Hiljalleen sulattelen. Eilen onneksi sain kokea jotain hyvin tärkeää. - ap

Vierailija
5/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, The Lässyttäjähullu is back!

Vierailija
6/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista 🖤

Otsikko on sinänsä huono koska en halunnut antaa kuvaa, että tässä väkisin haluan kivun loppuvan koska olen ymmärtänyt, että minun on rakastettava itseäni joka hetkessä ja kohdattava kaikki rehellisesti mitä minun kehoni ja tunteet haluavat sanoa. Nyt ymmärrän sen sanonnan, että kuin sipulia kuoritaan kerros kerrokselta niin sitä tämä todella on. Kun tunnen kipua ja huomaan ilokseni kuinka ihanaa on nähdä mistä se juontaa ja antaa rakkautta sitten sekä lohtua, suurta myötätuntoa niin seuraavaksi huomaan, että tuon kivun alla oli vielä paljon syvempää. Olen todella onnellinen että jokin minussa on alkanut luottama

Kuulostaa hyvältä, tiedät itse parhaiten oman tilanteesi ja sen mikä on sinulle paras tapa elää ja käsitellä asioita sekä tunteitasi.

Henkinen kipu voi olla voimakasta ja mitä voimakkaampaa se on, sitä voimakkaammin se yleensä vaikuttaa kehoommekin.

Parannamme kehoammekin samalla joten kehonkin kivulla on tärkeä rooli parantumisprosessissa.

Vierailija
7/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu niin kauheasti. Pahin särky on toisessa isovarpaassa. - ap

Vierailija
8/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa trollata. Mene viettämään mukavaa juhannusta. - Oikea aloittaja! 

Vierailija
9/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tällaista ei pidä pitää oletusarvona. Ihmisiä on kuollut, koska fyysisen sairauden oireita on luultu psyykkisiksi, esim. sydän-verisuonitautia luultu henkiseksi asiaksi.

Vierailija
10/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩💩💩/💩💩💩💩💩

Vierailija
11/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa trollata. Mene viettämään mukavaa juhannusta. - Oikea aloittaja! 

Kukahan se tässä trollaa. :) 

Vierailija
12/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta löytyy kivuista jotka kulkevat päästä varpaisiin tai valtaavat jopa koko kehon. Aina emme tiedä mikä merkitys kivulla on joten silloin olkaamme kiitollisia vain parantumisesta ja kivusta.

Vierailija
13/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista 🖤

Otsikko on sinänsä huono koska en halunnut antaa kuvaa, että tässä väkisin haluan kivun loppuvan koska olen ymmärtänyt, että minun on rakastettava itseäni joka hetkessä ja kohdattava kaikki rehellisesti mitä minun kehoni ja tunteet haluavat sanoa. Nyt ymmärrän sen sanonnan, että kuin sipulia kuoritaan kerros kerrokselta niin sitä tämä todella on. Kun tunnen kipua ja huomaan ilokseni kuinka ihanaa on nähdä mistä se juontaa ja antaa rakkautta sitten sekä lohtua, suurta myötätuntoa niin seuraavaksi huomaan, että tuon kivun alla oli vielä paljon syvempää. Olen todell

Kyllä, uskon näin myös. Kehoni on ollut vuosikaudet jo hyvin uupunut. Etenkin viime vuodet. On ollut pakko pysähtyä. Todella voimakkaasti on juuri masennus vaikuttanut toimintakykyyn mutta onneksi olen saanut nyt erilaisia apukeinoja ja sitten on myös ihana huomata miten alan pääsemään hiljalleen ehkä perille ihan konkreettisesti masennuksen syihin. Ei tarvitse aina sanoja eikä niitä kokemuksia tarinoina vaan että oikeasti tuntee, niin se on tosi tärkeäksi tullut. - ap

Vierailija
14/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, älä diagnosoi itse itseäsi.

Vierailija
15/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin, älä diagnosoi itse itseäsi.

Olen herkkä ja intuitiivinen ihminen ja osaan erottaa nämä kiputilat toisistaan, mitkä juontaa emotionaalisesta kivusta ja mitkä sitten todella kropasta. Kyllähän sinäkin varmaan tiedät millaisia oireita jännitys kropassasi aiheuttaa, jopa voi vatsa oireilla ja päässä sumentua, puhe takelella, suu kuivua. Kyllä kroppa ja psyyke toimivat yhdessä. - ap

Vierailija
16/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä siistiä mitä kaikenlaista meidän kehossa elää, sitä ei moni usko ennen kuin kokee itse! 

Vierailija
17/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössönnössönnöö... 

T. Nainen62

Vierailija
18/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se loppuu kun sitä vaan käy läpi. Jokainen kerta parantaa. 

Vierailija
19/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
20/20 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän