Oletko koskaan saanu hyviä neuvoja täältä johonkin asiaan?
Kovasti täällä kaikkiin kysymyksiin tuntuu rientävän ensimmäisenä kaikenlaiset vääräleuat vastailemaan, mutta oletko sinä joskus saanut hyviäkin neuvoja johonkin asiaan. Millaiseen ja millaisia neuvoja?
Kommentit (28)
Jos osaa suodattaa vastauksista idiootit pois, on paljonkin hyviä neuvoja.
Olen yrittänyt keskustella täällä mieltä askarruttavista asioista, kuten vanhusten hoidosta, kun olin itse siinä tilanteessa. Yleensä mikä tahansa keskustelu saa jonkin todella odottamattoman käänteen ja on täysin oikeassa elämässä kokemani todellisuuden vastainen. Jos neuvo ei ole ihan jokin konkreettinen (jonkun yllä mainitseman kaivokielon hyödyllisyys vaikkapa), en lähtisi noudattamaan mitään täältä saatuja neuvoja saati sitten kuvittelemaan, että todellisuudessa täältä saadut neuvot auttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin. Paras silmien avaaminen tapahtui liki 20 vuotta sitten, kun tein ketjun parisuhteestamme. Mammat avasivat silmäni osoittamaan, että mieheni oli henkisesti väkivaltainen. Siihen asti minä kuvittelin, että ongelma on minun herkkyydessäni ja sietokyvyssäni.
En luottaisi liikaa mammojen narsisti-diagnooseihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut apua mihinkään. Olen yrittänyt aloittaa asiallisia keskusteluja kokemistani ongelmista ja tilanteista, joihin kaipaisin muilta näkemyksiä. Kommentit ovat olleet lähinnä luokkaa "mitäs täällä uhriudut". Myötätuntoa ei saa missään asiassa.
Jos haluaisin haukkua miestäni, tämä olisi oikea palsta. Silloin löytyisi ymmärtäjiä.
Sinä olet se, joka haet vain vertaistukea vaikeaan tilanteeseen. Vastaajat eivät ymmärrä, että sinä et suinkaan tarvitse neuvoja, miten päästä siitä eroon ja vastaavat sen mukaan. Me ulkopuoliset emme ymmärrä sitä, että et sinä halua sen loppuvan vaan toivot meiltä näkemyksiä. Näkemys sekin on, kun toteaa sinun uhriutuvan. Jotenkin vaikea käsittää, että sinä vaan analysoit ja ymmärrät miehen käytöstä, mutta sen ei tarvitse muuttua, jos siis kyse on miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn kyllä asiantuntijoilta ja haen tiedon muualta kun tälläiselta rupupaska palstalta. Aamen.
Nimenomaan. En luota yhteenkään täällä muka neuvojiin.
Jo vain. Viimeisimpänä nyt ainakin, kun muistisairas isä oli saanut SIM-korttinsa lukittua ja en pönttönä saanut sitä auki. Myös erääseen naistenvaivaan sain jokunen vuosi sitten auttavat vinkit.
En.