Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * KESÄKUISTEN viikko 13 * * *

26.03.2007 |

Uuteen viikkoon siskot!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin.

Mielialan vaihteluista sen verran, että miusta tuntuu, että hermostun todella helposta. Mitään suhdekriisejä en oo onneks saanut päässäni kehiteltyä, niin kun joku oli onnistunut tekemään.. Voi näitä meidän miehiä, mitä kaikkee ne joutuukaan kestämään :)

Välilllä mietityttää millainen äiti miusta tulee. Tiedän, että osaan varmasti kaiken niin hyvin, kun on tarves ja osaan olla lapselleni se paras äiti, mutta silti sitä vaan miettii, että entä jos en osaakaan edes vaippaa vaihtaa. Muillakin samanlaisia aatoksia? Kuuluu kyllä varmaan normaaliin äitiyteen kasvamiseen ;)

Miekin alan kypsymään tähn rasskauteen. Välillä on hankala hengittää, kun herra painaa palleaa. Sitten hää survoo takamustaan oikeitten kylkiluitten kohdalta suoraan ulos. Lisäksi poraa päällään alapäähän ja reittiä ulos yksiöstään...

Vali, vali. Ensin tätä raskautta toivoi, toivoi ja toivoi. Silloin sanoin, että seison vaikka päälläni koko 9 kuukautta, mutta nyt kun joutuu makoilemaan pari kuukauta, niin onkin jo ihan typerää...

Aurinkoista päivää kaikille. Taidan ruveta ratkomaan sudokuja. Niiden parissa aika kuluu nopeesti :)

T:Remukka & Tirriäinen rv 29+5

Vierailija
22/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille, jotka olette käyneet sokerirasituksessa:

Millä perusteella teidät sinne laitettiin?

Siis sukurasitteen takia, runsaan painonnousun vai siksi, että sokeria pissassa?

Kun mua on alkanut askarruttaa tää Millin kasvu ja mun painonnousu. Ettei vaan olisi sokeriaineenvaihdunnan häiriötä. Mulla on joka kerta ollut pissa puhdas ja nyt vielä otettiin oikein plv ja puhdasta sekin näytti. Eli voiko siis olla raskausdiabetes, vaikkei glukoosia pissassa olisikaan? Sf-mittakin oli viimeksi pompannut alakäyrältä yläkäyrälle (28cm), mutta eipä se terkka siihenkään mitenkään puuttunut. Eikä mun painonnousuun...

Joku paremmin asioista tietävä valaiskoon mua, kiitos! :)

Odessa taasen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana masu kuva Odessa79! Mä sanoisin että mulla on aika samankokoinen masu, ehkä vähän isompi. Ja viikkoja mulla on viikko ainakin muistaakseni vähemmän kun sulla. Viime viikolla kun naikkarin päivystyksessä ultrattiin niin ainakin mulle sanottiin että ihan normaalinkokoinen vauva siellä on näille viikoille. Eilen illalla olin sattumoisin kirjatossa vessassa ja siinä käsiä pesi samaan aikaan toinen raskaana oleva. Katsoin sivu silmällä hänen masuaan ja arvioin että varmaan joskus heinakuussä laskettuaika, oli mun mielestä tosi pieni ja sievä maha. Sitten tämän naisen ystävä kysyi häneltä että koskas sulla olikaan se laskettuaika ja nainen vastasi että nyt on tasan 2 viikkoa siihen. Mä poistuin valtavan mahani kanssa vähän äkkiä paikalta ;-)

Mä oon myös ihan väsynyt olemaan raskaana ja mulla sama vaiva kun jollain muulla eli hirveän kuuma kokoajan. Nukun tosi huonosti kun herään vähän väliä hiestä märkänä.

Mistäs muusta on ollut puhetta? Ei taas näköjään muisti oikein pelaa..

Että päivänjatkoja sitten vaan,

Iiran

Vierailija
24/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun vielä muistaisi kaikki mitä piti kommentoida..

Kiitokset kaikille sympatioista liittyen myttyyn menneeseen ja vauhdikkaaseen viikonloppuuni. Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä.:)

Ensimmäisenä kommentti Odessan mahasta. Ihana pallo maha sinulla.:) Minulla on aika pieni maha sinun mahaasi verrattuna. Vaan näyttäähän tuo aika hyökkäävältä ja isolta, kun olen muuten niin pieni ja kapea eli maha on vaan kasvanut ja on jotenkin sellainen enemmän pitkulan mallinen suoraan eteenpäin. Itseasiassa varsinkin alasti katsottuna olen aika huvittavan näköinen ilmestys.:D

Iirankos se mietiskeli mahan erilaisia kokoja.. Joo ei mahan koosta/sf-mitoista pysty mitään sanomaan tai arvailemaan koska kenelläkin on la tai miten iso vauva kenelläkin on mahassaan, siihenkin kun vaikuttaa niin moni asia mm. kohdun ja lantion koko ja malli, lapsivedenmäärä, vauvan asento, vartalonmalli ja onko muuten hoikka vai pyöreämpi. Kaikki minun veikkaukset toisten mahan koista ja la:sta on aina menneet metsään. Ja minulle on tosi moni sanonut, että on pieni maha ja ei varmasti ole iso vauva tulossa jne. No toivottavasti ei tulisikaan kovin iso vauva, kun yli 3,5kg pitää synnyttää sectiolla, mutta tällä hetkellä mennään kuitenkin vauvan koossa keskikäyrän yläpuolella eli ei ihan pikkuiruinenkaan ole tulokas, vaikka maha ei olekkaan suuren suuri.:)

kiinan-pöpölle piti sanomani, että minullakin on aika Taysin pelkopolille 2.5 ja samalla on muutakin kontrollia äitiyspolilla, mutta odotan vähän pelon ja jännityksen sekaisin tuntein tuota pelkopoli käyntiä. Mulla on alkanut synnytys pyöriä päivä päivältä enemmän kans mielessä ja varsinkin tuolla sairaalassa osastolla ollessa hiipi pieni paniikki välillä mieleen, kun olin samalla osastolla, missä tytön synnytys käynnistettiin ja siellä joka päivä näki ja kuuli miten synnytykset käynnistyi ja lähtö saliin tuli monelle. Mulla meni lapsivedet silloin esikoiselta tuon osaston suihkussa ja kun ensimmäisen kerran menin sinne samaan suihkuun niin kyllä liikutuin ja tippa tuli linssiin. Tuleva synnytys iski kyllä toden teolla tajuntaan. Mulla on toukokuun aikana myös synnytystapa arvio ja siellä sitten päätetään mitä kautta tyttö päivän valon näkee.

Nyt lyö pää tyhjää ja en muista ollenkaan mitä muuta piti kirjoittamani..?

Tänään hiekkalaatikon reunalla istuskellessani ja tytön leikkejä seuratessa mietin, että on kyllä ihana jos lääkärin arvio osuu oikeaan ja toinen prinsessa tulee meidän perheeseen, vaikka aivan yhtä ihanaa on jos tulokas onkin sitten poika. Niin tai näin niin pääasia, että muuten kaikki menee hyvin loppuun saakka.:)

Tuuli@ 29+5

Vierailija
25/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla ei ole otettu tässä raskaudessa sf-mitta, kun kerran viikolla 22+ ja oli silloin muistaakseni 18. Aika omituista mielestäni, onko teillä muilla otettu se joka neuvolassa?

Kuumetta: Toivottavasti sinun supistukset rauhoittuu ja olo paranee.

Remukka: Voimia sinullekkin sinne lepoon. Hurjan moni kesäkuinen on joutunut lepoon supistelun takia, kurjaa.

Kiisselille supisteluista: Esikoiselta jouduin muistaakseni rv.21 sairaslomalle ja lepo linjalle, kun supisteli jatkuvasti, säännöllisesti, napakasti, mutta täysin kivuttomasti ja nämä supistelut teki alapäässä silti tuhojaan. Niin ja tulivat levossakin, mutta varsinkin liikkuminen ja rasitus aktivoi supistuksia ihan hurjasti. Kaula lyheni, suu pehmeni ja kohdun sisäsuulle tuli pieni v:n mallinen avautuma. Olikohan se juuri tuo Funneling ilmiö. (tai jotakin sinne päin.)

Nyt on tullut välillä ihan oikeasti kipeitä supistuksia ja vaikka mitä ja paikat on ja pysyy kiinni ja napakoina. Eli en kyllä osaa yhtään sanoa supistuksista suuntaan tai toiseen, mikä aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen vaaraa ja mikä ei. Kai on tosi yksilöllistä ja raskaus kohtaistakin.

Moni on kyllästynyt raskaana oloon. Minä en..ainakaan vielä. Kuuluisat viimeiset sanat ja huomenna tulen kuitenkin kiroilemaan linjoille oloani ja raskaana olemisen raskautta.:D Toivoisin, että olisin ja pysyisin raskaana ainakin sinne toukokuun loppuun. Ehtisi rauhassa muuttaa, viettää tytön synttärit, juhlia ystävien häät ja tehdä rakentamiseen liittyenkin kaiken näköistä. Niin ja toisekseen meillä on kesäkuuksi tulossa tytön kummitäti meille apuun niin mieskin saisi rauhassa ahertaa raksalla ja ei tarvitsisi sitten miettiä tytön hoitohommia synnyttämässä ja osastolla olo aikana. Vaan jahka tässä alan kasvaa ja kärsiä vaivoista niin voi alkaa minustakin tuntua aika kesäkuulle pitkältä.:)

Tuuli@ taasen.

Vierailija
26/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on pitkää listaa taas!! Mä sen sijaan joudun nyt tunnustamaan laiskuuteni tän netin käytön suhteen... Jospa nyt taas kuitenkin aktivoituisi kun 30rv:n ylityskin jo häämöttää... Kiva nimittäin saada vertaistukivoimaa muilta mammoilta tämän synnytyksen ja sen jälkeisen elämän jännittämisen kanssa... :)!

TUULI@ kertoili aika hurjasta vkonlopusta... Huh huh, onneks siitä jo selvitty. Ei varmaan heti ihan samanlaista tuu uutta.. Ja KIINAN-PÖPÖ ja muutkin pohdiskelivat mielialan vaihteluita ja epävarmuutta tulevan äitiyden suhteen. Sitä on myös täällä liikkeellä! Välillä ahdistaa ihan kamalasti kun tuo esikoinenkin on alkanut jo uhmailemaan ja sitä tuntee olonsa maailman surekimmaksi äidiksi, toisaalta välillä kaikki on niin ihanaa... Ihanan pyöreän mahan silittely ja pikkuisen jatkuvasti voimistuvat potkut, esikoinen tätä silittämässä ja halimassa, ajatus siitä että saa antaa tälle pienen sisaruksen ja itse pitää pientä tuoksuvaa nyyttiä sylissä.. Eli aallokkoa täälläkin totisesti riittää..

Mutta se on kyllä ihanaa kun on kevät jo näin pitkällä... On ollut kiva nyt vielä iltaisinkin lähteä koko perheen kanssa ulkoilemaan kun on lämmin, terasseillakin ollaan jo jätskiannoksia käyty syömässä... Ja päivisinkin on paljon kivampi nyt istuskella hiekkalaatikon reunalla auringossa. Ison mahan aiheuttama tukaluus unohtuu siinä paljon paremmin kuin vielä jokunen vko sitten räntäsateessa... varsinkin kun ajattelee miten loppukesästä sitten on kiva kun on pieni vauva mukana auringosta nauttimassa!!

Päivikk11 rv 29+5

Vierailija
27/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan [b]Tuuli@[/b] tosiaankin ollut aika rankkaa olla siellä samalla osastolla TAYSsissa kuin eka kierroksella :-(... Ei ihme, että alkoi synnytysasiat pyöriin päässä! Määhän itse repesin ihan täysin (iski kauhee ahdistus ja itku) kun vaan kerran näin sen TAYSsin synnytys" siiven" ohi ajaessa, entäs sit jos siellä pitäis käydä sisällä...

Siellä neuvolapsykologillakin vähän juteltiin tulevasta synnytyksestä ja ihan pokkana siellä kerroin, että kyllä mää haluaisin alateitse synnyttää. Muutenkin vaikutin varmasti joltain ihan muulta kuin synnytyspelkoiselta. Itse oon vähän huolissaan siitä, että se pelko/paniikki iskee oikeesti sitten vasta kun synnytyssupistukset alkaa. Eli että en saa apuja sieltä pelkopolilta kun en oo vielä peloissani... Sinne kait pitäis mennä itkua vääntäen, että en uskalla synnyttää...

Kaikenlaisia huolia mullakin on ;-).

Muuten masusta munkin piti sanomani, että en oo tykänny kun mulle on monet kommentoinut vatsaa, että " onpa pieni" ja " ai, oot jo niin pitkällä - ei uskois" . Ja varsinkin kun oon ollu itse huolissaan painon nousemattomuudesta niin tuollaiset kommentithan pahentaa vaan tilannetta. No, tietty ei ihmiset sitä pahalla sano, mut kuitenkin.

-satu-

Vierailija
28/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se mahatauti iski minuunkin. 11 h oksentelua vie voimat aika totaalisesti. Lepäsin kotona eilisen, mutta illalla alkoi jo oikeasti tuntua siltä että saan makuuhaavoja. Selkään sattui niin vimpeleesi. Välillä oli siis pakko istua, mutta sitten tuli taas huono olo. Lähdin kuitenkin tänään töihin, koska ei täällä kukaan näitä hommia tee puolestani... Aika hissukseen sai käveleskellä aamulla. Painoakin ehti lähteä liki 3 kg. Toki se ei tässä määrässä ylimääräistä tunnu varmaan missään. Soittelin kuitenkin neuvolaan varmistaakseni ettei kirpulla ole mitään hätää vaikka äippä onkin ollut vähän huonona. Lohduttelivat sieltä että jos vain liikkeitä on normaalisti ja saan jo nestettä pysymään sisällä niin vauva ei mahataudistani kärsi. Ja liikkeitä on itseasiassa ollut enemmän kuin aikoihin. Itse kuvittelen että syy voi olla siinä, että on ollut pari päivää niin liikkumattomana ja paikallaan, että kirppukin hermostuu että vois välillä touhuta jotain! Nyt kun on itse kaksi päivää maannut, niin nostan hattau ja kummarran niin syvään kuin voin niille, jotka joutuvat köllimään jatkuvalla syötöllä suppareiden takai! Voimia telle, olette tosi URHEITA SISSEJÄ!!!

Tuusi@: Joha oli sinulla " vauhdikas" viikonloppu. Yritähän pysyä tolpillasi. Onneksi kaikki hyvin!

Odessa79: Ihana masukuva!!! Mitenkäs noita kuvia voi tuonne nettiin laittaa? Täällä kans virtaa hiki sekä päivisin että öisin. Ja mikä kaikkein kummallisinta/ärsyttävintä, olen alkanut hikoilemaan nivustaipeista, eli alushousut ja housut on aina hiestä nihkeät, ja saan vaihtaa alkkarit vähintään kerran päivässä. Ainakaan toistaiseksi en ole loputtoman kyllästynyt tähän raskauteen. Silloin kun kirppu yrittää survoa jalkaansa ulos kohdunsuusta tai potkii suoraan virtsarakkoon, tuntuu että tulen hulluksi. Muutoin kyllä nautiskelen vielä tästä raskaudesta täysin rinnoin. Tänäaamuna kun heräsin, totesin, että olen nukkunut samassa asennossa koko yön. Pystyn edelleen nukkumään myös selälläni, mikä on mielestäni aika ihkua!

Cana & kirppu 28+4

Vierailija
29/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen työtunti meneillään!! sitten jään kokonaan pois =)

Pidän vuosilomia ensin ja sitten heti perään alkaakin mammaloma!! jee

Mulla on nyt vasta tällä vkolla mennyt kelapaperit käsittelyyn..vko siinä taitaa ainakin mennä, en sit tiedä kauan pakkauksen lähetykseen menee? Harmi kun se ei ole vieläkään vaihtunut, meinaan se pakkaus!

Taitaa vanha langeta..

Täällä nti liikkuu aaaaivan kauhiasti, siis juuri sitä möyrintää ja tilan tekoa yksiössään, pää painaa rakkoa ja jalat käy kaiken aikaa, että oikein naurattaa.

Odessa: mää jouduin sillon viime vuonna sokerirasitukseen kun kerran oli sokeria pissassa..se oli vaan joku heitto, sen jlk pissat ollu puhtaita.

Ihana masu <3

Määkin olen nvlan kautta päässyt fysioterapeutille, viimeksi olin hoidossa tänään ja se on ihanaa!! ne hieroo mua pelkästään ja tekee lämpöhoitoja..IHANAA!! ja hyvin hierookin..auttaa niin noihin hartia/niska kipuihin ja päänsärkyihin.

Mulla painoa tullut sellanen about 8kg. Mutta tässä lyhyessä varressa sekin tuntuu ja mahakin näyttää jätti isolta vaikka kulkeekin inasen alle normaalikäyrän tuo fundus. Niin miten kuvia laitetaan?

Mitähän muuta mun piti kirjoittaa..tätä tää on, puolet aivosoluista jo lomalla! oikeesti en unohtele mtn, mutta tässä raskaudessa sekin on vaivannut..hih

Nyt lähden kauppaan hakeen evästä ja sit kohta bye bye työmaa! =)

Vierailija
30/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin tuon www.aijaa.com:in kautta. Eli on ilmainen ja kotimainen kuvanjakopaikka.

Menette siis vaan tuolle sivulle ja siellä klikkaatte " selaa" , josta pääsette oman koneenne tiedostoihin. Haette sieltä sopivan kuvan ja painatte " lataa" . Sitten saatte ruudulle litanian eri osoitteita tms. joista kopioitte tai kirjaatte muistiin sen alimmaisen(muistaakseni). Eli osoite on muodossa www.aijaa.com/jotain. Todella helppoa. Ei vaadi mitään ihmeellisiä koneenkäyttötaitoja. Ainut on, että hirveän isoja tiedostoja se ei hyväksy. Jos kuvat ovat yli-isoja, ne kannattaa pienentää ensin.

Nyt kohta hulluille päiville. Mä kyllä niin vihaan kyseisiä sempaloita, mutta siellä myytiin muistaakseni tänään korvakuumemittareita. En sitten tiedä, ovatko todellisuudessa edes oikeasti halpoja?!

AUUU... tytölle tuli taas mahassa hikka ja hermostuu siitä aina kovasti, eli tunkee taas jalkaansa kylkiluiden läpi. Sattuu!

Pakko nousta tästä... jatketaan taas!

Odessa79 ja Milli 30+6

Vierailija
31/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uskaltauduttiin ensimmäistä kertaa täällä Helsingin lauttasaaressa sijaitsevaan Vaunuaitta kauppaan. Olipas ystävällinen palvelu ja juuri sopivan värinen Brion sänky ja sen päälle tuleva hoitotaso, sekä patja saatiin. Kyllähän tuostakin aikamoinen lovi tuli lompsaan, mutta nyt kun toistaiseksi ainakin pysytään tässä meidän kaksiossa niin haluan että makkari on edes suht inhimillisen näköinen vauvansängyn kanssakin. Jääpäs vielä aikaa ommella sisustukseen sopivat reunukset tuohon pinnikseen.

Ei taida isoja hankintoja olla jäljellä kuin autoistuin (ja sitten jos ostaa sähkökäyttöisen rintapumpun, niin ei nekään ihan ilmaisia ollut). Pikkutavaran kimppuun ajattelin käydä vasta kun äitiyspakkauksen on saanut, osaa ehkä hahmottaa paremmin mitä uupuu. Meille tulee muuten kaikille varmaan vanha äippäpakkaus, tänään messuilla sanoivat että uusi tulee jakoon vasta toukokuun aikana. Että silleen...

Mahassa ja voinnissa ei uutta. Tosin muakin alkaa vähän ärsyttää kaikkien toljotus ja kommentit isosta mahasta (musta se on ihan sopiva, ja sitäpaitsi kätilö totesi heti alkuun että kohtu on niin eessä kuin olla ja voi). Ja sitten kun itse voin niin hyvin, niin varsinkin työkavereiden kokoaikainen mitensävoit, mitensäjaksat pällistely ärsyttää... argh. No reilut kaks kuukautta enää :)

Viikonloppuja

Rouvaii 29plus

Vierailija
32/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin siellä illalla katsomassa tuplarattaita. Joku pariskunta siellä oli samaan aikaan, en kyllä yhtään seurannut mitä he ostivat. Ja jos se olit sinä, niin mä en ainakaan kiinnittänyt huomiota että ompa iso maha ;-), mutta mulla onkin itsella niin iso, että tuntuu että kaikkilla muilla on pienempi riippumatta lasketusta ajasta..

Vierailija
33/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi olla farkut ja farkkutakki (olen vaalea muuten) ja miehellä ruskea takki ja lyhyt tumma tukka. En kanssa kauheasti malttanut vaklailla muita kun tavaraa oli hypisteltävänä niin paljon... Aika hauskaa jos ollaan samoihin aikoihin satuttu :)

Vierailija
34/35 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ennen nukkumatin tuloa muutama sananen, enpä tällä viikolla olekaan mitään kirjoitellut..

Maanantaina oli neuvolalääkäri (toinen ja samalla viimeinen, jos ei mitään ihmeitä tule). Muuten kaikki ok, mutta valkuainen oli 1+. Paineet ok, eikä sen jälkeen kun sain kotiin muutaman tikun, ole ollut valkuaistakaan. Ensi viikolla th kontrolloi verenpaineen ja mietin et valittaiskohan et oli vähän hankala viikonloppu tjtn, jos pääsis ultraan.. Täällä kun ei ole kuin alkuraskauden uä ja rakenne- ym:t sit omalla kustannuksella yksityisellä jos ei mitään ihmeitä ole. Ja mä en sit raaskinu yksityisellekään.. Massun koko (sf-mitta) oli ihan kiva 30 (vkot 28+). Lääkäri sanoi et alhaalla on sen verran tyhjää et se nostaa tuota mittaa, mut melko normaalikokoiselle vauva vaikutti käsin tunnustellen (ehkä hieman keskikokoa suurempi).

Joku kyseli sokerirasitukseen joutumisen syitä. Mä jouduin sekä korkean lähtöpainon (painoindeksi just normaalin ylärajan yli, eli ei mitenkään huomattava) sekä sukurasitteen vuoksi. Taaskaan en kiinni jääny, kaks aikaisempaa raskautta on myös sokeritestattu, puhtain paperein.

Tänään huomasin yhden asian mikä on hankaloitunut kasvavan masun takia; pyörällä ajo! Ensimmäistä kertaa tänä keväänä kaivoin pyörän esiin ja polkaisin töihin, mutta hyvä jos sain mahaa jalkojen väliin mahtumaan :) eli taitaa jäädä pyöräilyt siihen tältä kesältä..

Jotain piti vielä mutta... Alkaa jo uuvuttaa, oli töissä hieman kiire päivä niin muistikin pätkii. Taidan alkaa valmistautua nukkumaan, joten jaksamisia meille kaikille :D

sykkis 29 ja V-V

Vierailija
35/35 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niitä vissiin muitakin. Onneks...

Mut mäkin olin osastolla viikko sitten 2 yötä. Tai eka yö meni synnärissä, toka osastolla. Lauantaina alkoi yhtäkkiä verta tulla pulputen. Mies soitti lanssin ja sillä pääsin tosi nopeasti sairaalaan. Vuotokin alkoi rauhottua kun sinne päästiin. Ultrassa kuitenkin kaikki hyvin. Sikiö liikkui ja istukka oli paikoillaan. Ilmeisesti kuitenkin istukka reunasta vuotanut, kun on niin alhaalla edessä. Nyt sit lepään, lepään ja olen. Hysteerisyydestä puhumattakaan. Koko ajan pelkään, että alan yhtäkkiä vuotaa. Mitään ennakkovaroitusta kun ei tosiaan tullu... Pitkiltä tuntuu edessä olevat viikot ja vauva on perätilassakin joten sektio on lähes varma, joten synnytyksen jälkeenkin jatkuu tää lepääminen vielä pitkään. :/ Ilmeisesti kohdunsuulla oli tapahtunu jotain mikä tuon istukan sai vuotamaan, mutta kohdunsuuta ei voitu tutkia kun se ärsyttää tilannetta.

Tavaroista on ollu puhetta: Meillä on just silloin lauantaina ostettu viimeinen pakollinen hankinta eli turvakaukalo. Vaatteet ja kaikki on valmiina, appivanhemmilta haetaan vain kehto, mutta senkin mies ehtii vielä syntymän jälkeenkin. Eli sinänsä ihan hyvä tilanne, kun ei tarvi tehdä mitään. Mä olen jopa kaappeja siivoillu kesäkuntoon joten siitäkään ei pitäis olla nyt ongelmaa.

Mahan koosta. Mulla on pieni maha, mutta on siellä pieni vauvakin. Arviolta kilon tällä hetkellä. 6 ultraa takana, mut viime ultrassa ei painoa lähdetty tarkistelemaan. Seuraava ultra on nyt joko ens viikolla tai sit 16.4.

RR tuppaa aika ajoin olemaan korkea. :( En tosin sit tiiä onko mulla vaan ajoittain niin kova stressi, että se sen takia nousee vai pitäiskö tässä alkaa pelätä raskausmyrkytystäkin ihan tosissaan.

Liikkeistä: Mä en oo ikinä oikein pitäny liikkeiden tuntemista mitenkään kivana tai söpönä. Onks ne tosiaan joidenkin mielestä " ihana" tuntea? Siis ihana tuntea kyllä, että tietää tuon olevan elossa, mut muuten ne on kyllä inhottavia muljahduksia. Etenkin kun on perätilassa ja potkii kohdunsuuta. Tuntuu välillä, että jalka muljahtaa siltä ulos! :D

Hulda 29+2