Miten saan ystäväni tajuamaan, että hänen "YK-lääkärinsä" Somaliassa on huijari?
Eli, mun hyvä ystävä (46v) on aina ollut heikkona vähän "eksoottisempiin" miehiin (Afrikka, Lähi-itä jne.). Nyt kuviossa on uusi sankari: joku YK-lääkäri Mogadishusta, jonka kanssa juttu luistaa WhatsAppissa. Rahaa tälle unelmien prinssille on mennyt jo yli 20 000 euroa. Videopuheluita ei voi kuulemma ottaa, kun "yhteydet on niin huonot siellä kentällä". Kumma juttu, että rahansiirtopyynnöt ja maksulinkit tulevat aina täydellisesti perille.
Olen yrittänyt hienovaraisesti herätellä. Näytin Rikosuhripäivystyksen uutisia siitä, miten suomalaiset menetti viime vuonna yli 10 miljoonaa euroa näihin romanssihuijauksiin. Vastaus oli luokkaa: "Ne on muiden juttuja, meidän yhteys on aito." Kuulemma hän "tuntee" tämän miehen paremmin sielujen tasolla viestien perusteella kuin ex-miehensä, jonka kanssa oli 15 vuotta naimisissa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no. Miehillä tuollainen raha palaa nopeasti seksichatissä tai sokerideittaillessa. Ystäväsi saa fantasioida jostakusta ja laittaahan se mies aikaansa noihin viesteihin, joten periaatteessa tossa maksetaan palkkaa fantasian ylläpitämisestä siinä missä miehet laittaisi suoraan seksiin. Monelle naiselle fantasia on paljon ihanampaa kuin konkreettinen akti.
Ei 20 000 ole oikeastaan edes iso raha vielä.
20 000 on iso raha huijaukseen.
Jos luit viestini ajatuksella, niin ymmärsit, että nainenkin saa tuossa koko ajan jotakin. Suhdetta ei tietenkään tule lopulta saamaan, mutta joku antaa hänelle aikaa ja hyvää mieltä sen koko rahan edestä.
Itse asiassa naisille pitäisi perustaa palveluita, jotka olisivat avoimesti pelkkää unelmamiesfantasiaa, roolipeliä. Samalla lailla kuin miest
Toimisiko ihan AI?
Et mitenkään. Yritä edes saada hänet ymmärtämään, että ei hänen tarvitse rahaa sille lähettää.
Minkä selityksen hän itse antaa sille, että etärakkaus tarvitsee rahaa juuri tältä suomalaiselta eikä hänellä ole tuttua, sukulaista, ystävää eikä työnantajaa, joka voisi maksaa sen matkan, sairaalamaksun, takuusumman tai mihin rahaa pyydetäänkin? Eikö se ole mitenkään epäilyttävää, että hän itse on etärakkauden ainoa turva?
Minun ystäväni lääkäri on Ukrainassa. Arvaa vaan, kuinka moni hänen suuresta rakkaudestaan kuullut on vakuuttanut hänelle, että on huijari. On esitetty todisteita, mutta ei auta. Ja arvaa, kuinka monta hän on estänyt somessa ja muutenkin lopettanut viestittelyn.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jutut on jotenkin samanlaisia kuin uskonlahkoihin liittymiset. Ihmiset muuttuu umpisokeiksi.
Jossain vaiheessa oli Suomrssakin niitä elämäntapaintiaaneja ja niihin liittyi aiemmin ihan järkeviä ihmisiä. Myöhemmin paljastui kansainväliseksi huijaukseksi.
Ehkä joittenkin arki vaan on niin raskasta tai tyhjää, että haluaa paeta tällaisiin.
Rakkaus on sokea 🥴
Pyydä ystävääsi tekemään miehelle testi. voit perustella tätä siten, että jos on kyseessä tosi rakkaus ja rahanpyyntö vailla mitään huijauksia, niin mies suostuu tähän. Testi menee näin.
Ystäväsi tulee selittää miehelle, että Suomessa on erittäin tiukat rahalait ja joissain tapauksissa tulee pyytää pankista lupa rahojen siirtämiseen ulkomaille. Valitettavasti tässä tapauksessa asia tätyy hoitaa pankissa henkilökohtaisesti ja miehen on myös itsensä tultava suomeen rahansiirtoa varten. tämä on hyvä juttu, koska suomessa pankissa voi sitten valita missä valuutassa rahansa haluaa. Ennen pankkin menoa on käytävä poliisin lupapapalveluissa. Se on ihan läpihuutijuttu, jossa poliisi tarkistaa että olet se, joka väität olevasi ja kysyy mihin aiot rahat käyttää. Tulethan pian rakkaani, odotan sinua täällä suomessa, voin mielelläni lainata rahat noin hyvään tarkoitukseen.
