Ihan kaikesta uhriutuva mies?!
Saako tällaista käytöstä työstettyä pois miehestä? On ihan älyttömän rasittava.
Ei voi sanoa käytännössä mitään ilman että uhriutuu tai loukkaantuu. Tai jos ei sano mitään niin uhriutuu siitäkin.
Töiden vuoksi tiesin myöhästyväni tunnin sovitusta tapaamisesta ja ilmoitin siitä heti kun tiesin. Mies aloitti heti "Arvasin." Ja "En jaksa odotella, jos sinulla on parempaa tekemistä niin menen kotiin en halua olla tiellä."
Vietettiin kiva ilta ja oltiin menossa minun luo yöksi. Ihan yhtäkkiä mies vaan sanoi että "Vien sinut ja lähden sitten kotiin." Siis ihan kesken kaiken kivan. Oltiin laulettu juuri yhdessä ja sekoiltu. No arvasin heti että on taas joku huomionhaku tai vastaava ja en vastannut mitään kun alkoi ärsyttämään että piti pilata taas hyvä hetki draamailemalla. Noh mies uhriutui tästä omasta sanomisestaan ja lähti oikeasti. En kysellyt perään niin ilmestyi kohta ovelle ja sanoi että "Vein vaan auton parkkiin tuonne kauemmas." Aina jätetty yhdessä auto lähelle parkkiin. Teki mieli vaan sanoa että painu v***un. Tästä meni hetki niin olin tekemässä iltapalaa meille ja heiluin siinä keittiössä. Mies tulee siihen yhtäkkiä ja sanoo että "Jaa minä olen taas vaan tiellä kun sinulta näkyy onnistuvan tuo ruuan laitto ihan yksin. Minä lähden kotiin etten häiritse sinua." Ei se mihinkään lähtenyt piti vaan päästä draamailemaan.
Tätä jatkui aamullakin jolloin sanoin että haluan olla rauhassa en jaksa enää tätä ja sitten mies lähti. Pari päivää meni hyvin ja mies alkoi draamailla jo viesteilläkin samaan tapaan.
Sanoi että on ikävä johon vastasin "Niin vähän on." Ja sydän ja hymiöitä. Mies vastasi että "Vähän. No eipä tällaista paskaa voikaan paljoa ikävöidä."
Tänään laitoin viestiä meidän yhteisestä juhannuksesta josta oltiin sovittu. Vastauksia mm."Katsotaan nyt nähdäänkö." Ja kun kysyin miksi ei nähtäisi niin vastasi "Jos sinulla on jotain parempaa tekemistä." Myöhemmin "Ei meidän ole pakko nähdä saat tehdä mitä haluat." Vaikken ole missään vaiheessa puhunut mitään sellaista ja kokoajan suunnitellut mm meidän ruokia ja muuta tekemistä.
Oudointa tässä kaikessa on se että en todellakaan itse haasta riitaa, en vihjaile, en ole vihainen vaan olen aina ihan normaali ja iloinen ja mies vaan täysin yhtäkkiä aloittaa nuo draamailut.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on järjettömän huono itsetunto. Varmaan kannattaisi mennä pää kolmantena jalkanaa pariterapiaan, jos oikeasti on haluja säästää tuo suhde. Koska ei tuo tuosta parane, pahenee vaan.
Ei se terapia noihin auta mutta kyllä pahenee aivan varmasti ja sitten todellakin pahenee kaikki muukin. Eksä täysin samanlainen. Tuo huomionhaku ja lisäksi kiusaaminen tuolla oksettavuudella on raivostuttavaa!
Myöhemmin saattaa käydä niin että kun alkaa menemään hermot totaalisesti niin mies ei kestä sitä, jos on taipumusta vielä kateuteen, ilkeyteen, mustasukkaisuuteen ja omistushaluun niin hänetä saattaa tulla hyvin sadistinen.
Tutkintosi kun "tiedät" että mikään monista eri terapiamuodoista ei auta- jo etukäteen? Melkoinen guru alalla taidat olla!
Taitaa olla äiti tai joku naishahmo lytännyt häntä pienenä niin nyt on tuollainen anteeksipyytelevä mä en ole mitään asenne. Varmaan todella raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla äiti tai joku naishahmo lytännyt häntä pienenä niin nyt on tuollainen anteeksipyytelevä mä en ole mitään asenne. Varmaan todella raskasta.
Yleensä ei vaan ovat aika itsekkäitä itse asiassa.
Miestä ketuttaa kun ei ole elämäsi keskipiste, jonka pillin mukaan pitäisi tanssia. Lyhyesti: JSSAP!
