Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, mitäs te OIKEASTI ajattelette meistä sairaanhoitajista nyt ?

Vierailija
19.09.2008 |

Palkankorotuksen ja lakon jälkeen, kun mainingit ovat laskeutuneet.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitivat asiansa huonosti, sekä töiden tekijä- että antajapuolella siinä "lakkoilussa"

Jos työoloja ja työmotivaatiota todella haluttaisiin parantaa, tarvitaan todennäköisesti lisää käsiä tekemään työtä sekä parempaa töiden organisointia. Koko kuntasysteemin tulisi joustaa hieman. Rahaakin tietty tarvitaan.

Onko ihan vaan alan naisvaltaisuuden syy, vai mikä, kun esim työvuorolistojen tekeminen on kunnallisella hoitoalalla jotenkin ylitsepääsemätön ongelma? Nehän voisi tehdä vaikka vuodeksi kerrallaan. Loppuisi se valitettavan yleinen tappelu niiden kuukauden-kahden listojen kanssa. Voin kuvitella, että joku pikkupäällikkö pääsee näyttämään valtaansa koko laumalle, kun pistää suosikeilleen paremmat vuorot jne. Työnantajapuolen tulee taata oikeudenmukainen kohtelu työntekijöille.

Ja sit se Työn tekeminen. Hoitoalalla jos missä tarvitaan 100% suorituksia. ja ystävällisyyttä. mut mistä helvetistä niitä sadistejakin sinne aina tunkee? Koulutusta varmasti on jo lähihoitajilla ihan riittävästi empatiasta ja ihmisten kohtaamisesta hoitotyössä, mutta eikö nää pimut sitten hakiessaan sitä hommaa ymmärrä jättää sitä teinivaihdetta pois päältä? Ihmisiä voi katsoa silmiin, ihmisille voi hymyillä, ei tarvi esittää kovista töissään. Eikä näin toimiminen tarkoita lässytystä, vaan voi olla ihan tällainen ns. aikuinen ihminen.

Vierailija
22/40 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä katsomassa mol.fi kuinka paljon siellä on avoimia sairaanhoitajan paikkoja. Suurin osa on ihan jatkuvassa haussa.

Ehkä Tampereelle saadaan tarpeeksi henkilökuntaa, isommissa kaupungeissa on todella_paha pula hoitajista. HUS: ssa on useiden satojen hoitajien vaje!

Eikö kuulosta hyvältä?

Siinä sinulle sitä paskaa, ole hyvä!

Voin suoraan sanoa, että itseäni ainakin pelottaa. Tilanne kun on huononemaan päin vuosi vuodelta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen oikeasti akateemisen koulutuksen saanut tietää akateemikko-sanan merkityksen. Ja muille tiedoksi se EI tarkoita akateemista tutkintoa.

Kaiken maailman provoilijoita täällä liikuukin..

mua hulluna, mutta jotenkin ajattelen, etten kaipaa maailmaan hirveästi uusia keksintöjä, sen sijaan ihmisiä, jotka tekee töitä yöt ja joulut toisten yrjöissä ja kusissa ja epävakaissa työoloissa. Eli ei paljon auta onko ydinfysiikkaa vai anatomiaa opiskeltu, kyllä tuosta duunista pitäisi tienata enemmän kuin monesta muusta. Ja olen akateemikko, en hoitaja.

Vierailija
24/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samat korotukset saitte kuin muutkin kunta-alan työntekijät, mikä on ihan oikeudenmukaista.

Vierailija
25/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ahneita ja itsekkäitä. Jättävät ahneuksissaan jopa sairaat hoitamatta tarpeen tullen.

Vierailija
26/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on enimmäkseen ihan syvältä.

Vierailija
27/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon enemmänkin palkkoja olisi voinut nostaa. Työnne on äärimmäisen raskasta fyysisesti ja psyykkisesti. Kaikenlisäksi työyhteisöt ovat hierarkkisia, ihmiset tölvivät toisiaan. En tajua miten pystytte tuota työtä tekemään vapaaehtoisesti.

Itse olin lähihoitajana 6 vuotta, ja se riitti karistamaan haaveet mukavasta työstä hoitsuna, joka pitää kädestä kiinni. Lähdin jatkamaan opintoja yliopistoon, ja AIVAN eri alaa. Ikinä en aio hoito-alalle palata.

Vierailija
28/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehtii!

Psyk. puolella jatkuvasti ihmiset sairaampia, väkivallan uhka kokoaikainen (joo, olen itse työpaikkani valinnut, mutta silti ei pitäisi väkivalta olla "työetu"). Somatiikan puolelta en ole ainakaan parempaa kuullut...

Sijaisia ei saa, vajaalla miehityksellä mennään, et siinä ei tässä kuussa tullut parinkympin korotus paljon auttanut.

Anteeks ja kiitos :)

sh

Vierailija
29/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ahneita ja itsekkäitä. Jättävät ahneuksissaan jopa sairaat hoitamatta tarpeen tullen.

erityisen huono. AMK-opinnot sekoittaneet osan ajattelun.

Vierailija
30/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä työ, useimmat kohtaamani ovat olleet mukavia ja hommansa osaavia. Palkkaa pitäisi edelleen saada enemmän työnkuva ja työajat huomioiden.

Mutta ärsyttää tuollaiset kysymyksetkin, mitä ajat takaa?

Vierailija
31/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitataanko palkka sen mukaan, kuinka paljon älykkyyttä työssä käytetään?

Vierailija
32/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitataanko palkka sen mukaan, kuinka paljon älykkyyttä työssä käytetään?

Vierailija
33/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua hulluna, mutta jotenkin ajattelen, etten kaipaa maailmaan hirveästi uusia keksintöjä, sen sijaan ihmisiä, jotka tekee töitä yöt ja joulut toisten yrjöissä ja kusissa ja epävakaissa työoloissa. Eli ei paljon auta onko ydinfysiikkaa vai anatomiaa opiskeltu, kyllä tuosta duunista pitäisi tienata enemmän kuin monesta muusta. Ja olen akateemikko, en hoitaja.

Vierailija
34/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin jouluna viimeksi vapaalla 90-luvulla!

.

Vierailija
35/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikilla aloilla vuorot sentään kiertää vuodesta toiseen.

Vierailija
37/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain teidän työnne on haasteellista ja alipalkattua.

Vierailija
38/40 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuoa tämän alan todellisuuteen!

Kyllä kaikilla aloilla vuorot sentään kiertää vuodesta toiseen.

Vierailija
39/40 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakosta jäi äärimmäisen paha maku suuhun.

Toisaalta työnne on ehdottomasti siitä tärkeimmästä päästä.

Vierailija
40/40 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vuosien takaisesta, vai? jos viime syksyä tarkoitat, niin se oli jotain ihan muuta kuin lakko...

Lakosta jäi äärimmäisen paha maku suuhun.

Toisaalta työnne on ehdottomasti siitä tärkeimmästä päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi