Köyhän juhannus, mitä te tekisitte??
Mun perhe on kutsuttu sukulaisten kanssa mökille. Kaikki ovat läheisiä ja rakkaita. Mutta.
Olemme pienituloinen perhe ja rahaa laittaa juhannukseen sen verran, että itse tulisimme toimeen kotona normiviikonloppuna Perusruokaa tms. Sukulaisille on kuitenkin tärkeää, että yhteisenä päivänä syödään hyvin ja ehkä kalliimmin.
Normituloinen sukulainen kuitenkin toivoo, että kaikki osallistuisivat kuluihin samalla tavalla. Hän ei myöskään halua, että toiset söisivät vähemmän kuin toiset.
Sukulaiselle on kuitenkin tärkeää ostaa ruoaksi esim. kallista lihaa, parsaa, sieniä tms. Makkaraa ei kuulemma syödä tällaisissa tapauksissa. Ymmärrän tämän mutta minulla ei ole rahaa ostaa mitään kallista. Pääsemme paikalle, raha riittää polttoaineisiin. Olisi varaa ostaa perheen makkarat ja lapselle tarvittavat ruoat. Yksi sukulainen kuulemma lainaa rahaa ihan niin paljon kun tarvitsen.
Menenkö siis paikalle? Minua ahdistaa ihan suunnattomasti olla toisten siivellä, vaikkei kukaan sitä suoraan sanoisikaan. En kuitenkaan halua ottaa "lainaa" johonkin kalliisiin asioihin, joita meidän perhe ei ostaisi muutenkaan. Esim. vaikka silli, katkaravut, broilerifileet tms.
Vai jäänkö kotiin kun vaan ahdistaa liikaa?
Kommentit (82)
Hyvää juhannusta AP vaikutat miellyttävältä järkevältä ihmiseltä!
Tuo jonkun mainitsemia koivunoksia maljakkoon ja lapsille joku ylimääräinen jäätelö tms.
Tötteröpallo maksaa usein 6e, mutta Hakaniemen Tokoin rannassa Porvoon jäätelökioskilla 5,8 eurolla saa valita kolmea makua pursuilevaan kuppiin. Tulee ylellinen jäätelöannos-olo.
Onpa paljon ihania viestejä täällä