Vierailija kirjoitti:
Saattaisihan tuo olla masennustakin, vaikka ette kai niin tahdo - kun masentunutta haukkuvaa pidettäisiin sellaisena kuin hän onkin.
Mieluummin jotain miesvihakelpoista!
Hyvin osaisi masennuksen peittää kun on töissäkäyvä, iloinen ja haluaa nähdä ihmisiä ja tehdä kaikkea. Itse masennuksen pari kertaa kokeneena (tai en parantunut välissä täysin) niin olin niin eristäytynyt kaikesta. Ei silloin elämä kiinnosta.
Juokse. Et halua kokea millainen mies on sitten jos teille tulee lapsia...
Alan kääntyä enemmän tuolle kontrolloinnin puolelle. Tai halua aiheuttaa riitaa tai pahaaoloa minulle tahalleen. Tai haluaa kaiken huomion täysin. Yritän vielä keskustella ja jos ei mitään muutosta tapahdu niin luovutan koska haluan tulavisuudessa lapsia mutta en valmiiksi aikuista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on järjettömän huono itsetunto. Varmaan kannattaisi mennä pää kolmantena jalkanaa pariterapiaan, jos oikeasti on haluja säästää tuo suhde. Koska ei tuo tuosta parane, pahenee vaan.
Ei se terapia noihin auta mutta kyllä pahenee aivan varmasti ja sitten todellakin pahenee kaikki muukin. Eksä täysin samanlainen. Tuo huomionhaku ja lisäksi kiusaaminen tuolla oksettavuudella on raivostuttavaa!
Myöhemmin saattaa käydä niin että kun alkaa menemään hermot totaalisesti niin mies ei kestä sitä, jos on taipumusta vielä kateuteen, ilkeyteen, mustasukkaisuuteen ja omistushaluun niin hänetä saattaa tulla hyvin sadistinen.
Tutkintosi kun "tiedät" että mikään monista eri terapiamuodoista ei auta- jo etukäteen? Melkoinen guru alalla taidat olla!
No siis elin tämänlaisen ihmisen kanssa aika pitkään ja olen luontaisesti ollut aina terapeutti. Oliko muita hämmentäviä kysymyksiä vielä perään? Kokemus on kultaakin arvokkaampaa. Saa kadehtia edelleenkin rauhassa, siltä ei näköjään vaan voi välttyä.
Uhriutuminen on manipulointia. Juokse. Pahenee vaan ajan kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaisihan tuo olla masennustakin, vaikka ette kai niin tahdo - kun masentunutta haukkuvaa pidettäisiin sellaisena kuin hän onkin.
Mieluummin jotain miesvihakelpoista!
Hyvin osaisi masennuksen peittää kun on töissäkäyvä, iloinen ja haluaa nähdä ihmisiä ja tehdä kaikkea. Itse masennuksen pari kertaa kokeneena (tai en parantunut välissä täysin) niin olin niin eristäytynyt kaikesta. Ei silloin elämä kiinnosta.
Ilmenee eri tavoin eri ihmisillä. Yksi lihoo, toinen laihtuu. Joku peittää ylipirteyteen toinen lamaantuu (mutta tiesit kyllä jo)
Huomaattehan miten ette HALUA että olisi joku diagnoosi - koska sellaistahan ei kehtaa haukkua!
Siksi olette jokainen olevinanne psykiatrian guruja vähintään.
Minusta tuo ilkeilemään pääsemisen halu on ihmisissä vastenmielistä.
Minulla myös tuollainen mies ja mitä vanhemmaksi tulee sen pahemmaksi menee.
Meillä ei saisi käydä minun ystäviä, eikä sukulaisia.
Vietän kuulemma mieluummin aikaa muiden, kuin hänen kanssaan.
Haukkuu minulle sukulaisiani, ystäviäni ja työkavereitani. On epäystävällinen kaikille näistä.
Hänellä itsellään ei ole yhtään kaverisuhdetta ja aivan muutama sukulainen.
Esim. anopin kanssa en ole enää missään tekemisissä kun käyttäytyi todella ala-arvoisesta minua kohtaan eräällä kyläreissulla. Mieheni kuuli anopin sanomiset, mutta ei puolustanut minua tms.
Mieheni mielestä minun pitäisi huomioida häntä enemmän ja aina kun tulee riita, niin alkaa kiristämään erolla.
Olen aivan turta kaikkeen tähän.
Mieheni on arvostettu työssään, mutta joskus mietin, että jos töissä tietäisivät minkälainen hän on kotioloissa...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen kotona.
Vaikka hän haukkuisi rumasti, vika ei ole ikinä häsen.
minkälaisessa työssä ne teijän miehet käy? ja minkälaisessa käy itse? ihmetyttää tämä teijän miesten käytös!
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös tuollainen mies ja mitä vanhemmaksi tulee sen pahemmaksi menee.
Meillä ei saisi käydä minun ystäviä, eikä sukulaisia.
Vietän kuulemma mieluummin aikaa muiden, kuin hänen kanssaan.
Haukkuu minulle sukulaisiani, ystäviäni ja työkavereitani. On epäystävällinen kaikille näistä.
Hänellä itsellään ei ole yhtään kaverisuhdetta ja aivan muutama sukulainen.
Esim. anopin kanssa en ole enää missään tekemisissä kun käyttäytyi todella ala-arvoisesta minua kohtaan eräällä kyläreissulla. Mieheni kuuli anopin sanomiset, mutta ei puolustanut minua tms.
Mieheni mielestä minun pitäisi huomioida häntä enemmän ja aina kun tulee riita, niin alkaa kiristämään erolla.
Mieheni on arvostettu työssään, mutta joskus mietin, että jos töissä tietäisivät minkälainen hän on kotioloissa... <
Nämä ovat niin hyviä pitämään kulisseja pystyssä. Sitten kotona se todellinen luonto näyttäytyy.
Rajaton suhde teillä. Yrität muuttaa häntä. Ei hän muutu. Voit vain itse kasvaa ja kehittyä ja toimia itsellesi terveellä tavalla. Ehkä se on ero jolloin hän ei enää vedä sinua väärään hoivaajarooliin.
Eihän tuo mies ole.
Marjanpoimijaksi sopii kyllä.
t. mies 55v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tsellään ei ole yhtään kaverisuhdetta ja aivan muutama sukulainen.
Mieheni on arvostettu työssään, mutta joskus mietin, että jos töissä tietäisivät minkälainen hän on kotioloissa... <
Nämä ovat niin hyviä pitämään kulisseja pystyssä. Sitten kotona se todellinen luonto näyttäytyy.
Niin niin mutta onko se teijän mies käynyt kouluja enemmänkin kuin perus duunari? minkälaisissa töissä käyt itse? haluisin joskus nähdä että miltä ne teijän miehet näyttää ketkä käyttäytyy noin! koska akateemiset miehet ne on hyviä ne!
Tuohan on suoranaista henkistä väkivaltaa! Ensin sulla on oikein kivaa yhdessä hänen kanssaan ja sitten tuo mies vetäsee sulta maton alta tuolla negauksella. Tekee tämän tarkoituksella. Nyt se testailee kuinka pitkälle voi sua viedä ennen kuin itket tai tulet agressiiviseksi. Hajottaa ja hallitsee sut lopulta sillä että et koskaan tiedä milloin tuollainen negaus tulee puskista. On kuin vuoristorata etkä tiedä milloin taas kakka lentää tuulettimeen. Ei ikinä lapsia tälläisen miehen kanssa. Samaa sarjaa niiden eksyttäjämirsten kanssa. Kannattaa kaivella sitä ketjua. Se on sairasta luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on suoranaista henkistä väkivaltaa! Ensin sulla on oikein kivaa yhdessä hänen kanssaan ja sitten tuo mies vetäsee sulta maton alta tuolla negauksella. Tekee tämän tarkoituksella. Nyt se testailee kuinka pitkälle voi sua viedä ennen kuin itket tai tulet agressiiviseksi. Hajottaa ja hallitsee sut lopulta sillä että et koskaan tiedä milloin tuollainen negaus tulee puskista. On kuin vuoristorata etkä tiedä milloin taas kakka lentää tuulettimeen. Ei ikinä lapsia tälläisen miehen kanssa. Samaa sarjaa niiden eksyttäjämirsten kanssa. Kannattaa kaivella sitä ketjua. Se on sairasta luettavaa.
heh, just jännää tälläset miehet. minkälaisessa työssä se sitten käy? onko joku manageri tai joku?
Ei nuo muutu, ei ne pysty siihen. Ole vain suorapuheinen mutta käyttävät hyväksi sitä naisen vahvuutta hoitaa näitä tilanteita, se väsyttää ja turhauttaa sekä vie elämäniloa. Puhua suoraan tunteistasi ja kaikesta mutta kiinnitä huomiota siihen saako hän hyvää oloa kärsimyksestäsi. Kontrollointia kyllä tämäkin.