Yrittäisitkö perua matkan, jos maksanut 1200 euroa matka Kreikkaan, mutta luvattu 38 asteen lämpötiloja. Perumalla saisi vain osan rahoista
Perumalla saisi vain osan matkarahoista takaisin.
Päiviksi luvattu enimmillään 34-38 astetta
Kommentit (113)
Mitä oikein odotit? Kreikkaan matkustetaan syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään yrittäisi perua, tykkään että on lämmintä.
Eihän tuo ole lämmintä vaan tuskallisen kuumaa. Ei pystyisi tekemään mitään, tuskin edes olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En peruisi, mutta toisaalta en kyllä olisi varannut heinä-elokuulle Kreikan matkaa kun tiedän, että saattaa olla todella kuumaa.
Jos nyt kuitenkin on matka varattuna niin kyllä sen kestää ilmastoidussa hotellissa ja uimassa meressä .
Kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää lomaa silloin kun huvittaa. Loma on kiertävän listan mukaan silloin kun on ja sen mukaan varataan lomamatkat.
Ja silti varasit matkan Kreikkaan. Kai tiesit että se on kuuma paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En peruisi, mutta toisaalta en kyllä olisi varannut heinä-elokuulle Kreikan matkaa kun tiedän, että saattaa olla todella kuumaa.
Jos nyt kuitenkin on matka varattuna niin kyllä sen kestää ilmastoidussa hotellissa ja uimassa meressä .
Kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää lomaa silloin kun huvittaa. Loma on kiertävän listan mukaan silloin kun on ja sen mukaan varataan lomamatkat.
Ja se lomamatka on pakko varata nimenomaan Kreikkaan eikä johonkin viileämpään kohteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä voi mainiosti matkustaa Madeiralle, siellä ei kärsitä Välimeren kuumista helteistä.
Voi olla tukalat oltavat, jos ei ole tottunut kuumaan eikä siedä kuumaa. Joillekin tuo voi olla jopa vaarallistakin, kuolleisuus nousee Kreikassakin aina kuumimpien helteiden aikana. Minä en kuitenkaan peruisi, koska tykkään kuumasta. No, kyllä 38 tuntuu silti minustakin kuumalta. Sehän menee jo kehon oman lämpötilan yli. Kannattaa käydä aamupäivällä uimassa ja viettää iltapäivän kuumimpaan aikaan pari tuntia siestaa ilmastoidussa tilassa.
En, koska en olisi niin pöljä, että varaisin matkan Välimerelle kesällä, vaikka en kestä kuumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä varannut. En mä ole ap vaan kerroin vain, että ei kaikki voi valita lomansa ajankohtaa itse. Mä olin viime elokuussa Etelä-Ranskassa ja tiesin totta kai, että siellä on kuuma. Ei asia ollut mulle ongelma.
Mitä jos yrittäisit neuvotella matkanjärjestäjän kanssa, että et peruisi kokonaan, vaan vaihtaisit kohdetta johonkin vähemmän kuumaan paikkaan? Esimerkiksi tuo Madeira, mitä aiemmin joku ehdotti, tai jokin muukin Portugalin kohde. Riippuu mitä matkanjärjestäjällä on valikoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se lomamatka on pakko varata nimenomaan Kreikkaan eikä johonkin viileämpään kohteeseen?
No vatustako mä muiden lomista tiedän enkä mä ole ap. Kerroin vain sellaisen tosiasian, että ei kaikki voi valita lomansa ajankohtaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä varannut. En mä ole ap vaan kerroin vain, että ei kaikki voi valita lomansa ajankohtaa itse. Mä olin viime elokuussa Etelä-Ranskassa ja tiesin totta kai, että siellä on kuuma. Ei asia ollut mulle ongelma.
Eihän tässä ongelma ole loman ajankohta, vaan matkankohde. Vajaaälyisenkin luulisi tajuavan, että Välimerellä on heinäkuussa kuumaa ja maailmassa on muitakin paikkoja kuin Kreikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vatustako mä muiden lomista tiedän enkä mä ole ap. Kerroin vain sellaisen tosiasian, että ei kaikki voi valita lomansa ajankohtaa itse.
Miksi sä kiukuttelet? Ketjun aiheena ei ole loman ajankohta, vaan matkakohteen ilmasto. Jokainen voi valita ihan itse minne lomamatkallaan matkustaa. Vain idi ootti varaa matkan Kreikkaan ja vinkuu sitten, että haluaakin vaihtaa kun siellä on liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa palellaan mutta esim. Siperiassa on ollut tänä kesänä jo monta hellepäivää. Toukokuussa oli jo muutama ja ainakin Irkutsin alueella on nytkin luvattu jo yli viikon joka päivä yli 25 astetta.
Sitten vielä jotkut väittävät että Siperiassa on aina kylmä.
Irkutsk on Helsinkiä etelämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään yrittäisi perua, tykkään että on lämmintä.
Eihän tuo ole lämmintä vaan tuskallisen kuumaa. Ei pystyisi tekemään mitään, tuskin edes olemaan.
Kaikki on suhteellista. Olen ollut 50 asteen kuumuudessakin, sen jälkeen 40 astetta tuntui mukavan vilpoiselta. Auttaa kyllä paljon, jos on mukava hotelli, uima-allas ja ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos yrittäisit neuvotella matkanjärjestäjän kanssa, että et peruisi kokonaan, vaan vaihtaisit kohdetta johonkin vähemmän kuumaan paikkaan? Esimerkiksi tuo Madeira, mitä aiemmin joku ehdotti, tai jokin muukin Portugalin kohde. Riippuu mitä matkanjärjestäjällä on valikoimassa.
Portugalissakin on kuuma kesällä. Matkanjärjestäjä kuolee nauruun, jos menet selittämään, että haluat vaihtaa kuumaan kohteeseen tekemäsi varauksen kuumaan kohteeseen, koska siellä ensimmäisessä kuumassa kohteessa on kuuma.
Kannattaa lentää. Pystyt tällä omalla valinnallasi vaikuttamaan siihen, että tappohelteiden määrä ja metsäpalot vaan lisääntyvät myös Kreikassa.
En.
Olen itse menossa 5 viikoksi paikkaan missä on nyt 34-37 lämmintä ja sisälläkin 27.
Ei ole ongelma meille
Me oltiin Rhodoksella yks kesä 40 asteen helteessä. Ilmastoitu huoneisto omalla uima-altaalla. Oli paras lomani ikinä. Vajosin syvään meditatiiviseen rentouden tilaan ja siellä tajusin, että minä en ole ajatukseni enkä tunteeni, vaan jotain ihan muuta. Valtava oivallus. Myös parisuhteemme on kukoistanut tuon reissun jälkeen kun siinä samassa ihanan hitaassa kuplassa rakastimme. Joku viisas on sanonut jotenkin niin että ihmiselämän kärsimys johtuu siitä, ettemme kykene olemaan 45 minuuttia yksin hiljaisessa huoneessa. Se on ihan totta!
En varaisi matkaa Kreikkaan kesäkuussa, jos 38 astetta olisi minulle ongelma.