Ihan kamalaa istua vessassa tunnin, ei onnistu.
Illalla olin tunnnin myös. Ja toissailtana.
Eilen yritin jo lääkitä ja tänään. Ei auta :( Tässä tulee jo jännite ja sitten ei ainakaan onnistu.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Apteekin apua jo yritin illalla ja nyt aamulla. Olen istunut täällä nyt 1,5 h. 😢
Ei se istuminen sitä 💩 liikkeelle saa. Käy uudestaan apteekissa ja hae microlax.
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä. Jos ei muu auta, ota vaikka pakastepusseja kertakäyttöhanskan korvikkeeksi ja tue toisella kädellä välilihaa kun puristat ja kaivat toisella kädellä kuivan ja kovan ulkostepaakun hanurista palan kerrallaan. Se ei tunnu kivalta, muttei ole myöskään olemassa mitään muutakaan apua siihen hätään. Joko teet sen itse kotona tai sitten toinen tekee sen sinulle päivystyksessä.
Jatkossa syöt kuivattuja luumuja 6-8 kappaletta joka ilta ja otat ruokalusikallisen kasviöljyä lisäksi. Ulkostemassa tarvii hieman luistoakin matkallaan ja liian rasvattoman ruokavalion kanssa syntyy helposti luiston puutteesta johtuvia ongelmia.
Tosiaan pysyvä ruokavaliomuutos niin, että se sisältää enemmän kasviksia. Ei vatsassa turpoavia ja nestettä imeviä viljoja, vaan KASVIKSIA.
Pellavansiemenet liotettuna toimii hyvin, ei tarvitse mitään apteekin lääkkeitä.
Pellavansiemenrouhe auttanut mulla ja liikunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekin apua jo yritin illalla ja nyt aamulla. Olen istunut täällä nyt 1,5 h. 😢
Ei se istuminen sitä 💩 liikkeelle saa. Käy uudestaan apteekissa ja hae microlax.
Just microlaxia illalla ja aamulla kokeilin. Ei auttanut suurimpaan hätään. Nyt poistuin kuitenkin vessasta. Pitänee lähteä kouran kanssa lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Olet mitä syöt ohjelman brittiversiossa aikanaan havainnollistettiin että ruokien syömisjärjestys vaikuttaa. Aamulla ensin hedelmiä, kuitua ym. Nopeimmin sulavat ensin.
Itse juon ihan ekaksi aamulla kaksi lasia vettä ja sitten maitokahvia. Heti onnistuu. Ikinä en istuisi tuntia veskissä siitä saa kauheita peräpukamia ja niiden hoito on kurjaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tuossa on? Liikunta ja riittävä neste laittaa suolen liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just microlaxia illalla ja aamulla kokeilin. Ei auttanut suurimpaan hätään. Nyt poistuin kuitenkin vessasta. Pitänee lähteä kouran kanssa lenkille.
Käsikakalle ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä. Jos ei muu auta, ota vaikka pakastepusseja kertakäyttöhanskan korvikkeeksi ja tue toisella kädellä välilihaa kun puristat ja kaivat toisella kädellä kuivan ja kovan ulkostepaakun hanurista palan kerrallaan. Se ei tunnu kivalta, muttei ole myöskään olemassa mitään muutakaan apua siihen hätään. Joko teet sen itse kotona tai sitten toinen tekee sen sinulle päivystyksessä.
Jatkossa syöt kuivattuja luumuja 6-8 kappaletta joka ilta ja otat ruokalusikallisen kasviöljyä lisäksi. Ulkostemassa tarvii hieman luistoakin matkallaan ja liian rasvattoman ruokavalion kanssa syntyy helposti luiston puutteesta johtuvia ongelmia.Tosiaan pysyvä ruokavaliomuutos niin, että se sisältää enemmän kasviksia. Ei vatsassa turpoavia ja nestettä imeviä viljoja, vaan KASVIKSIA.
Syön valtavasti leipää eikä minulla ollut ikinä ummetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai koura muovipussissa ulos kaivelemaan? Tuskin kukaan sitä tarkoitti.
Vessaan mennään vasta kun on hätä, eikä aikaa viettämään. Suosittelen liikuntaa ja jumppaa. Kuitulisä (Visiblin) voisi myös toimia. Googlella löytyy esim. juuri ummetukseen sopivia jumppaliikkeitä.
Pyh pah🤣, ite käytän moottoriöljyä liukasteena, liukuu paska
Hae kebab lähipitseriasta niin kyllä lähtee.
Siis ihan todellako jotkut kaivavat perästään tavaraa, jos on ummetus? Miksi ihmeessä? Aiheutatte vaan mahdollisesti lisähaittoja itsellenne. Ummetus johtuu siitä, että suoli ei liikahda. Ei se kaivuu sitä sen kummemmin saa liikkumaan.
Samoin väkisin ponnistelu ei johda mihinkään muuhun kuin hikoiluun, mahakipuun, pukamiin, haavaumiin, päänsärkyyn ja pyörtymiseen. Elvishän kuoli pöntölle.
No nyt räjähti! Tämän tulen muistamaan!
Osta kuivattuja luumuja , varoiksi myös kaappiin. synnytyksen jälkeen hoitajan neuvo, toimi.
Apteekista Pegorion jauhetta pari pussia veteen sekoitettuna niin jonkun ajan päästä ihmettelet, miten paljon paskaa ihmiseen mahtuu.
kyll sen pitäs tulla päivässä. sulla on venyny suoli ku häpeet hätiäs, voi tulla ongelmia vanhemmalla iällä