Olen tehnyt melkein 35 vuotta töitä mutta nyt puolivuotta jo työttömyyttä enkä kelpaa enää mihinkään,M54.
En pääse edes kauppaan hyllyttyjäksi vaikka moneen paikkaan kysynyt.
Kommentit (46)
Menkää peilin eteen ja sanokaa : Mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Jotkut ei näemmä seuraa uutisia hallituksen toimien vaikutuksesta. Ennätysmäärä konkursseja, ennätysmäärä työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää peilin eteen ja sanokaa : Mene töihin.
Ei ole töitä. Yksi puoluejohtaja ei tätä ymmärtänyt, vaan huuteli Menkää töihin. Puolue taitaa olla pian entinen. On hyvä seurata, mitä päätöksillään saa aikaan, ettei ihan älyttömyyksiä huutele.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti! Säälittävä alle 60 v eläkkeelle luultavasti julkiselta puolelta jäänyt mummu, joka vielä pystyy sentään näppäilemään jotain. Hyvää päivänjatkoa kuitenkin, Kaarina!
No kun niitä työpaikkoja ei ole. Ottavat kauppaankin ilmaisia korkeakouluharjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei näemmä seuraa uutisia hallituksen toimien vaikutuksesta. Ennätysmäärä konkursseja, ennätysmäärä työttömiä.
Ja joillekin kyky erottaa sarkasmi ei ole koskaan kehittynyt. Mutta sitä pidetäänkin yhtenä älykkyyden merkkinä.
Voisin vaikka jäädä pariksi vuodeksi eläkkeelle. Olisi yhtä ja toista tekemistä.
N52.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon.
Työtön +50v
Hetkonen vain, perässä tullaan.
-M50
Satosen mukaan Suomessa on 200 000 piilotyöpaikkaa, siitä vain kysymään! tai sitten ei....
Oikeat perinteiset työpaikat ovat Suomessa nyt vähissä ihan kaikilla koulutustasoilla.
Sen takia on vaikea saada työtä yli 40 ikäisenä tai ilman juurikin työpaikkaan kohdennettua koulutusta.
Tää maa on paskottu perinpohjaisesti ja muutos tule kestämään 10-20 vuotta.
(Ja ennen sitä tilanne heikkenee vielä paljon)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joillekin kyky erottaa sarkasmi ei ole koskaan kehittynyt. Mutta sitä pidetäänkin yhtenä älykkyyden merkkinä.
Älykäs myös tietää missä sarkasmi toimii ja missä ei.
Jäin työttömäksi 58 vuotiaana. Nyt olen 62 enkä kuvittelekaan, että kukaan palkkaisi minua. En jäänyt masentelemaan, vaan olen ikään kuin ollut eläkkeellä. Pitkän työuran jälkeen minulla on tosiaan omistusasunto, kohtuullinen yhtiövastike ja kaikki ns. hankittuna. Tulen vähällä toimeen. Olen myös säästänyt ja sijoittanut työuran aikana.
Lama-aikaan ysärillä oli aivan tavallista, että eläkkeelle saattoi jäädä ennen 60 ikävuotta. Eli ei ole ollut henkisesti mitenkään ahdistavaa. Olen ottanut tilanteesta irti, matkustellut esim. Pari kertaa on ollut paha paikka, kun TE on häirinnyt ja yrittänyt tunkea johonkin pupukurssille, ihan vaan kettuillakseen.
Vielä on eläkkeeseen 3 vutta, saas nähdä, kuin mummun käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä työn? Ää liö, idi ootti!!!
Se on sarkasmia, älä vedä herneitä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä horiset, et ymmärrä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha mihinkään.
M52, 4 vuotta työttömänä
Ei se ole iästä kiinni. Miten kehitit itseäsi ja opiskelit uutta ennen työttömäksi jäämistä?
Kyllä sinä varmasti kelpaat vielä vaikka mihin, vaikka työpaikkaa et välttämättä enää saa. Mutta ei palkkatyö ole ihmisen mitta.
Ota työnhakuvelvoite siltä kannalta, että niitä hakemuksia pitää tehdä, jotta saa rahaa. Vastaukset ovat mitä ovat, kielteisiä, mutta älä anna sen masentaa, koska tilanne nyt vaan on tämä. Ne eivät kerro sinusta vaan tästä tilanteesta. Ja onhan se hyvä, että saa rahaa.
Etsi elämään sisältöä muilta alueilta. Työttömyydessä on myös hyviä puolia, esimerkiksi on aikaa ja voimia tehdä sellaisia asioita, mitä ei työssä käydessä ehdi eikä jaksa. Jotkut remontoivat taloa, jotkut kalastavat tai golfaavat.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele oppisopimuksella uuteen ammattiin, sähköasentaja, autoasentaja, ilmalämpöpumppuasentaja jne. Saat palkkaakin opiskeluajalta kun opiskelu tapahtuu pääosin töissä.
paskaneuvo, pitää olla työ jossa saa oppisopimuksen!
Et kai tosissasi haluaisi kauppaan hyllyttäjäksi? Ei kukaan halua, jos ei ole pakko. Nauti kun saat olla vaan ja tee jotain mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä horiset, et ymmärrä aloitusta.
No tuo on SARKASMIA. koita jo ymmärtää... ( mitään työtä ei oo, kaikkihan sen tietää )
Olet liian vanha mihinkään.
M52, 4 vuotta työttömänä