Naisen ja miehen puheäänen eroavaisuus
Kun kuuntelee esim radiossa henkilön puhuvan, siitä tietää heti onko puhuja nainen vai mies. Eikö olekin erikoista?
Lisäksi on erikoista, että joillakin julkkiksilla on niin persoonallinen puheääni, että sen tunnistaa heti radiossa. Esim Taneli Mäkelä, Vesa Vierikko, Eija Vilpas...
Kommentit (34)
On kyllä tosi jännä juttu (mitä helvettiä.)
Sit on se noiden väliltä eli se käkättävä homojen puheääni.
Se on tosiaankin ihmeellistä, että julkkikset tunnistaa äänestä.
Naisella joskus sellainen matala syvä sointuva ääni voi olla seksikäskin, mutta miehellä naismainen ääni ei.
Jaa. Mua on luultu puhelimessa mieheksi vaikka olen nainen. Ei ole niin itsestäänselvää aina.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mua on luultu puhelimessa mieheksi vaikka olen nainen. Ei ole niin itsestäänselvää aina.
Onko sinulla spermanpolttama ääni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla spermanpolttama ääni?
Ei ole enkä polta tupakkaa tai juo viskiä.
Miehillä on aatamin omena kurkussa, joka madaltaa ääntä.
Sitten on kaksi metrinen mies ja puhuu kimeällä äänellä mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin miksi sitten pari kolme miljardia miestä puhuu kimittämällä.
Olen mies ja äänialani normaalisti on matala (baritoni), mutta osaan myös puhua kuin nainen, korkealla äänellä. Ihan perus äänen hallinta tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja äänialani normaalisti on matala (baritoni), mutta osaan myös puhua kuin nainen, korkealla äänellä. Ihan perus äänen hallinta tekniikkaa.
Minäpäs osaan puhua Pupan äänellä. Näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Jope oli siinä mestari.
Vierailija kirjoitti:
Mä osaan laulaa niin, että se kuulostaa nopeutetulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nappasit tuon tiedon? Heillä sitten ei ole kasvanut aatamin omena testosteronin myötä teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelän miehet kimittävät. Heillä on usein korkea ääni mikä ei mitenkään nosta viehätyspisteitä.
Ihmisen äänielimet yhteydessä sukupuolielimiin. Vrt vanha jänne: joukon johtajalla paras ääri kuten leijonakuninkaalla. Koskee kaikkia eläimiä ja lintuja.
Miehen ääntä voi operoida teini-iässä niin että ei koskaan tule miehen ääneksi vaan jää naisen ääneksi ja pystyy laulamaan korkeita nuotteja.
Harvoja naisia on jotka pystyvät laulamaan myös bassoa mutta naisen äänielimet eivät ole siihen oikein sopivia. Naisten ääni madaltuu joskus lähempänä vaihdevuosia.
Wow. Aika jännä. Samalla tavalla kuin heti näkemällä erotat miehen ja naisen toisistaan. Wau. Ja jokainen ihminen myös näyttää erilaiselta, aivan kuten näiden äänetkin ovat uniikit. Wautsi wau.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelän miehet kimittävät. Heillä on usein korkea ääni mikä ei mitenkään nosta viehätyspisteitä.
Silti veikeiden setämiesten huijaus on mennyt läpi.
Biologia on viisas.