Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, asioita joita isänne ei antanut tehdä mutta miehenne antaa?

Vierailija
20.06.2025 |

Tuli tämä mieleen kun mies opetti ajamaan perämoottorivenettä. Sehän on älyttömän helppoa.  Käynnistäminen kylmänä se vaikein juttu mutta muutenhan se on paljon helpompaa kuin autolla ajo, enkä pelkää ajaa tuulella tai virtaavan nivan läpi. Isän autolla kuitenkin sain ajaa. Mutta isän venettä sai aja vain veljet. Kun pyysin opetella niin nauroivat ettei naiset aja venettä. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikata leipää, tämä on kyllä maailman hassuin asia, sain kyllä 10v ajaa autoa ja tehdä ihan mitä muuta tahansa, veistää puukollakin, mutta olin ties kuinka vanha kun opettelin leivän leikkuun ja vaikka olen köksäkoulussakin ollut, minulta puuttuu leivänleikkuutaito, herkkyyskausi sille oli mennyt. Aina tulee vinoa ja toinen puoli ohut toinen, paksu leivänsiivusta. Onneksi nykyisin saa leivät siivutettua. 

Hah mun mies "Ei anna" mun leikata leipää samasta syystä. En vaan osaa leikata niin että siivut olisivat tasapaksuja tai suoria. Mun jäljiltä on koko leipä ihan solmussa ja sama juttu muuten joulukinkun kanssa! Näyttää kuin koirat olisivat olleet asialla.

Vierailija
22/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikata leipää, tämä on kyllä maailman hassuin asia, sain kyllä 10v ajaa autoa ja tehdä ihan mitä muuta tahansa, veistää puukollakin, mutta olin ties kuinka vanha kun opettelin leivän leikkuun ja vaikka olen köksäkoulussakin ollut, minulta puuttuu leivänleikkuutaito, herkkyyskausi sille oli mennyt. Aina tulee vinoa ja toinen puoli ohut toinen, paksu leivänsiivusta. Onneksi nykyisin saa leivät siivutettua. 

Hah mun mies "Ei anna" mun leikata leipää samasta syystä. En vaan osaa leikata niin että siivut olisivat tasapaksuja tai suoria. Mun jäljiltä on koko leipä ihan solmussa ja sama juttu muuten joulukinkun kanssa! Näyttää kuin koirat olisivat olleet asialla.

Mun mies on kans samanlainen. Leivät, kakut, jne se leikkaa aina miten sattuu. Ja sitten ruokaa tehdessä se pilkkoo kasviksista tasaisia symmetrisiä paloja. :D Pehmeiden asioiden leikkaaminen tasaisesti on vaikeaa, ne varmaan liikkuu leikatessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa sen autoo

Vierailija
24/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita itse työpaikkani, isä siis oletti että jään hänen firmaan. Teininä toki työskentelin siellä kesäisin ja joskus muulloinkin.

Vierailija
25/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelata videopelejä.

Lähetin liian aikaisin, tästä jäi puuttumaan esimerkki kun itse säästin viikkorahoistani ja ostin pleikkarin, isä huusi ja rikkoi sen koska ei tytöt pelaa.

Olipa omituinen isä

Vierailija
26/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kolviin en saanut koskea, kun satuttaisin itseni. Mies on opettanut kolvaamaan.

Vierailija
27/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän kolviin en saanut koskea, kun satuttaisin itseni. Mies on opettanut kolvaamaan.

Luulin ensin että tarkoitit nenää. :D Kolvi tarkoittaa jollain murteella isoa nenää.

Vierailija
28/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä päinvastoin? Minusta on outoa että vielä 2025 joku ihmettelee kuinka poikalapsen tekevät ruokaa. Ovat vaan pienestä pitäen saaneet olla mukana. Vieläkö on niin vanhanaikaisia mammoja etteivät päästä poikia keittiöön?;

Se sukupolvi alkaa olla vähissä, joskus ennen 1930 syntyneitä. 

Oletko varma että nämä ihmettelijät ihmettelivät kun poika kokkaa, vai kun lapsi kokkaa? Jälkimmäisen ihmettely on enemmän nykyaikaa. 

Anoppi on syntynyt 40-luvulla ja ihmetteli, kun poikamme leipoi..Mieheni 70-luvulla syntynyt sisko ihmetteli myös. Mä ihmettelin, että tuollaisia ihmisiä on.

Vierailija
29/30 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä päinvastoin? Minusta on outoa että vielä 2025 joku ihmettelee kuinka poikalapsen tekevät ruokaa. Ovat vaan pienestä pitäen saaneet olla mukana. Vieläkö on niin vanhanaikaisia mammoja etteivät päästä poikia keittiöön?;

Se sukupolvi alkaa olla vähissä, joskus ennen 1930 syntyneitä. 

Oletko varma että nämä ihmettelijät ihmettelivät kun poika kokkaa, vai kun lapsi kokkaa? Jälkimmäisen ihmettely on enemmän nykyaikaa. 

Anoppi on syntynyt 40-luvulla ja ihmetteli, kun poikamme leipoi..Mieheni 70-luvulla syntynyt sisko ihmetteli myös. Mä ihmettelin, että tuollaisia ihmisiä on.

Joo, aika omituista. Tuon anopin vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuo miehes sisko, mitä helvettiä. :D

Vierailija
30/30 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaa sen autoo

Piirrellä auton pinnassa olevaan likaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan