Aseksuaalit, tulkaa tänne ja jakakaa kokemuksia, kiitos
Miten olette neuvotelleet uudessa suhteessa omat rajanne?
Kerrotteko uudelle kumppanille mitä haluatte tehdä ja mitä ette? Miten he ovat suhtautuneet? Onko suhde jatkunut, jos olette pitäneet kiinni rajoistanne?
Itse olen ilmeisesti aseksuaali, ja tiedän tarkkaan mitä haluan ja mitä en. Aseksuaalihan ei koe seksuaalista vetoa toiseen ihmiseen, mutta voi olla joko seksipositiivinen, neutraali tai kielteinen.
Itse kai olen seksipositiivinen, tosin on monia juttuja mitä en halua tehdä, enkä suostu niihin edes painostettuna. Ja jos kumppani painostaa, lopetan suhteen.
Onko täällä hyvässä suhteessa olevia aceja?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä jutut ap sinulle olisi ok?
Kiitos kysymästä. Kädestä pito, halailu sängyssä vaatteet päällä. Kevyt pussailu. Voisin myös venyä siihen, että hän silittelee minua vaatteiden alta, ei tosin alapäästä.
ap
Nukke olisi sulle hyvä, täysikokoinen silikoni kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Nukke olisi sulle hyvä, täysikokoinen silikoni kaveri.
Miksi ei ihminen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Kädestä pito, halailu sängyssä vaatteet päällä. Kevyt pussailu. Voisin myös venyä siihen, että hän silittelee minua vaatteiden alta, ei tosin alapäästä.
ap
Tuoko on siis seksipositiivista, vaikka nuo eivät (välttämättä) liity seksiin? Paitsi nyt ehkä vaatteiden alta hyväilyä lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuoko on siis seksipositiivista, vaikka nuo eivät (välttämättä) liity seksiin? Paitsi nyt ehkä vaatteiden alta hyväilyä lukuun ottamatta.
Olet oikeassa, ei tuo kovin seksipositiiviselta kuulosta, nyt kun sanoit. Olin suhteessa, jossa pakottauduin tekemään asioita mitä en oikestaan halunnut, koska tykkäsin tyypistä. Se sai mut torjumaan seksin entistä kovemmin. Varmaan on olemassa aceja jotka suostuvat seksuaalisempiin tekoihin.Toivottavasti he vastaavat tähän.
Itse en edes etsi enää ketään, koska yksin on parasta. En voi antaa sinun fantasioille materiaalia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaiset akat hankkivat kissoja, ap.
Miksi käytät noin rumaa kieltä? Osa aseksuaaleista haluaa romanttisen, ja jopa seksuaalisen parisuhteen, ja sen neuvottelu on haaste sinänsä seksuaalien maailmassa. Heille tämä ketju on suunnattu, ei heikkoegoisille miehenpuolille.
ap
Voiko aseseksuaaliksi tulla, itse nykyään inhoan kakenlaista toisen ihmisen kosketusta. Olen aiemmin ollut hyvinkin halukas seksiin jos kumppani on ollut kiinnostava. Lääkkeet varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko aseseksuaaliksi tulla, itse nykyään inhoan kakenlaista toisen ihmisen kosketusta. Olen aiemmin ollut hyvinkin halukas seksiin jos kumppani on ollut kiinnostava. Lääkkeet varmaan.
Voi varmaan tulla. Seksuaalisuushan ei ole mikään vakio, vaan se voi vaihdella elämäntilanteen mukaan. Lääkeet voi todellakin vaikuttaa, ja ehkäisypillerit on tästä hyvä esimerkki, toinen on mielialalääkkeet.
Itse ajattelen, että se ei ole mikään ongelma, jos kosketus tai toisen ihmisen seksi ei maistu. Aina voi hyväillä itseään, tai lillua lämpimässä kylvyssä, tai käydä vuoristoradassa jne. Fyysinen mielihyvä voi olla paljon muuta kuin toisen ihmisen kosketus, mutta näistä ei seksuaalien maailmassa puhuta tarpeeksi. Meidät saadaan tuntemaan, että meissä on jotain vikaa, kuten tässäkin ketjussa pari herras(hah!)miestä yrittää.
Todellisuudessa ei meissä ole vikaa, me vain olemme omanlaisiamme, ja meitä on aika paljon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olet oikeassa, ei tuo kovin seksipositiiviselta kuulosta, nyt kun sanoit. Olin suhteessa, jossa pakottauduin tekemään asioita mitä en oikestaan halunnut, koska tykkäsin tyypistä. Se sai mut torjumaan seksin entistä kovemmin. Varmaan on olemassa aceja jotka suostuvat seksuaalisempiin tekoihin.Toivottavasti he vastaavat tähän.
