Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä haluan mökin, mies ei

Vierailija
17.06.2025 |

Minulla lähes pakkomielle saada edullinen mökki, siiryolapuutarha, asuntovaunu kausipaikalla tms. Teen töitä kotona ja lomalla haluan olla muualla kuin kotona ainakin välillä. 

Olen säästänyt rahaa ja miehen ei tarvis edes osallistua kustannuksiin. Olisin vasn kiitollinen, jos hän huomaisi miten paljon oma piilopaikka toisi minulle iloa ja onnea. 

miten toimisitte? Ostaisitteko vaikka mies ei ole innostunut? Vai tyytyisitte lykkäämään oman unelmanne? Onko kukaan muu ollut/on  samassa tilanteessa?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan. Sen kun osaat, saatatkin jo ymmärtää, että et tarvitse miehen lupaa mihinkään. 🥱 Minäkin teen ihan itse omat elåmänvalintani, ja jos tuleva mies ei pidä niistä niin moikka sitten vaan. Esimerkiksi talon aion ostaa lähitulevaisuudessa, eikä yksikään mies saa minua ikinä ylipuhuttua jättämään sen sikseen.

Vierailija
42/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua kiinnostaa työleiri, jossa itse teet kaikki lomat työtä, niin osta. Miehesi ei ole kiinnostunut, joten hän ei tule sinua yhtään asiassa auttamaan. Mieti tätä.

Ei mökki ole välttämättä työleiri. Katsoo, ettei ole nurmikenttää ja kukkapenkkejä vaan kalliota ja kunttaa. Ja teettää työläämmät remontit. Polttopuut voi ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua kiinnostaa työleiri, jossa itse teet kaikki lomat työtä, niin osta. Miehesi ei ole kiinnostunut, joten hän ei tule sinua yhtään asiassa auttamaan. Mieti tätä.

Ei mökki ole välttämättä työleiri. Katsoo, ettei ole nurmikenttää ja kukkapenkkejä vaan kalliota ja kunttaa. Ja teettää työläämmät remontit. Polttopuut voi ostaa.

No ei se ruohonleikkuu niin kamalaa ole. Minä leikkaan sekä mökillä että kotona, ja on kyllä helpoin tapa pitää tontti siistinä. Se osa mökillä, mikä on kunttaa, on paljon ärsyttävämpi, kun sieltä pitää vuosittain poistaa risukoita ja puiden taimia. 

Vierailija
44/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtolapuutarhamökki olisi minusta helpoin tuossa tilanteessa. Ei olisi pitkiä mökkimatkoja, ja tontti yhden hengen ylläpidettävissä. Samoin pienen mökin maalaus ym ei ole vaikeaa tai kallista, jos teettää rahalla. 

No jos tykkää niin vilkkaasta paikasta. Itseäni ahdistaa ne naapurit liian lähellä ja liika yhteisöllisyys. Veljelläni on siirtolapuutarhamökki ja joskus olen tietty kylässä käynyt, toisella puolen kapeaa pitkää tonttia meuhkaa naapuritontin lapset ja koirat, toisella puolella Järviradio pauhasi kajareista ja humaltuva isäntäkin yhtyi lauluun. Mä kyllä totesin että ei ole nämä siirtolapuutarhat mun juttu, mä haluan oikeasti luonnonrauhaan. Nykyään mulla on sinkkuna ihan kunnon mökki. Ihan hyvin on tontti yhden hengen ylläpidettävissä, itse asiassa rakastan juuri niitä pihatöitä.

Vierailija
45/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan. Sen kun osaat, saatatkin jo ymmärtää, että et tarvitse miehen lupaa mihinkään. 🥱 Minäkin teen ihan itse omat elåmänvalintani, ja jos tuleva mies ei pidä niistä niin moikka sitten vaan. Esimerkiksi talon aion ostaa lähitulevaisuudessa, eikä yksikään mies saa minua ikinä ylipuhuttua jättämään sen sikseen.

Vähän eri asia tehdä isoja elämänvalintoja sinkkuna kuin parisuhteessa, toim. huom.