Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1011)
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön Eino 56-vee pakotetaan äidin hoteista äidin rintamamiestalon yläkerrasta ekaa kertaa vanhusten hoivakotiin töihin.
Eino rojahtaa hoivakodissa lähimpään nojatuoliin istumaan vanhusten oleskelutilassa, ja käskee vieressään istuvaa vanhusta: "mees muori keittämään mulle aamukaffeet kun äiti ei nyt oo täällä. Ja tee pari voikkuleipää kans."
"Ja missä täällä on pelikone" "moneltako tuot mulle lounaan?"
Eino maksaa työmatkakuluja 22 euroa päivässä. Einolle jää rapiat 100 euroa työmarkkinatuesta vielä matkakulujen jälkeen taskurahaa kuukaudessa muihin kuluihin.
Voi miten hienoa, tuumailee Eino ja Einon äitee. Hoivakodissakin myhäillään onnesta solmussa.
Fantasiasi Eino ei ole sentään vaaraksi ympäristölleen, kuten ovat Ahmed, Muhammed ja Omar!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Riikka Purra oli työtön 15 vuotta valmistuttuaan yliopistosta?
Olisi tehnyt itse vapaaehtoistyötä keräämällä roskia ja ulkoiluttamalla vanhuksia. Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät voisivat myös avustaa ihmisiä esimerkiksi ostosten kantamisessa.
Kellekkä. Montako tuntia päivässä tätä kertyisi ja missä., vai etkö itse jajaksa tukipäivänä viittä pirkkKakljaasi perskokkare kantamaan. 😁😁😁😁😁😁😁 hyvin moukka ehdotus.
Voi, tuliko ihan paniikkikohtaus kun joutuisi oikein kasseja kanniskelemaan. Onko sekin liian vaativa homma.
Voi pahus, kun kassi tippui. Ei kai sulla ollut siellä munia?
Voi pahus kun loinen kuolee nälkään tai maksaa aiheuttamansa vahingon ja kuolee nälkään.
Voi kun en maksa jos vahingo
Sinähän maksat tai itket ja maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä tapa alentaa suomalaisten palkkatasoa tai kokonaan korvata palkallinen työvoima työttömillä.
Periaatteessa samat ihmiset voidaan palkata tehtävään, kun tuo 9kk sääntö on poistettu eli irtisanotaan vanhat työsopimukset, joka voi nykyään tehdä mittän syytä, ja sitten tehdään uusi työsipimus ilman palkan maksuvelvoitetta.
Persut taipuu moneksi.
Nythän kokoomuksella on menossa potkulaki lainsäädäntöprosessissa, jonka pykäliin vaalirahoittajat tahtovat alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi. Mielenkiintoista nähdä antavatko persut vielä tämänkin tapahtua todella? Työ- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja ( mikä on huono vitsi )itse Vammalan Nakkikeisari ex-työministeri ( historian alisuoriutunein ) Arto " vappu-satatonni-työpaikkaa" Satonen osoitti taas Orwellilaista luovuuttaan lanseeraamalla "rekrytointirohkeuslaki"
Härskiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kantaisin, kun työtön voisi tehdä sen siitä hyvästä että maksan hänen elämisestään?
Köh köh, kylläpä yskittää ja lima irtoaa hyvin. Käsiäkään en ehtinyt pestä vessareissun jälkeen. Saisiko olla kotona vai noro?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen kysymys. Jos kerran tarvetta on ja hommia löytyy, miksi niiden tekemisestä ei makseta palkkaa? Miksi työn tekemisestä maksetaan työttömyyskorvausta?
Oikeus työhön pitäisi muutenkin kirjata lakiin. Ja viime kädessä julkisen vallan pitää työtä tarjota, tavalla tai toisella. Vaikka perustamalla vuokratyöfirman, joka palkkaa työttömät 6 kk kuluessa työttömyyden alkamisesta.
Jos nimittäin työtä ei valtakunnasta kaikille löydy, kertoo se mm. hallituksen ja kuntien elinkeino- ja elinvoimapolitiikan epäonnistumisesta.
Risut ja vastuunkanto siis sinne, jonne ne kuuluvat. Eikä työttömille.
* Juuri noin Tanska tekee. Tarjoaa palkkatöitä kaikille työttömille, joilla on siis oikeus työhön ja palkkaan. Matkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hauska ketju. Tänne on eksynyt ihan hirveän paljon erityisasiantuntijoita, joita on koko Suomessa alle viisi ja joille headhunterit soittelee viikottain. Ihan jokainen on korvattavissa eikä teillekään tarvitse maksaa palkkaa.
No tämä. Nämä työttömiä loisiksi haukkuvat ja orjatlitä kannattavat eivät suostu tajuamaan, että jos tämä sallitaan, niin ne ovat kohta itse työttömiä ja joku työtön tekee ilmaiseksi heidän hommansa.
Juuri näin! Osalla järki kadonnut!
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyöty tuosta valtion taloudelle olisi? Tuo ei tuota yhtään lisää verotuloja mitä just nimenomaan kaivattaisiin. Ei myöskään lisää uusia työpaikkoja vaan vähentäisi valtion ja kuntien työpaikkoja entisestään.
Ei purra ja orpo mieti sitä, että miten suomen valtio hyötyy tuosta. Kyseessä on ihan puhdas arvovalinta. Köyhät kyykkyyn, hintaan mihin hyvänsä.
Työttömät voisivat esim pestä vanhuksia jotka paskoneet lakanoille.
Kyllä taas kelpaa saksia ja irvistellä!
Voipi käydä niin, että ostoskärry ottaa lähikontaktia auton kanssa, jos pakkotyöläiset niitä kärryjä on lykkimässä.
Minua kiinnostaa keitä nämä työttömät, jotka eivät mene töihin ovat? Jos olet tällainen kerrotko miksi et mene töihin?
Työttömät kun tuntuvat olevan monen syy äänestää oikeistoa. Ja joiden takia moni on tyytyväinen nykyhallitukseen. Nämä ihmiset tuntuvat aiheuttavan kiukkua oikeistossa, perustuen heistä kerrottavaan tarinaan, että elävät samaa elintasoa kuin työssäkäyvät vaikka makoilevat vain sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Riikka Purra oli työtön 15 vuotta valmistuttuaan yliopistosta?
Olisi tehnyt itse vapaaehtoistyötä keräämällä roskia ja ulkoiluttamalla vanhuksia. Mutta ei.
Mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.
Ei voi määrätä tuollaiseen, jos ei ole lääkeluvat kunnossa. Ei myöskään voi määrätä sähköasentajaksi, kylmälaiteasentajaksi, autonkuljettajaksi, lentäjäksi, hammaslääkäriksi, ellei ole alan koulutus läpäisty.
Tämä.
Nämä on pahempia kuin Kokoomus! :D
Taas mene töihin huutajia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Persut luulee että orjatyöllä lähtee talous nousuun.
Tulee vahvasti mieleen joku nasse-saksa noista heidän 'innovaatioista'
Tulee vahvasti mieleen että työtä et halua tehdä.
Helpotetaan ikäjakaumaongelmaa jakamalla väärät lääkkeet poliitikkojen ja erityisavustajien vanhemmille. Se on enemmän todellista säästöä kuin hallitus on saanut aikaiseksi.
Luuletko että saat sitten minut valtiolle töihin? Et saa.