Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosin juuri, mistä saan ystäviä?

Vierailija
18.06.2025 |

Vuodet kotona lasten kanssa ja kaikki juhlapyhät olen viettänyt perheeni ja sukulaisten kanssa. Nyt kun tulee juhannus ja lapset ovat isällään, ymmärrän kuinka kurjaa yksin tulee olemaan. 

Haluaisin ystäviä, mutta olen todella huono hankkimaan niitä. Nyt on hyvät neuvot tarpeen. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä moni elää tyhmästi, pelkkä parisuhde ja perhe aina. Ystävät saa jäädä jonkun ukon takia kokonaan. Sitten itketään kun erotaan, kunnes taas löytyy uusi ja ystävät jää.

Toiset ihmiset priorisoi ystävät koska ystävyysuhteet kestää usein pitempään kuin parisuhteet.

Ei kaikilla ole ystäviä joita pitää. Aloittajakin kertoo olevansa huono ystävystymään. Ei hänellä ole välttämättä ollut niitä koskaan. 

Vierailija
22/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sennystävän käy sitten kun sulla on taas uusi suhde? Itse miettisin tätä ennen ystävystymistä. En halua olla vain tousen tylsyyden poistaja ja varahenkilö siksi aikaa kun hän on sinkku, ja sitten miehen tullessa jäisin ystävättä.

Just tämä. Inhoan sitä kun toiset alkaa etsiä ystäviä kun parisuhde ohi. Sitten kun on parisuhde ei ystävät ole mitään. Kannattaisi herätä hieman aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä saat muista eronneista jotka ilman uutta niin kauan kuin sitä jatkuu.  

Vierailija
24/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitäkää niitä ystävyyssuhteita parisuhteessakin, vaikka ruuhkavuosina se ei olisikaan niin helppoa. Ei synny sitten tilannetta, jossa ap nyt on.

Vierailija
25/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin Facebookista löytyy "Porukka", joka järjestää aktiviteetteja ihmisille, jotka haluavat tutustua uusiin ihmisiin. Heillä on mm. juhannuspiknik Haukilahdenrannassa Espoossa.

Vierailija
26/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään. Kavereita joiden kanssa hengailla löydät helposti vaikka mistä. Voit toki kuvitella aikasi, että joku kaverisi on todellinen "ystävä" mutta yleensä ajan myötä pääset eroon tuosta harhasta. Sellainen laji on ihminen.

Vierailija
27/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpitäkää niitä ystävyyssuhteita parisuhteessakin, vaikka ruuhkavuosina se ei olisikaan niin helppoa. Ei synny sitten tilannetta, jossa ap nyt on.

Mutta kun kaikilla ei edelleenkään ole mitään ystävyyssuhteita joita ylläpitää. Joo, kyllä siihen yksinäisyyteen tottuu,  mutta perheen perustamisen jälkeen erotilanteessa se yksinäisyyden tunne voi olla suorastaan musertava. 

Itse olen aina kärsinyt siitä että en vain ystävysty vaikka olen kaikkeni tehnyt että löytäisin ystäviä. Tulen kyllä hyvin toimeen kaikkien kanssa ja esim. harrastuspiireissä mulla on paljon rupattelututtuja, mutta sellaista syvempää tutustumista ei vaan tapahdu. 

Vierailija
28/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti sellainen kokemus että me jotka ollaan huonoja ystävystymään ei oikein löydetä niitä ystäviä yhtään mistään, siinä missä ne jotka ystävystyvät helposti löytävät niitä mistä vain. Ei se taida olla paikasta tai ajasta kiinni vaan jotenkin persoonasta. 

Mutta hei kyllä niiden sukulaisten kanssa saa olla ilmankin lapsia. 

Ilman lapsiakin. Ei ilmankin lapsia.

Sä olet varmasti myös sellainen joka ei ystävysty helposti. Harva tykkää sellaisista jotka nillittää turhasta. 

Mutta sinä saat?

29/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hieman ihmettelen, mihin ne sukulaiset nyt ovat kadonneet. Siis jossain vaiheessahan kuitenkin käy niin, että lapset viettävät juhannuksiaan ja muita (joulua lukuunottama) juhlapäiviä kavereidensa kanssa eikä enää vanhempiensa ja sukulaistensa kanssa. 

Mutta noin muuten, niin ystäviä tuskin ehdit enää juhannukseksi löytää mistään, mutta juhannuksena on monilla paikkakunnilla erilaisia tapahtumia, joihin voi osallistua. Ei siis tarvitse yksin kotonakaan olla, jos ei halua. 

Vierailija
30/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valitettavasti sellainen kokemus että me jotka ollaan huonoja ystävystymään ei oikein löydetä niitä ystäviä yhtään mistään, siinä missä ne jotka ystävystyvät helposti löytävät niitä mistä vain. Ei se taida olla paikasta tai ajasta kiinni vaan jotenkin persoonasta. 

Sä olet varmasti myös sellainen joka ei ystävysty helposti. Harva tykkää sellaisista jotka nillittää turhasta. 

Se on vain ihan hyvä jos opit jotain tältä palstalta. Seuraavalla kerralla osaat kirjoittaa oikein.

