Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, mitäs te OIKEASTI ajattelette meistä sairaanhoitajista nyt ?

Vierailija
19.09.2008 |

Palkankorotuksen ja lakon jälkeen, kun mainingit ovat laskeutuneet.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua hulluna, mutta jotenkin ajattelen, etten kaipaa maailmaan hirveästi uusia keksintöjä, sen sijaan ihmisiä, jotka tekee töitä yöt ja joulut toisten yrjöissä ja kusissa ja epävakaissa työoloissa. Eli ei paljon auta onko ydinfysiikkaa vai anatomiaa opiskeltu, kyllä tuosta duunista pitäisi tienata enemmän kuin monesta muusta. Ja olen akateemikko, en hoitaja.

Tosin ei tainnut hän olla tämän kirjoittaja? Ja jotenkin epäilen, ettei ollut Pirjo Mäkeläkään.

Vierailija
2/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään sairaanhoitajaa. Ammattinsa edustajina kohtaan ja arvioin heidät tapaus ja persoona kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan mitään mitä täällä sanoisin.. =)

Vierailija
4/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi kauheeta kun on kiire jne. Miksi ette ennemminkin vaadi lisää henkilökuntaa jotta kiire lakkaa vaan haluatte lisää rahaa ja edelleenkin valitatte työstänne. Arvokasta on teidän työnne, todella arvokasta, mutta se menettää arvokkuutensa jos sitä ei tehdä arvokkaasti!

Vierailija
5/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että tekevät työtään tehokkaammin. Eivät siis minusta voi tosiaan enää valittaa kiirettä ja työn raskautta, kun ovat sellaisen sopimuksen tehneet!

että voi kauheeta kun on kiire jne. Miksi ette ennemminkin vaadi lisää henkilökuntaa jotta kiire lakkaa vaan haluatte lisää rahaa ja edelleenkin valitatte työstänne. Arvokasta on teidän työnne, todella arvokasta, mutta se menettää arvokkuutensa jos sitä ei tehdä arvokkaasti!

Vierailija
6/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin jouluna viimeksi vapaalla 90-luvulla!

Vierailija
7/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että tekevät työtään tehokkaammin. Eivät siis minusta voi tosiaan enää valittaa kiirettä ja työn raskautta, kun ovat sellaisen sopimuksen tehneet!

Olisivat mieluummin lakkoilleet siitä, että haluavat lisää henkilökuntaa..., mutta se itsekkyys... Realiteetti näyttää iskevän päälle. Siis en järin paljoa kunnioita mokomia valittajia.

Vierailija
8/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan sairaanhoitajia niin kuin kaikkia alamme ihmisiä. Toki toivoisin joiltakin enemmän kykyä ja älyä yhteistyöhön myös minun ammattikuntani kanssa. Itse olen sitä mieltä että hoitoalan palkkaus on todella surkea mutta jos saisin valita ottaisinko 100 euroa enemmän nettona vaiko 2 työkaveria lisää niin ottaisin jälkimmäisen.

Itse olen vaihtamassa myös alaa ihan senkin takia, että työ on äärimmäisen rankkaa eikä palkkaa tule kovinkaan ellei ole valmis vuorotyötä tekemään.

Palkkauksen suhteen olen tyytyväinen sillä lähi- ja sairaanhoitajien palkkaero on tosi pieni.

Vierailija
9/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksyinen vei loputkin arvotuksen rippeet.

Paljon sellaista porukkaa joka ei ole muualle opiskelemaan päässyt.

Vierailija
10/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:t tekevät tärkeää työtä. Vastuuseen nähden palkka on vieläkin aivan liian pieni. Kukahan pienipalkkainen sh äänestää enää kokoomusta, joka ei haluaisi palkankorotuksia antaa tyyliin "itsehän ovat kutsumusammattinsa valinneet".

Vierailija
11/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette hienoa ja arvokasta työtä. Työnne on raskasta ja olette ansainneet palkkanne! Hienoa, että piditte päänne, naisia on sorrettu jo ihan tarpeeksi. Vedotaan velvollisuuksiin, mutta mitään korrelaatiota ei ole kuitenkaan nähtävissä palkkauksessa. Että ihmisen ei pitäisi vaatia luvattua palkankorotusta vain siksi, että hänellä on velvollisuus. Eikö päättäjillä ole velvollisuksia?

T: Ei sairaanhoitaja, vaan teologi

Vierailija
12/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taantumasta ei tiedä, kuinka pahaksi menee ja se takia saatte olla tyytyväisiä omista työpaikoistanne julkisella sektorilla. Näinhän se menee: taantuman tai laman aikana julkisella ollaan hiljaa ja onnellisia, kun saadaan pitää työpaikat. Sitten nousun jatkuttua jonkin aikaa aletaan kadehtimaan yksityisen palkkoja.

Vierailija
13/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

31:lle, en ole kannustanut täällä aiemmin sairaanhoitajia

T: 30

Vierailija
14/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani sairaanhoitajat valittavat kokoajan miten kurjaa on olla sairaanhoitaja, huono palkka ja huono työnantaja ja huonot potilaat. Silti vaikka kuinka kyselen ja kannustan että josko keksis jotain muuta tekemistä niin samaa valitusta ja työtä vaan vuodesta toiseen.

En arvosta asennettanne.

Vierailija
15/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

31

Vierailija
16/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

35: kun se palkka on vastuuseen ja työn raskauteen nähden huono! Eikö siitä saisi sanoa? Hoitajia on liian vähän, sekin on ongelma. Siinä kärsivät sitten niin hoitajat kuin potilaatkin.

Vierailija
17/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan ennen kuin itse sairastuu vakavasti. Viime syksy oli kamala kokemus, tutut ja tuntemattomat haukkui moraalittomaksi. Tällä hetkellä tuntuu ettei ketään kiinnosta vaikka potilaat jää hoitamatta. Itse opiskelen toista ammattia ja suurin osa omalla työpaikallani haluaisi vaihtaa alaa. Moni on jo lähtenyt pois. Itse arvostan suuresti niitä sairaanhoitajia, jotka jaksavat tehdä niin raskasta työtä ja välittävät oikeasti siitä mitä potilaalle tapahtuu. Ylipitkät työvuorot, yötyö, tartuntataudit, joilta pitää yrittää myös itse suojautua, potilaiden vammautumiset ja kuolemat, ihmisten kohtalot, vakavasti sairaat lapsipotilaat ja jatkuva kiire... ja pieni palkka, ei kiitos.

Vierailija
18/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia ei ole tarjolla!

Avoimia vakansseja eikä yhtään hakijaa.

Mitä hyötyä vaatia lisää henkilökuntaa, kun sitä ei ole mahdollista saada?

Fakta on se, että työt on tehtävä jatkuvasti vajaamiehityksellä vaikka työnantajapuoli yrittää hakea lisää henkilökuntaa.

Tässä paskassa auttaisi edes vähän jos raadannasta saisi hyvää palkkaa.

t. alanvaihtaja (kuten liian moni muukin)

Olisivat mieluummin lakkoilleet siitä, että haluavat lisää henkilökuntaa..., mutta se itsekkyys... Realiteetti näyttää iskevän päälle. Siis en järin paljoa kunnioita mokomia valittajia.

Vierailija
19/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällä tarkotan että JOS ei pysty suoriutumaan työmäärästä TEKEE asiasta valitusta!

Itteäni kiinnostaa hyvinkin paljon sairaitten/vanhojen polkeminen kaikenlaisissa laitoksissa. YHTÄÄN ei kiinnosta sairaanhoitajan oma heittäävyys hommaan: että tekee hutasten paskaa jälkeä koska tekee liikaa töitä; osa ei kuulu hänelle ja työkaveri on sairaana ja tekee hänenkin hommat. NIIN KUN EI SAA TEHDÄ!

