Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhuksille ei ole perhepäivähoitoa kuten aikoinaan oli lapsille?

Vierailija
18.06.2025 |

Pari vanhusta ja terve aikuinen asumassa yhdessä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan.

Vierailija
2/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset voivat päättää ihan itse asioistaan. Lapsilla ei sitä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan.

Tai ei pph vaan perhehoitaja, joka lomittaa ikääntyvien omaishoitajia. Olen sellainen,

Vierailija
4/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhuksiin ei haluta panostaa. Lapsen päivähoitopaikka maksaa semmoiset 1800 e/kk ja osa lapsista on hoidossa maksutta.

Vierailija
5/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä kans miettinyt, että mitenhän iäkkäiden muistisairaiden vanhempieni hoidon järjestän tulevaisuudessa kun en millään voi olla pois työelämästä vuosia, mutta vanhukset tarvitsevat kokopäivähoitoa, kuten lapset aikoinaan. Voisin hyvin viedä heidät aamulla jonnekin hoitopaikkaan ja hakea sitten töiden jälkeen pois, kuten aikoinaan lapset kävi päiväkodissa.

Vierailija
6/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei kaikki sellaista halua. Vaan yksityistä elämää.

Vierailija
7/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä: päiväkerhoja, joihin haetaan aamulla tuodaan takas kotiin iltapäivällä. Tarjolla aamiainen ja lounas jälkkärineen, ohjelmaa.

On myös perhekoteja, joissa pari hoitsua asuu vakituiseen ja hoivaa siellä asuvia vanhuksia. Kodinomaista elämää. 

Vierailija
8/9 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On on. Olen yhdessä semmoisessa töissä. Meillä käy vanhuksia ja mielenterveyskuntoutujia.

On käsillä tekemistä, keskustelukerhoja, leivontakerho, retkiä, perjantaidisco/karaoke/bingo!  jne. Sitten vielä erilaiset vertaistukiryhmät tarvitseville.

Vierailija
9/9 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei taas vastaa otsikkoa. Päivähoito on aivan eri asia kuin perhehoito, jossa asutaan yhdessä. Mutta kyllä, on olemassa kumpaakin. Perhehoito on omaishoidon nimellä, mutta ei hoitajan tarvitse oikeasti olla omainen. Päivähoitoakin on, mutta ei ainakaan kaikissa pienissä paikoissa.