Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä haluan mökin, mies ei

Vierailija
17.06.2025 |

Minulla lähes pakkomielle saada edullinen mökki, siiryolapuutarha, asuntovaunu kausipaikalla tms. Teen töitä kotona ja lomalla haluan olla muualla kuin kotona ainakin välillä. 

Olen säästänyt rahaa ja miehen ei tarvis edes osallistua kustannuksiin. Olisin vasn kiitollinen, jos hän huomaisi miten paljon oma piilopaikka toisi minulle iloa ja onnea. 

miten toimisitte? Ostaisitteko vaikka mies ei ole innostunut? Vai tyytyisitte lykkäämään oman unelmanne? Onko kukaan muu ollut/on  samassa tilanteessa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat jos haluat, mutta ymmärrä myös ettei miehen tarvitse osallistua yhtään jos ei halua. Ei edes kuskauksiin.

Vierailija
22/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on järkevä, koska ajattelee asiaa rationaalisella järjellä. Hän tietää, että joutisi loppujaan myös osallistumaan todellisuudessa mökin ylläpitoon, ihan sama mitä nyt sanotaan. Hieman sama kun meilläkin vaimolla on älytön koirakuume. Minustakin koira olisi kiva, mutta tiedän etten jaksa sen tuomaa 15 vuoden lisätyötä, joten vastaus on ollut ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotuttaisi niin maan perhanasti AP:n miehenä.

Vierailija
24/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa mökki, mutta itse hoidat sitten kaikki siihen liittyvät työt, korjaukset, pihan hoidon, puusavotat, puutarhan laiton jne. 

Vierailija
25/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat, SINÄ MAKSAT!

Aivan sama asia kuin kersankin kanssa, se joka haluaa, se myös maksaa!

Vierailija
26/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mökki. 

Vierailija
27/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkihän oisi kätevä keino paeta sitä kodin työleiriä, mikäli ap:n mies ei hoida kotitöitä sielläkään? Saisi sitten opetella niitä hoitamaan. Ja mikäli mies intoutuu kuitenkin mökille mukaan,on hänelle kätevä nakittaa ulkohommat. Itse olen eronnut ja ostanut siirtolapuutarhamökin, ei tarvinnut kysellä keneltäkään lupaa. 

Vierailija
28/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai heittää hyvästit rentouttavalle kesälomalle eikä häneltä edes kysytty.

Toivottavasti ottaa eron niin pääset päsmäröimään rangaistussiirtolaasi itse.

Vierailija
29/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali...

Vierailija
30/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:'D

Kersan kanssa homma menee niin että se joka hankkii, maksaa.

Vierailija
31/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa mökki viikoksi ja katsokaa miten te molemmat  viihdytte.

Vierailija
32/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle sopisi pieni mökki tai asuntovaunu. Kunhan turvallisuus on aina ensin, paloturvallisuus, häkä, tuli, vesi, ensiapupakkaukset, sammutin, tieturvallisuus jne. Siellä olisi luontoa tai voisi aistia polulla, rannalla. 

Tai siirtolapuutarhamökki? Jos tykkää hoitaa puutarhaa, eikä veden läheisyys olisi niin välttämätöntä.

Vierailija
33/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekee mökillä kaikki työt, sinä vai miehesi?

Vierailija
34/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei halua työleirillesi. Ymmärrettävää. 

Vierailija
35/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni osti perintörahoillaan mökin. Omakseen, miehensä ei mökistä erityisemmin välitä.  Helppo ajomatka kotoa, pystyy ajelemaan illallakin saunomaan ja uimaan. Ei ole mikään työleiri, se riippuu niin pihasta ja mitä tykkää tehdä. 

Vierailija
36/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt yksin sen huoltamaan. Minä en voinut ostaa, koska mies ei juuri tee kotitöitä kotonakaan. En halunnut joutua kahden paikan velvollisuuksiin, kun toiset olisivat vain nauttineet ja vielä vtuillleet, että "mitä valitat, relaa sinäkin". 

Oma valintasi suostua tuollaiseen.

Vierailija
37/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se minkä haluat ja mies tulee mukaan jos haluaa. Kyllä sitä parisuhteessa saa tehdä omiakin valintoja ja tykätä eri asioista. Minäkään en välitä veneilystä ja kalastelusta jotka on taas miehelle rakkaita harrastuksia. Mies veneilee ja kalastaa sitten yksinään tai kavereidensa kanssa ja mä lähden joskus mukaan jos huvittaa. 

Vierailija
38/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt yksin sen huoltamaan. Minä en voinut ostaa, koska mies ei juuri tee kotitöitä kotonakaan. En halunnut joutua kahden paikan velvollisuuksiin, kun toiset olisivat vain nauttineet ja vielä vtuillleet, että "mitä valitat, relaa sinäkin". 

Osta asuntoauto, tai vaunu. Pääset  mökin töistä  ja on helppo valita missa milloinkin haluaa olla, rannalla, talvella  hiihtämässä, tapahtumissa ympäri vuoden 

Itsellä as.auto ja ihan ehdoton  minulle

Vierailija
39/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So, so kersan  huoltovelvolisuus on MOLEMMILLA VANHEMMILLA !

Vierailija
40/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtolapuutarhamökki olisi minusta helpoin tuossa tilanteessa. Ei olisi pitkiä mökkimatkoja, ja tontti yhden hengen ylläpidettävissä. Samoin pienen mökin maalaus ym ei ole vaikeaa tai kallista, jos teettää rahalla.