Itse en edes etsi enää ketään, koska yksin on parasta. En voi antaa sinun fantasioille materiaalia.
ap
Luuletko, että olen esittänyt näitä kysymyksiä saadakseni materiaalia "fantasioilleni"...? Et etsi ketään, mutta haluat silti kuulla muiden aseksuaalien kokemuksia parisuhteessa olemisesta? Vähän outoa juttua heität nyt.
Et etsi ketään, mutta haluat silti kuulla muiden aseksuaalien kokemuksia parisuhteessa olemisesta? Vähän outoa juttua heität nyt.
Juu, uteliaisuus on paheeni. Minua kiinnostaa sellaisetkin asiat, mitkä ei ole omassa elämässäni ajankohtaisia. Aseksuaalien pariutumisen lisäksi esim. tiltaltin elämänkaari ja karhukaisten selviytymisstrategia ja kymmenet muut asiat. Tosiaan en ole enää koskaan pariutumassa ainakaan seksuaalin kanssa itse.
ap
Homomies sopii sulle, jos olet nainen.
Aseksuaalin ongelma on varmaan se, että miten kertoa ja pitää ne rajansa. Jos ace on heteronainen, varmaan jokainen on kokenut sitä painostusta ja syyllistämistä ja vonkaamista, vaikka kuinka olisi jo alusta lähtien kertonut, ettei halua seksuaalista kontaktia. Mulle on miehet vakuuttaneet, että juu ei tietenkään seksiä, jos et halua, ja heti perään painostaneet täysillä. Kai se vaan on niin, että mies valehtelee aina, siinä toivossa, että saa naisen manipuloitua tekemään jotain mitä mies haluaa, mutta nainen ei. Ja kyllä se toimiikin, olen tehnyt asioita mitä en halua.
Voisiko joku sanoa tähän jotain, etten ihan yksikseni täällä puhu?
Mä en tiedä täytänkö aseksuaalin määritelmää mutta en koskaan tunne mitään seksuaalista halua spontaanisti. Olen sIlti seksipositiivinen ja nautin seksistä aina kun sitä on. En tietenkään tee mitään sellaista mistä en usko nauttivani, sellaista en suostu edes kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä täytänkö aseksuaalin määritelmää mutta en koskaan tunne mitään seksuaalista halua spontaanisti. Olen sIlti seksipositiivinen ja nautin seksistä aina kun sitä on. En tietenkään tee mitään sellaista mistä en usko nauttivani, sellaista en suostu edes kokeilemaan.
Tietääkseni se on eri asia, että ei halua seksiä spontaanisti, kuin että on ase. Monet naiset tarvitsee jonkin virikkeen, jotta halu syttyy. Se ei tarkoita että he ovat aseksuaaleja.
Aseksuaali on sellainen, joka ei koe seksuaalista halua toista ihmistä kohtaan.
Hienoa, että olet pystynyt kieltäytymään siitä mitä et halua, se ei ole itsestään selvää.
Aseksuaalit jakamassa kokemuksia seksipalstalla, tavallaan siinä on jotain mahtavan paradoksaalista
Mä melkein aikanaan Tinderissä tein treffit aseksuaalin kanssa ihan mielenkiinnosta. Olisi ollut mukava jutella kasvotusten ihan ilman ajatuksia seksistä.
Mutta ongelma oli, että siitä tutustumisestakin tuli aika vaikeaa, kun oli valmiiksi kaikenlaisia etukäteen selvästi mietittyjä EI-listoja. Kuten esimerkiksi puhelu. Ja muutenkin henki jonkinlainen jumituminen ja kaiken olisi tapaamisessakin pitänyt mennä juuri tismalleen neidin ehdoilla.
Sitä minä ihmettelen, että miten meistä kuitenkin match tuli, koska todennäköisesti profiilini ei mitenkään viitannut omaan aseksuaalisuuteen?
Jotenkin nepsyltä vaikuttaa, joskus kohdannut samantyyppisiä hahmoja. Ovat ikäänkuin laatineet käsikirjoituksen, " josta ei poiketa"... Todella outoja
Mun ratkaisu oli se, että en seurustellut. Eihän siitä mitään olisi tullut, ellen sitten olisi jostain löytänyt toista aseksuaalia, mikä pienellä paikkakunnalla kokolailla sama kuin yrittäisit löytää yksisarvisen...
Mutta mun kohdallani se oli muutaman vuoden kestänyt vaihe, ennen kun ymmärsin ja kohtasin omat pelkoni, ja nykyään koen olevani ihan hetero vaan.
Kokeile koiraa!