Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla vyötärönympärys 104cm,kun naisilla pitäis olla 88cm.

Vierailija
20.06.2025 |

Eli 16cm pitäis saada pois.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä projektiin. Se on vaikeaa, jos ruumiinrakenne on sellainen että lonkkaluut ja kylkiluut ovat lähellä toisiaan. Minulla tuo väli on 22 senttiä ja vaatii kokoaikaista sinnittelyä pysyä paremmalla puolella turvarajaa. Minulta otettiin P-alat ja se arvo oli 26 eli rasvamaksaa ei ainakaan pitäisi olla. 

Vierailija
2/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on 99 cm, eikä kutistu, vaikka mitä tekisin. Nuorena oli alle 70 cm, joten tämä johtuu ihan vain lihomisesta.

Vierailija
4/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisi olla 88cm? Jos terveyttä ajattelee, eikös se tavoitearvo ole alle 80cm?

Vierailija
5/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika bontzo. 

Vierailija
6/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on 99 cm, eikä kutistu, vaikka mitä tekisin. Nuorena oli alle 70 cm, joten tämä johtuu ihan vain lihomisesta.

Vaihdevuosissa rasva jämähtää vyötärölle. Muualta kropasta se voi samaan aikaan vähentyä.

Vierailija
7/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 65cm = läski tai tosi iso nainen.

Vierailija
8/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 72 cm jo nuorena alipainoisena mitoissa 165/49. Että tosi läski tai iso oli joo. Ongelma on se että kylkiluut ja lantion luut on lähes kiinni toisissaan. Vain pari senttiä eroa.

Vierailija
9/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa rasva jämähtää vyötärölle. Muualta kropasta se voi samaan aikaan vähentyä.

Voi kai mutta minulta ei ole vähentynyt muualta.

Vierailija
10/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pitäisi olla 88cm? Jos terveyttä ajattelee, eikös se tavoitearvo ole alle 80cm?

Kyllä, naisilla 80 cm on turvallinen raja 

Vierailija
11/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 72 cm jo nuorena alipainoisena mitoissa 165/49. Että tosi läski tai iso oli joo. Ongelma on se että kylkiluut ja lantion luut on lähes kiinni toisissaan. Vain pari senttiä eroa.

Mulla ei sitäkään.

Vierailija
12/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI!!!!!

Vierailija
13/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄSKI!!!!!

Hyvä nimimerkki! Miehellä harvinaisen rehellinen.

Vierailija
14/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pitäis keksiä joku parempi mittaus. Sellainen joka oikeasti mittais sen rasvan määrän. Luulisi että nykyaikana osattais. Ruumiinrakenteita on niin erilaisia. Jollain voi olla vyötärö 75 senttiä ilman tippakaan rasvaa ja toisella on silloin 55 senttiä. Sitten kun vyötärö on 80 cm, niin toisella on jo 25 senttiä rasvaa ja toisella vasta 5 cm. Ihan eri terveysriskit. 

Vierailija
15/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudotin painoa ja senttejä karisi ympäri kehoa ja myös vyötäröstä 1 sentti pudotettua kiloa kohti. Minä olen vartalotyypiltäni omppu ja voi olla, että eri vartalotyypeillä sentit lähtee hieman eri tavalla. Painollisen hulavanteen pyöritys auttaa kiinteyttämään vyötärön seutua (väh. 15 min/päivä).

Vierailija
16/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LÄSKI!!!!!

Hyvä nimimerkki! Miehellä harvinaisen rehellinen.

😂

Vierailija
17/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joku semmonen skanneri, joka käytettäis vyötäröllä ja se ilmoittais lukeman. "Piip. Rasvakerroksen syvyys 8 cm. Alle riskirajan. Riskiraja naisilla 15 cm" Noita vois olla terveyskeskusten itsemittauspisteillä.

Vierailija
18/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin jotain tuollaista oli aikoinaan. Yksi lääkäri lähetti sen vuoksi vielä ultraan, jotta itsekin näkisin, että nimenomaan vyötärölihavuuden aiheuttaa sisäelinten ympärillä oleva rasva. Se voisi kuulemma kannustaa minua lahduttamaan. Radiologi ultrasi ja onnitteli ettei ole rasvaa juuri nimeksikään sisäelinten ympärillä, että olet kyllä ihan terve

Jatkossa en olekaan suostunut ottamaan mitään "kannustamisia" kontolleni, kun ne tehdään näemmä aina palottelutarkoituksissa unohtaen, että on olemassa paljon vyötärölihavia potilaita, joille ne läskit ihan vain on nahan alla eikä sisäelinten pinnalla. Se on geeneista kiinni. 

Vierailija
19/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kylkiluut ja lantionluut lähellä toisiaan mutta vyötärö 63 cm, koska kylkiluuni ovat alhaalta todella kapealla. Joskus on ollut vähä enemmän fläsää ja vyötärö 70 cm ja tällöin vyötärön seudulla ihan hirveet selkämakkarat. 

Vierailija
20/22 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä taitaa mullakin olla kyse. Harmi, sillä tämä pömppö on oikeasti tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan