¤¤¤ HUHTIkuun odottajien MA ¤¤¤
Kommentit (28)
Ja mullahan vaihtu neuvolatäti nyt takasin siihen oikeeseen, jonka olen tavannut vaan kerran ihan alussa. Kuunneltiin sydänäänet ja tunnusteli vauvan asentoa ja olikin yllättäen ihan eri mieltä siitä missä asennossa vauva on. Siis oltiin eri mieltä pyllyn ja pään paikasta.. Mullahan on se sektio jo sovittu ensi maanantaille ja nyt yhtäkkiä ihmettelin sit että miten vauva voi olla pää alhaalla.
Poikkitilassa oli jokatapauksessa neuvolatädinkin mielestä eli aikamoisessa mytyssä jos siis selkä mun kylkeä vasten, pää alhaalla ja jalat jossain mun vasemman nivusen paikkeilla..
Soittelin sit kotiin päästyäni naistenklinikallekkin kun menin ihan sekasin siitä että olenko nyt sit maanantaina menossa synnyttämään vai vaan tarkistamaan missä asennossa vauva on.. Kun synnytystapa-arviostakin oli tullut vaan kommenttina että jos vauvan asento muuttuu mietitään synnytystapaa uudelleen...
Ei siis kannattais suunnitella mitään etukäteen kovin tarkkaan, mutta mä olin jo jotenkin ajatellu että ei tässä nyt enää mitään kauheen suuria käänteitä voi tulla kun sektioaika on sovittu ja kaikkea. Ja mä en ollenkaan olen tuntenut mitään kääntymisiä ja vaikka se oliskin menny ohi niin ihan samalta kuitenkin tuntuu tuo möykky tuossa kyljessä ja liikkeet samassa paikassa. Niin voiko sitä itse muku olla niin väärässä. Ja ultrassa rv 36 oli pylly alhaalla ja koko ajan on edellinen neuvolatäti ollut mun ja ultran kanssa samaa mieltä...
Ei sais näin loppuvaiheessa enää yllättää noin, menee ihan sekasin ja verenpaine nousee :/
Yhteenveto:
paino -300g/vko (jeeeee!!)
turvotus +
syke ++
liikkeet ++
sf-mitta 33 cm
rr 122/70
ihmetys, ärsytys ja hetkeks huono tuuli
Nyt toi termiitti pitää viedä ulos purkamaan tota omaa olotilaansa kun hyppii ihan seinille... Lisää kun saan ajatukset kasaan taas :)
marie 39+1
Ensiksi onnea Manuselle pienestä pojasta:)!
Neuvola kuulumiset:
paino:+700g/vko :(
turvotus:-/+
rr:108/71
pissa:puhdas
sf-mitta:31,5
vauva:RT, syke 120-145
liikkeet:++
Kävin tänään verikokeessa eli hb vastauksen saan sit huomena äitipolilla. Terkka sanoi vauvan olevan tosi alhaalla ja kuulemma melkein kiinnittynyt lähtökuoppiinsa.
Oli ihan kamalaa maata selällään se hetki, et kuunteli sydänääniä:(. En meinannut ylös päästä. Sit onkin koko päivän ollut tosi kipee selkä ja supistellut herkästi. Terkkakin sano, et kylläpä mua supistaa herkästi, ku heti alko kovettaan, ku vähän mahaa paineli ja vauvaa kokeili.
Oon yrittänyt soittaa hierojalleni koko päivän, mut en oo tavoittanut. Alko pelottaan, et miten synnytys onnistuu, jos en voi olla selällään tai edes puoli-istuvassa asennossa. Selkä on kyllä ollut jo monta viikkoa huono, mut ei nyt ihan näin kipee kertaakaan:(.
Nyt alko sit vähän ahistaan, et josko tää kohta syntyy, IIK!!!! Ei vielä!! Ei ennen pääsiäistä!! Muut haluu masusta eroon ja mää haluun väkisin pitää, hassua! Eiku se muuttomme (mikäli hommat saadaan valmiiksi) ois sit siis valmis ens ma eli silloin ois tarkotus olla eka yö uudessa kodissa. Haluisin ehtiä laittaa vauvalle hoitopöydän ja kehdon valmiiksi. Olisi myös pojan kannalta kivaa, et ehdittäs edes vähän kotiutua sinne uuteen kotiin ennen vauvan tuloa.
Nyt meni pojan kanssa tappeluksi, alko taas pahuuden teko, ku äiti koneella, joten tarttee mennä.
Muutama plussa:
+aivan älyttömän hieno ilma:)
+olin pojan kanssa iltapäivällä yli tunnin pihalla
+huomenna äitipoli
Senny rv 36+2
Uusi viikko alkaa... Tänään ollut tosi kiva päivä, kun yksi vanha kaveri kävi kylässä ja viipyi 4 tuntia! Poika oli vielä päikkärissä tänään, joten ehdittii oikein kunnolla päivittää viimeisimmät kuulumiset! Tosi kivaa!
Muuta ei sitten ole tapahtunutkaan. yö meni plörinäksi, kun kyttäsin sitä vessassa käymistä koko ajan ja kävin kolme kertaa sen takia, että tällä kertaa varmasti ehdin enkä mene viime tingassa. No ehdin, mutta nyt tulikin ongelmaksi taas uni. Eli olin hereillä 3-6 välillä. Hohhoijaa. Että mikähän tässä nyt olisi parasta?
Senny, sellaisia terveisiä sinulle, että taidetaan olla samassa veneessä hyvinkin paljon tai sitten sukulaissieluja! Minulla oli ihan samat tuntemukset vielä muutama viikko sitten. En halunnut tätä vauvaa vielä, olkoot mahassa, en ole valmis, en halua synnyttää, vielä vähän aikaa... Mutta, kummallista, se menee ohi! Minulla kypsyminen raskauteen tapahtuu ihan yhtäkkiä. Se tapahtuu tyyliin yhden päivän aikana ja sitten en enää kestä raskautta yhtään! Nyt on menossa se vaihe! Vauva ulos ja äkkiä! On muuten kauhean vaikea nyt yhtäkkiä tajuta, että nyt kyse on enää päivistä ja korkeintaan kahdesta viikosta. KOhta vauvan on pakko syntyä! KOhta alkaa imetys. Ja kaikki.
No, eipä tässä muuta. Ainiin, ne plussat:
+ Lumi sulanut pihalta hienosti. Löllöä on, mutta kohta on myös kukkia!
+ Kaverin kyläily piristi, samoin eilinen juttelu ex-kämppiksen kanssa
+ Poika hyvällä tuulella, ollut kiva päivä taas päiväkodissa.
+ Huomenna neuvola, AION PYÖRÄILLÄ sinne!
t.hannah81 rv 39+2
Ensinnäkin mullahan on nyt viikot 38+1 eikä suinkaan 39..
Ja plussat jäi:
+ mies teki pitkästä aikaa ruokaa
+ ihana ilma ulkona
+ vauva voi hyvin
+ tänään tulee huippumalli haussa :)
Television orja minäkin. Siis sen lisäksi että olen tähän pinoon ihan riippuvainen ;)
marie
Manuselle hirmuisesti onnea uudesta perheenjäsenestä!
Tänään kävin siellä äitipolilla kokoarviossa ja siellä arveltiin vauvan painoksi 3600g, joten ei mikään ylisuuri. Voihan ne arviot tietysti heittää, mut lääkärin mukaan voin odotella ihan rauhallisin mielin, mitään jättiä ei pitäisi olla tulossa. Ja " pitäisi syntyä yhtä hyvin kuin edellinenkin" heh, sitten lääkäri tosin huomasi vähän väärän sanavalinnan, kun esikoinen ei todellakaan syntynyt mitenkään helposti (imukuppi + happivaje). No kaiken pitäisi olla tällähetkellä ok, vauva liikkuu hyvin ja kasvaa tasaisesti.
Laskettu aika vaan lähestyy, jokohan viikonloppuna pääsisi synnyttämään, lauantaina siis la. Joka päivä joku soittaa ja kysyy, että vieläkö olet jakautumaton. Toisaalta rasittavaa, itsellä ei kuitenkaan mitään hirmuista kiirettä sinne synnärille ole, kun olo on kuitenkin koko ajan hyvä, eikä vatsakaan ole pahasti tiellä.
Viime aikoina on tullut jotenkin tosi luottavainen olo synnytystä ajatellen, eikä enää jännitä yhtään, meillä taitaa mies olla paljon enemmän jännityksissä, kun sanoi viime yönäkin heränneensä miettimään synnytystä. Taisi kuitenkin viime kertainen olla aika järkky kokemus, vaikka ei olekaan siitä kovin paljon puhunut. No mukaan hän on silti edelleen tulossa.
Aatunäippä: Mulla on välillä ollut kans tollasta puutumista. Mulla se vaan liittyy migreeniin. Eli ensin puutuu kädet (tai käsi) sit puolet naamasta ja välillä tuntuu et kielikin olis jotenkin turpea ja on vaikea puhua. Sit ku puutuminen hieman hellittää, alkaa järkyttävä päänsärky. Tähän liittyy usein myös " valoilmiöt" eli toisessa silmässä vilkkuu ja näkö huononee. Onneks täs raskaudes migreenit on ollut tosi harvinaisia, esikoista odottaessa niitä oli loppuajasta lähes päivittäin. Pointti oli siis se että toisilla migreeni saattaa vaivata lähes ainoastaan raskausaikana, mulla on just näin.
