Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte on taas kerran oikeassa, tietysti elätit ei tämmösistä mielipiteistä pidä
Miksi haluat romuttaa työmarkkinat? Siihenhän tämä johtaa jos työttömyyskorvauksesta tehdään palkka. Miksi kukaan enää maksaisi täyttä palkkaa kun minimituella saisi ammattilaisen tai jopa asiantuntijan töihin? Olisitko itse valmis tekemään omaa työtäsi 600€/kk tuella? Miksi sinä olisit poikkeus ja palkan arvoinen mutta kaikki muut eivät?
Seki romahduttaa työmarkkinar jos työttömyyskorvaus on tarpeeks iso elämiseen
Kokoomuksen kateus vie kalatkin vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat romuttaa työmarkkinat? Siihenhän tämä johtaa jos työttömyyskorvauksesta tehdään palkka. Miksi kukaan enää maksaisi täyttä palkkaa kun minimituella saisi ammattilaisen tai jopa asiantuntijan töihin? Olisitko itse valmis tekemään omaa työtäsi 600€/kk tuella? Miksi sinä olisit poikkeus ja palkan arvoinen mutta kaikki muut eivät?
Eihän tässä ole kysymys mistään palkasta, vaan siitä, että joudut tekemään jotain sen eteen, että saat avustusta. Esim. muutama tunti kuukaudessa. Ilmasta rahaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin on. Olen itse vanhuuseläkkeellä ja tulen omillani toimeen kun olin ahkera työikäisenä. Tein kolmea työtä muutaman.vuoden ja niistä kertyi kivasti eläkettä. En ymmärrä hevin heitä joita ei työnteko kiinnosta ja sitten eläkeläisenä valittavat ettei tule toimeen. Puhumattakaan lukuisista lois tai yhteiskunnan siivelläeläjistä. Jälkikasvu on ammattinsa hankkinut ja pärjäävät myös.
Kuulutko ikäluokkaan, joka jäi nuorena ja vetreänä vanhuuseläkkeelle kerättyään ensin eläkettä ns. superkarttumilla? Onnenpossu.
Eläkeikäni oli 58 v ja risat. Kolmivuorotyö akuuttisairaanhoidossa. Raskas työ on myös tehnyt tehtävänsä ja olen läpikäynyt suuren selkäleikkauksen, tekonivelet polvissa ja ylipäätään moninivelrikot ympäri kroppaa. Silti en ole jäänyt neljän seinän sisään vaan aina leikkauksien jälkeen kuntouttanut itseni. Nyt liki 80v ja lenkkeilen paljon, askeleita tulee parhaimmillaan liki 20 tonnia, yleensä kymppitonni. Ei kuitenkaan joka päivä . Moni ei tahdo uskoa " leikkaushistoriaani" kun olen hyväkuntoinen. Esimerkki siitä, että itsensä saa kuntoon kun tekee sen eteen töitä. Tunnen monta joilla on tekonivelet polvissa ja ovat jääneet kotiin, eivätkä panostaneet itsekuntoutukseen. Itse operaatio on vain osa parannuskeinosta.
Vierailija kirjoitti:
Koko vasemmistolaisuushan perustuu kateuteen et jollain toisella on enemmän
Vierailija kirjoitti:
Teet kuukauden sijaisuuden päiväkodissa ja sen jälkeen odotat kelan työmarkkinatukea 2 kuukautta, kun kaikki käsitellään uudelleen. Saat tilille 2 kuukauden ajan pelkät lapsilisät, ei muuta.
Ja jos ei ole lapsia ei saa sitä lapsilisääkään. Kela hylkäsi sairauspäivärahan ja olin 2 kk ilman tuloja. Asumiskulut olisi pitänyt edelleen maksaa säännöllisesti mutta 0€:lla on hankala laskuja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain sinun vajavaisella käsityskyvylläsi, vain sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet kuukauden sijaisuuden päiväkodissa ja sen jälkeen odotat kelan työmarkkinatukea 2 kuukautta, kun kaikki käsitellään uudelleen. Saat tilille 2 kuukauden ajan pelkät lapsilisät, ei muuta.
Ja jos ei ole lapsia ei saa sitä lapsilisääkään. Kela hylkäsi sairauspäivärahan ja olin 2 kk ilman tuloja. Asumiskulut olisi pitänyt edelleen maksaa säännöllisesti mutta 0€:lla on hankala laskuja maksaa.
Onneks sulla oli säästöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sit perustuu? Sä äänestät vasennistopuolueita siks ku sun mielestä on väärin et jollain toisella on enemmän rahaa ku sulla. Period.
Vierailija kirjoitti:
Koko Kalevan perheen voisi laivata takaisin sinne holon saarelle. Olisivat lisääntyneet siellä niin ei tarvitse suomalaisten maksaa tuon järjen jättiläisen sopeutusrahoja kun jää ensi vaaleissa rannalle.
Uskokaa nyt, tuota aloituksen mukaista kommenttia ei ole olemassa. Tuo Kalevan väitetty kommentti on aloittajan päähänpisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkiva journalisti voisi kirjoittaa Aten seikkailusta Jemenissä. Kaikkiaan ei ollutkaan ihan sitä miltä näytti tai Atte kovasti pyrki esittämään.
PV:ssä aikoinaan todella keskinkertainen upseeri.
Et sä varmaan ite ois päässy kadettikouluun etkä oo varmaan käyny ees aukkia
Vierailija kirjoitti:
Pidän hänen ehdotustaan järkevänä, koska useimmat ihmiset kaipaavat tekemistä. Ketään ei auta kotiin linnoittautuminen.
Vuosien syöpähoitojeni toimin Helsingissä puistokummina ja keräsin roskakepin avulla roskia kaduilta, koska tylsistyin kotona. Olin ulkona ja sain liikuntaa enkä jumittunut kotiin tuijottamaan tv:tä. Ratkaisu oli minun, mutta siitä oli paljon hyötyä kuntoutumiseni vuoksi.
Olitpa hölmö. Olisit mennyt töihin Helsingin kaupungille puistotyöntekijäksi, niin olisit saanut palkkaa tekemästäsi työstä eikä olisi tarvinnut nostaa sossutukia.
Missä linkit kyseiseen uutiseen? On nonta kertaa pyydetty jo!
Mikään ei ole helpompaa kuin vaatia muita tekemään työtä ilman palkkaa. Atellekaan ei varmasti itselleen maistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole helpompaa kuin vaatia muita tekemään työtä ilman palkkaa. Atellekaan ei varmasti itselleen maistuisi.
Onha se käyny varusmiespalveluksen
Onko kyseesä vasemmistotrollin valeuutinen? Miksei näitä paskiaisia poisteta palstalta?!!!
Paljonkohan tuokin sai rahaa veronmaksajilta loisiessaan isyyshoitovapailla. Taitaa olla juuri sitä ylintä tuloluokkaa eli on saanut kuukaudessa enemmän rahaa kuin tavistuen saaja saa 5 vuodessa yhteensä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sit perustuu? Sä äänestät vasennistopuolueita siks ku sun mielestä on väärin et jollain toisella on enemmän rahaa ku sulla. Period.
Ei vaan siksi että minulla on sydän paikallaan ja olen älykkäämpi kuin sinä ja ymmärrän että heikoimmatkin meistä ansaitsee elää ja saada elatuksen. Sivistynyttä käytös terveeltä ihmiseltä. Te oikeistolaiset olette kuin saalistavat petoeläimet ja aina heikoimpien kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
No vaihtoehtona on aina mennä oikeisiin töihin. Tämäkin kyllä mainittiin keskustelussa