Pahin mitä olen kuullut on että koska kukaan ei jää ylitöihin (eikä tosiaan tartte jäädä) laitetaan siivooja tai talkkari antamaan lääkkeitä potilaille. Käsittääkseni tämä on rikos?

En tiedä kuuluisiko minun ulkopuolisena soittaa tälläsestä ihmettelen syvästi miksi henkilökunta ei puutu tälläseen. Tälläsien asioitten tekijät ja niistä tietävät osapuolet on kaikki syyllisiä rikokseen.

Ei minua kiinnosta se "ehtiikö" hoitaja pitämään ruokataukonsa. Se kun on JOKASELLA TYÖTÄ TEKEVÄLLÄ OIKEUTENA! Jos ei riitä munat mennä kiljumaan että työtä ei ehditä tekemään, ei kerkeä istumaan taukojaan niin onko siitä ihan oikeesti sitten potilaan kärsittävä? Koska hei: vaikka sinä teet työtäsi: se potilas on teijän armoilla. Ja paskasta jäljestä ei potilas koskaan voita mitään.

Minä aion pitää omistani huolta: toivokaa vaan ettette osu minun eteeni surkealla hoitotasollanne. Koska itse nappaan teistä niska-pese otteen. Pomonne vaan myhäilee kun uhraatte itsenne ja säästätte kaikelta ikävältä lisähenkilökunnan palkkaamiselta ja asioiden järkeistämiseltä: te hoitajat vaan mahdollistatte työolonne. Ihan turha leikkiä uhria!

Mutta työnsä arvossaan pitävä hoitaja on se jota arvostan. Tälläsen ihmisen kuuluu olla jokasella potilaalla: ei mikään marttyyri joka pahimmillaan tyrii ja sutasee miten sattuu. Itse en semmosta hoitajaa ottaisi hoitaan itseäni tai sukulaistani, tuskin kukaan muukaan.

Onko reipas, pirteä, asiakaspalvelua tihkuva hoitaja pelkkää fantasiaa??

Vierailija
20/40 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten julkisuuteen paljastettiin yksi Tamperelainen vanhustentalo jossa hoitajia ei vaan oltu palkattu. Tälläsiä törkeitä sontalaitoksia on ihan niin paljon kun laitoksia riittää!

Se että Tampereen laitokseen palkattiin jokunen sataa lisää henkilökuntaa, ei riitä kun kohtalaiseen palveluun, ei siis hyvään. Tähän laitokseen ei olla palkkaamassa lisää henkilökuntaa, vaikka huutava tarve olisi!!!

Sielä laitoksessa nytkin tuli esiin tapaus jossa vanhaa naista oli alistettu sanomalla: pissaa allesi. Koska ei ehditä auttamaan vessaan.

Koska nainen voisi päästä itse vessaan; oli henkilökunta laittanut vaipan jota ei saa itse auki. Ja jälleen joutuu ulostamaan päälleen!

Vasta oman lapsen puuttuminen tilanteeseen sai PITKÄN ajan jälkeen henkilökunnan vaihtamaan vaipan semmoseen jonka nainen saa itse vaihdettua.

MInusta on kerrassaan loukkaavaa että kehdataan vielä valehdella ettei saada henkilökuntaa!

Olen tehtaassa töissä jonne tulee paljon sairaanhoitajia. He pettyy alaansa; ei se olekaan sitä mehun kaatamista lasiin potilaalle vaan joutuu painamaan niska limassa monen henkilön työt, monen homman voisi jättää siivoojalle, laitoshenkilölle.. Mutta henkilökuntaa ei vaan PALKATA. Moni vuosia saa odottaa vakipaikkaa jne.

40

Kyllä sairaanhoitajia saataisiin. Heitä taidetaan Suomessa kouluttaa enitenkin aloista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi