Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1011)
Voin kirjoitella Skriptaan rasistia ja homnoja haukkuvia kirjoituksia kuten Riikka Purrakin aikanaan tuilla lorvien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälki on rumaa, jos työttömiä pakoitetaan vastentahtoisesti hoitamaan vanhuksia. Tämähän laajenisi tietenkin myös päiväkoteihin. Kaiken maailman hampuusit, narkkarit, alkoholistit, pedo fiilit, ilman ammattitaitoa, ilman mitään motivaatiota huseeraisivat hoitamassa avuttomia ihmisiä. Historian typerin ehdotus.
Haista V I T T U. Olet ehkä itse nuita luettelemiasi asioita? Kyllä vaan olen töissä nähnyt kaikenlaisia päi hdeongelmaisia lat va lahoja.
Olen pitkäaikaistyötön MAISTERI. En saa edes aloittelijatason asiantuntijahommia, en pääse edes kaupan kassalle. En vaan pärjää pienellä työkokemuksella. kun samoja hanttihommiakin hakee jumalauta 200 muutakin, ihan sama vaikka olisi osa-aikaisesta kyse.
Mutta joo on typerä ehdotus. Mieluummin opiskelen veronmaksajien rahoilla ihan sen hoitaj
Täällä kohtalotoveri! Et ole yksin, meitä on monta. Ja sama suunnitelma minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.
Miksi pitää kostaa viattomille ihmisille ja etsiä tapoja aiheuttaa kiusaa muille ihmisille? Sellaiset lisäävät vain pahuutta sekä omassa elämässään että muiden elämässä. En minäkään mielellään lähtisi ilman palkkaa töihin, mutta jos sillä saisi jonkun toisen elämää helpotettua ja iloa omaan elämään, niin ei kai se pelkästään huono asia olisi. En tajua, miksi joku mieluummin kihisee kiukusta kotona yksin kuin tekee esimerkiksi vapaaehtoistyötä, josta saa sentään iloa.
Miksi persut kostavat viattomille ihmisille?
Eihän se ole mitään kostamista, että toimeentulonsa eteen tekee edes vähän jotain. Se on
Koska jonkun poliittinen ideologia on saada HALPOJA koulunköynninohjaajia tai työn ilolla siivoojia. Toisten ideologians on parittaa ukkomiehille valtionhallintoon ja toisten poliittinen ideologia on tehdä ihmisistä etenkin naisista yhteiskunnallisesti korkeassa ja tärkeässä virassa olevia.
Nämä kaikki ovat vihaisia ja kostavat jos heidän ideologiansa ei toteudu. Ideologiahan kohdistuu täysin viattomiin ihmisiin. Usein vielä sellaisiin jotka eivät itse halua kyseisiin työtehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälki on rumaa, jos työttömiä pakoitetaan vastentahtoisesti hoitamaan vanhuksia. Tämähän laajenisi tietenkin myös päiväkoteihin. Kaiken maailman hampuusit, narkkarit, alkoholistit, pedo fiilit, ilman ammattitaitoa, ilman mitään motivaatiota huseeraisivat hoitamassa avuttomia ihmisiä. Historian typerin ehdotus.
Motivaatio työntekoon tulee kun ei anneta työttömälle rahaa jos ei tee työtä.
siitä tulee motivaatio harmaaseen talouteen. naapurissani asui kerran henkilö, jolta katkaistiin asumistuki jonkun syyn vuoksi, jota en enää muista. Työtä hän ei onnistunu löytämään, joten alkoi tekemään pimeää työtä, pakkohan hänen oli jostan saada rahaa. Ajatteli, että kun hän nyt on löytänyt suopean tahon tarjota hälle pimeää duunia ja kun hän nyt sille tielle lähti, niin alkoi tehdä töitä ihan hillittömästi ja kaiken laittoi suoraan omaan taskuun. en voi moittia häntä, vaan osasin kyllä nähdä, että siinä oli tapaus, jonka taloudellisen ahdongon syynä oli ihan vain viranomaiskoneista ja sen kyvyttömyys tarjota yksilölle oikea-aikaista yksilöllistä tukea. isällään oli samanlainen onnetomuus työelämän suhteen ja isänsä oli sitten opettanut lapsensa selvitymään silloin kun valtio kääntää selkänsä. Tällaisia tapauksia on varmasti useita.
ja kun ajattelee, että on olemassa yksi tapaus, joka tekee pimeää työtä, niin taatusti on olemassa lisääkin. miten paljon valtio ja kunnat menettäkään verorahoja, kun eivät kykene näkemään metsää puilta.
toivon totisesti, että jonain päivänä saan nähdä hallituksen, jossa on tunareiden sijasta oikeasti ammattitaitoisia poliitikkoja, jotka oikeasti välittävät tästä kansasta ja haluavat tarjota kaikille hyvän maan asua JA tehdä töitä. Siis ilman orjuuttamista, tai valtiovaranministeriön pellen lähettämistä lavalle megafonin kanssa huutamaan ihmisille, että "menkää töihin, menkää töihin"!!! ja sitten sittämään empaattista telkan hömppäohjelmiin ja selittämään miten valtavan herkkä ihminen olen ja aina haluan ihmisille hyvää.
Itse olen sijoittaja ja elelen niillä tuloilla. Olen juuri pakkailemassa tavaroitani muuttolaatikoihin. Muutamme mieheni kanssa etelämmäs eurooppaa, koska siellä ymmärretään miten suuri voimavara sijoittaja on valtiolle. Lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet töiden perässä toisiin maihin. Eivät ole kaivanneet suomeen, koska täällä ei saa kunnon palkkaa ja jos saa, niin siitä verotetaan puolet pois. Suomessa suunnitellaan varallisuusveroa, siksi me lähdemme. Tarkoitus on elää siellä tarpeeksi pitkään, jotta voimme vaihtaa kansalaisuutta. Ei tule ikävä suomea. Emme usko enää tähän maahan tai siihen, että joskus saisimme älylliset poliitikot. Toistaiseki on tullut maksettua pääomaveroja aika huikeat summat. Ihan mielelläni menen maksamaan niitä sitten uuteen kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.
Miksi pitää kostaa viattomille ihmisille ja etsiä tapoja aiheuttaa kiusaa muille ihmisille? Sellaiset lisäävät vain pahuutta sekä omassa elämässään että muiden elämässä. En minäkään mielellään lähtisi ilman palkkaa töihin, mutta jos sillä saisi jonkun toisen elämää helpotettua ja iloa omaan elämään, niin ei kai se pelkästään huono asia olisi. En tajua, miksi joku mieluummin kihisee kiukusta kotona yksin kuin tekee esimerkiksi vapaaehtoistyötä, josta saa sentään iloa.
Eihän se ole mitään kostamista, että t
Veikkaan että ehdotus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Tuo nimittäin tulisi maksamaan PALJON.
Lingren kännissä rantalaiturillaan vähän twiitaillut. Hyvä. Persujen kannatus jatkaa romahtamistaan. Pian on Lindgren itse työkkärin jonossa.
Jaah, ei tämä idea kyllä Suomen taloutta silti nosta mitenkään koska verotuloja ei tuosta toiminnasta tule centtiäkään enemmän vaikka jokainen työtön juoksentelis tukka putkella vanhuksen kanssa käskynkkää. Lisää byrokratiaa sen sijaan ja sehän maksaa. Veikkaan että yhtä hyödytöntä kuin nämä ikuiset pupukurssit joista ei työttömille ollut mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kukaan sitten jatkossa palkkaisi kovalla rahalla työntekijää jos työttömän voi saada ilmaiseksi? Palkat tulevat laskemaan tämän viisauden seurauksena.
Itse asiassa miksi käydä edes kouluja koska työnantaja voi palkata halvemmalla työttömän hoitamaan samaa hommaa? "Kyllä se siitä suttaantuu."
Vierailija kirjoitti:
Tähän tulee lisäksi sellainen ongelma, että valtio, jonka pitäisi harjoittaa työllisyyttä edistävää politiikkaa, pystyykin säästämään omissa palkkakustannuksissaan, kun työttömyyttä on paljon.
Ei tämä ole mikään ongelma, vaan todella hyvä asia jos näin on. Verotuloista kun nuokin "palkat" eli tukiaiset maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että persut haluavat Neuvostoliiton takaisin, luulin etteivät voi sietää kommunismia? Sitähän pakkotyö käytännössä on
Ei tarjota pakkotyötä vaan jos et tee tarjottua työtä niin et saa työttömyyskorvausta.
Irtolaislaki Suomessa
Irtolaislaki (17.1.1936/57) oli Suomessa vuonna 1936 säädetty ja vuosina 19371986 voimassa ollut laki, joka koski irtolaisten hoitoa ja valvontaa yhteiskunnassa. Irtolaisen määritelmä sisältyi lakiin. Irtolaisella tarkoitettiin esimerkiksi yhteiskunnan ulkopuolelle jättäytyneitä, prostituoituja tai kerjäläisiä.
Irtolaislain nojalla henkilö voitiin saattaa ns. irtolaisvalvonnan alaiseksi. Tämä tarkoitti, että henkilölle voitiin antaa määräyksiä mm. hänen asuinpaikastaan. Irtolaiset merkittii
Voi kunpa tuollaiset lait saataisiin äkkiä takaisin.
Må olen ENTINEN siivooja ja siivousalan palveluohjaaja. Työkavereina on ollut maistereita ja tohtoreita siivoojan palkalla.
Minun persinhoni alkaa olla niin tapissa ettå mainitakin saa oksentamaan....🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ja taas mennään. Kaikenlainen aktivointi maksaa. Jos kysymys on tuottavasta työstä, siitä toki pitää maksaa palkkaa, eikö niin? Vai oletko valmis itse tekemään työsi työttömyyskorvausta vastaan? Toivottavasti, sillä tuohon se johtaa.
Jos työ taas on tuottamatonta, niin se maksaa. Paljonko olet valmis maksamaan enemmän veroja siitä, että työtön kerää roskia tai ulkoiluttaa vanhuksia? Toivottavasti paljon, sillä työttömiäkin on paljon.
Joku ei tainnut nyt taas ihan tajuta lukemaansa... Aloitapa uudelleen tuolta aloituksesta, ihan rauhallisesti ja hitaasti. Ajatuksen kanssa luet ja mietit, että mitä siinä sanottiin. Ja jos tarpeen, niin kysy vaikka äidiltä tai naapurin sedältä.
Vierailija kirjoitti:
nyt kannattaisi työttömien sairastua vakavaan masennukseen
Ei kannata, ei saa edes sairauspäivärahaa välttämättä. Kelan lääkärit parantaa kaikki.
Kävisikö huumekauppiaan hommat Riikka Purran valtiosihteerin Slunga-Poutsalon pojan tapaan?
Purra saa juhannuksen jälkeen keksiä selityksiä, miksi puolueenn kannatus on 0. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minun persinhoni alkaa olla niin tapissa ettå mainitakin saa oksentamaan....🤮🤮🤮🤮🤮
Korjaan persuinho...
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kukaan sitten jatkossa palkkaisi kovalla rahalla työntekijää jos työttömän voi saada ilmaiseksi? Palkat tulevat laskemaan tämän viisauden seurauksena.
No sehän on tarkoituskin.EK:n SätkyAkka Riikkuli.
Loistavan tyhmä ulostulo Lingreniltä näin juhannuksen kunniaksi. Kannatus laskee nollaan. Hyvä Lindgren! Lisää viinaa koneeseen.