+vauvalla kaikki hyvin, eikä olekaan mikään jätti
+ulkona on mahtava ilma
+pyykit saa jo ulkona kuivaksi
t joikkkuli 39+3
Heippa kaikille!
Onnea Manuselle pienestä pojasta!
Täällä istuksin koneella ja odotan, että joku jotain kirjoittaisi, kun mies on töissä ja olen yksin kotona, tylsää. Kävimme äsken perhevalmennuksessa ja huomenna olisi jälleen neuvola. Eilen kävimme pyörälenkillä ja tänään kävelin kaupungissa, en edes kovin pitkää matkaa, mutta kyllä otti voimille. Oikeastaan ensimmäisen kerran raskauden aikana huomasin, että liikkuminen on hankalaa. Aika pitkälle sitä pääsinkin:).
Pitäisiköhän sitä keksiä joku pieni galluppi? No, oletteko ostaneet vauvalle paljon tavaraa uutena vai käytettynä? Te, joilla jo ennestään on lapsi/lapsia niin kuinka oli ensimmäisen kohdalla?
Me ostimme vaunut siskoltani, turvakaukalon saimme erittäin hyvä kuntoisen myös käytettynä edullisesti (oli hyvä löytö), vauvan sänky on ollut kaikilla sisaruksillani ja on noin 33 vuotta vanha rottinkisänky aivan ihana), sitterin saimme veljeltäni ja paljon vaatteita ja pikkutavaraa käytettynä sisaruksiltani. Ainoa, jonka olemme ostaneet uutena on lipasto, johon isäni tekee päälle hoitotason. Olimme tosi iloisia, että saimme näin paljon hyväkuntoisia, käytettyjä ja edullisia, ettei ole tarvinnut uutena ostaa. Olisihan se ollut ihan mukava uuttakin ostaa, mutta säätimme näin kyllä pitkän pennin.
Vielä plussia:
+ihan hyvä mieli
+huomenna neuvola
+vauvamme on varmasti ihana
t.Masumme:) rv. 36
ja ulkona siis oltu, joten ei ole nettiinkään ehtinyt.
Aloitan hetimmiten plussilla:
+ IHANA ILMA!
+ herättiin tänään vasta 8.45!!
+ olen aloittanut vauvan tavaroiden laittamisen
Kävin ostamassa meidän puolitoistavuotiaalle tänään kolmipyöräisen. Hieman on vielä liian iso, mutta ei varmasti mene pitkää aikaa, kun saa jalat polkimille ja päästään ainakin eteenpäin. Siinä on sellainen tanko, josta itse voi sitten työntää pyörää.
Täällä alkaa olemaan kanssa jo valmis tapaus synnytykseen; vaikka itse synnytystä en kauhean innossani odotakkaan.... Masu tuntuu isolta ja liikkuminenkin alkaa olemaan aika hidasta. Onhan noita viikkoja vielä aika monta vielä edessä eikä mitään merkkejä ilmassa, joten odottelemaan varmasti vielä joudutaan. Ja eihän se vauvankaan kannalta ole vielä toivottaa, että syntyisi maailmaan. Eli tsemppaan itseäni ja yritän ajatella positiivisesti ja kestän tämän tankkiolon!
Ihan laho pää... Mun piti kommentoida jotain asiaa, mutta nyt en enää muista mitä se oli... Mutta palaan taas, kun järki kulkee..
Nyt peittelemään vielä pienokainen ja sitten lösähdän hetkeksi telkkarin ääreen.
Tsemppiä kaikille ja onnea synnytykseen niille, jotka ovat lähtökuopissa!
bebe-07 35+1
jonzkulle voimia tähän päivään, toivotaan " hyviä" eli parhaita mahdollisa uutisia.
Aatun_äippä: kyllä, puutuminen on ERITTÄIN tuttua, mulla on jo kuukauden ajan ollu oikea käsi käytännössä katsoen tunnoton. Johtuu nesteen kertymisestä. Mulla ei varsinaisesti ole mitenkään " pöhössä" (ei ole niin paljoa, vielä ainakaan...) mutta kun sopivaan kohtaan tulee vähän ja painaa hermoa niin.. Ensin leviää tunnottomuus sitten mulla järetön särky, neste on tosiaan kertyny ranteisiin ja painaa sopivasti ranteissa olevaa hermo" kimppua" eli käytännössä koko käden hermosto on " jumissa" . kipu säteilee lapaluihin asti... että tämmönen kiva loppuajan vaiva... Lääkärissä kun kävin, niin on kuulema erittäin yleinen raskausaikana, käsien tunnottomuus ainakin. Hoitomuotona on synnytys.... Yks kaveri sanoi, että hänellä oli tullu sellanen tunnoton kohta reiteen, ihan ykskaks yllättäen aina ilmaantunu, joten riippuu varmaan minne nestettä kertyy/mitä hermoja painaa.
nyt rahkapiirakan syöntiin!