Vierailija
31/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ihan hyvä jos opit jotain tältä palstalta. Seuraavalla kerralla osaat kirjoittaa oikein.

Ilmankin on ihan oikeaa suomea.

Sivusta

Vierailija
32/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Olen itkenyt koko päivän. 

Vierailija
33/38 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukuni on täynnä erakkoja enkä saa heistä kauhean usein seuraa. Ja silloin kun saan joutuu kuuntelemaan kun luonnehäiriöinen haukkuu ja arvostelee. Kavereita on joskus ollut, mutta jotenkin en ole vain saanut pidettyä ystävyysuhteita elossa. Aikani jaksoin ehdotella tapaamisia mutta kai nuo sitten kokivat että olen joko liian erilainen, tylsä, tai priorisoivat ajankäytössään omaa perhettään ja lapsiaan. Minulla ei ole lapsia. Puolison kanssa kyllä on tosi onnellinen parisuhde. Ehkäpä rentoa hengailuseuraa voi saada ryhmäharrastuksista mutta miten ystävystytään, en enää tiedä. Että ihan vaan tiedoksi, aina se ei ole täysin itsestä kiinni jos kaverit on niitä jotka vaan ei jaksa pitää yhteyksiä. Tai siis voinhan olla tosi rasittava ihminen, en tiedä.

Vierailija
34/38 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sinulle. Itseä ärsyttää ystävät jotka sitovat itsensä perhe-elämään ja joille en merkitse enää kuin satunnaista lenkkiseuraa ja tyhjiä lupauksia että tehdään joskus vielä jotain yhdessä. 

Itse olen aina panostanut ystäviin, vaikka sain lapsia niin olen osannut pitää kyllä yhteyttä myös lapsettomiin ja sinkkuihin. Osa sitten tuntuu hylänneen lähes kokonaan koska PERHE. 

Olen toki aikuisena ystävystynyt myös uusien kanssa. Somessa perustettuja ryhmiä joista löytynyt pysyviä ystäviä, muutamia töistä. Harrastuksista en ole löytänyt ystäviä mutta ne ovat sellaisia sooloharrastuksia ettei mielestäni voisikaan. Ei esim kuntosalilla ystävysty.  

Ihan omasta aktiivisuudesta kiinni. Vuorovaikutusta ja keskustelutaitoa voi myös opetella jos siitä kiikastaa. Avain on kuunteleminen kiinnostuneena, ei niinkään että tärkeintä on päästä vuodattamaan omia asioita. 

Vierailija
35/38 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee tuon 100% panostamisen lapsiin ja perheeseen. kannattiko, ei. Mies varmasti on pitänyt vanhat ystävänsä mukana elämässä ja tavannut heitä, vaikka olette olleet yhdessä. Naisten ei kannattaisi uhrautua ihan noin paljon ja pitää kiinni myös niistä omista ystävistä ja harrastuksista. Aikuisena uusien ystävien löytäminen on todella vaikeaa, jonkin yhteisen tekemisen kautta niitä voisi löytyä, eli aloita jokin uusi harrastus. Tosin tähän juhannukseen et kyllä ehdi saada mitään. 

Voit vastata kysymyksiin puhumatta miehistä. Onnistuu varmasti jos yrität.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
36/38 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on se, että nykyisin välttelen näitä eronneita, jotka etsivät ystäviä (eri juttu, jos jo tuttu ystävä eroaa):

Lähes poikkeuksetta on tapana, että eronnut etsii itselleen ystävää ja haluaa nähdä usein. Tekee ystävän kanssa mukavia asioita, puhuu asioistaan avoimesti ja kuuntelee myös ystävää. Kun uusi kumppani löytyy, niin ystävä unohtuu. Ei ehdi enää näkemään, eikä kiinnosta kuulumisten kysely. Kiinnostaa vain kertoa uudesta kumppanista ja mitä hänen kanssa on tehty. Ystävä saa mennä, kun on täyttänyt tehtävänsä eli pitänyt seuraa sinkkuuden ajan.

Vierailija
37/38 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on se, että nykyisin välttelen näitä eronneita, jotka etsivät ystäviä (eri juttu, jos jo tuttu ystävä eroaa):

Lähes poikkeuksetta on tapana, että eronnut etsii itselleen ystävää ja haluaa nähdä usein. Tekee ystävän kanssa mukavia asioita, puhuu asioistaan avoimesti ja kuuntelee myös ystävää. Kun uusi kumppani löytyy, niin ystävä unohtuu. Ei ehdi enää näkemään, eikä kiinnosta kuulumisten kysely. Kiinnostaa vain kertoa uudesta kumppanista ja mitä hänen kanssa on tehty. Ystävä saa mennä, kun on täyttänyt tehtävänsä eli pitänyt seuraa sinkkuuden ajan.

Se on just näin. Sitten muutaman vuoden päästä ollaan taas laittamassa viestiä kun instasta on deletoitu kasa kuvia ja ukko on mennyt vaihtoon.

Vierailija
38/38 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis nyt et vietän jussia sukulaisten kanssa? Oliko lapset ja puoliso vain syy nähdä sukulaisia?