Minua yritti kerran tuollainen rakkaushuijari. On pari muutakin kertaa yrittänyt. Elämä on todistanut minulle etten lankea noihin, joten en tähänkään langennut. käytin tuota kaavaa tämän kanssa, koska halusin leikkiä vastavuoroisesti hänellä ja katsoa miten luikertelee kutsussta suomilomalle ja suomalaiseen pankkiin irti.
sano ystävällesi, että rakkaus ja raha sekoitetaan yhteen vasta papin aamenen tai maistraatin aviooliittoon vihkijän vahvistuksen jälkeen. Sitä ennen ne kaksi kulkevat kunkin rakastavaisen omissa taskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Anna elää harhoissaan. Selvästikin saa itsekin paljon tuosta kuvittelemastaan suhteesta.
Höpöhöpö, hoitoon ja holhouksen alle tuollaiset kuuluisi.
Kuinka paljon ihminen (erityisesti nainen) voikaan huijata itseään jonkin muka-ihmissuhde-kangastuksen edessä. Kuinka paljon? Helpompi olisi heittää rahat viemäriin. Kyllä myös miehiä huijataan sokeriansalla. Maailman paras systeemi, mies tai nainen eli uhri huijaa itse itseään!
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä luuli ihan tosissaan, että joku Saudi-prinssi laittoi hänelle kaveripyynnön Instassa ja viestejä. Onneksi sain tajuamaan, että tili oli ihan feikki ennen kuin mitään kummempaa ehti tapahtua. En tajua kuinka näihin oikeasti vielä joku haksahtaa
Vaihtelin hetken viestejä "jenkkisotilaan" kanssa. Jossain vaiheessa tulee se kohta, jossa epäilys herää, se että toinen onkin nigerialainen tyyppi tai poikaporukka: jokin ei täsmää. Tässä ei ollut vielä rahaa eikä rakkautta.
Mietin, onkohan niin, että huijatuilla naisilla tai miehillä ei herää epäilystä, tai jos herää, he hiljentävät se pienen varoittavan äänen?
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeustoimikelpoinen, saa vaikka polttaa tahansa. Ei sille kukaan muu mitään voi.
Ei saa, se on ns. federal crime.
Siis niin ilmiselvä provo ja jengiin menee täydestä, ei voi ymmärtää ei.
Vierailija kirjoitti:
Siis niin ilmiselvä provo ja jengiin menee täydestä, ei voi ymmärtää ei.
Ai, miksi muka ilmiselvä provo? (En lukenut koko ketjua).
Minusta tämä on hyvin tyypillinen tapaus. Ystävät varoittaa, mutta ei haluta uskoa.
Pidän tietoiskuja digihuijauksista ja kursseja tietoturvasta. Näissä olen tavannut useita ( kymmenkunta) rakkaushuijauksien uhreja. Kaikilla sama stoori, ystävät ja läheiset leimattiin kateellisiksi eikä uskottu heidän varoituksiaan. Havahduttiin vasta sitten, kun rahaa oli mennyt paljon tai kaikki. Osa vasta sitten kun lainaa eikä edes pikavippejä saanut lisää. Sinne meni eläkerahat, osalle jäi muistoksi vain velat.
Se tunne kun on vaan niin vahva. Ja yksinäisyys raskas taakka. Tiedettiin kyllä rakkaushuijarit, mutta ei varoituksista huolimatta uskottu, että on itse sellaisen kynsissä.
Joukossa 1 mies, jota nuorena naisena esiintyvät kuppasivat. Lisäksi pari muuta miestä, nigeralaishuijaus ja kryptovaluuttahuijaus.
Noi ihmisen ahneuteen perustuvat huijaukset ovat myös todella yleisiä.
Pyydä päästä tapaamaan ja ammu se paskiainen, t; mies 61 vee
kauniin kansainvälisesti sanottuna, nothing can fix stupid... eli jätä tollanen ystävä omiin haavemaailmoihin ettei hetken päästä kinua rahaakin.