Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada raikkaan näköinen meikki keski-ikäiseen ja epätasaisen väriseen ihoon

Vierailija
17.06.2025 |

Ei kai mitenkään.

Ihoni on sellainen aika isohuokoinen t-alueelta ja kaikesta hoidosta huolimatta jotenkin samea. Punakka poskien alueelta, nenänpielistä, leuasta. Tuo kai joku sukuvika kun äidillä sama juttu. Couperosaa kosmetologin mukaan. Olen googlannut ruusufinnejä yms mutta ei näytä mielestäni siltä eli tuo punaisuus ei kaiketi ole hoidettavissa pois. Käytän välillä punaisuutta peittävää primeria meikkivoiteen alla. Ohut meikkivoide, voidemainen poskipuna, kulmat värjätty tai värin haalistuessa laitan kulmageeliä kevyesti. Huulikiilto. Silmissä pelkkä ripsari tai sitten ripsari + yläripsien juuret rajattu. Silti näyttää jotenkin tuhruiselta ainakin omaan silmään. 

Ruokavalio ja liikunta kunnossa. En ryyppää. En polta. 

Vinkkejä? Ongelmana lähinnä tuo epätasainen ihonväri, mitä tuotteita te muut käytätte? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

ihonhoito on se kaiken a ja o tällaisessa ihotyypissä. Kosteuttavat tuotteet + aktiiviset aineosat. Koska sinulla ei muita ihohuolia kuin tuo punaisuus näytä olevan, kannattaa suosia hellävaraisia tuotteita (for sensitive skin) ihan vain varmistukseksi etteivät pitoisuudet ole liian tuhteja.

Punoittavalle iholle suositellaan ainesosia kuten niasiiniamidi (niacinamide), azelaiinihappoa (azelaic acid), A-vitamiini (retinol, retinoid) ja centellaa/cicaa ja vihreää teetä."

Muuten hyvä, mutta retinoli ja muut A-vitamiinijohdannaiset on kyllä ihan viimeistä mitä kannattaa vähänkään herkälle tai lehahtelevalle iholle laittaa. Multa ihotautilääkäri kielsi täysin, kun menin vaihdevuosissa varsinaiseksi ruusufinniksi pahentuneen entisen rosacea-punoituksen kanssa lääkäriin. 

Vierailija
42/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta helppo peittää meikillä. Itse arkena käytän sitä meikkiä vain paikallisesti punoituksen päälle, en koko naamalle. Mulla toimii loistavasti Graftobianin meikkivoide (ent. Joe Blasco), sitä riittää ihan ohut kerros ja peittää kaiken punaisuuden, ja tosiaan meikatun kohdan ja muun ihon rajaa ei edes huomaa. Mulle talvella Soft Peach ja kesällä Olive Glow on täydelliset sävyt, olen suomalaiseksi semmoinen keskivaalea, en ihan vaaleimpia, mutta en erityisen tummakaan.

Mistä tuota Graftobiania saa? Tää oli uus tieto, että tuollainen tullut Blascon tilalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cc-voide näyttää iholla kevyemmältä kuin meikkivoide, lumenella on kuulemma hyvä. Iltasanomissa oli hyvä artikkeli keski-ikäisen ihon ylihoitamisesta kuorinnoilla tms eli vähemmän on enemmän, siellä oli hyviä tuotesuosituksiakin mm. joku Lykon niasimidiseerumi(tai miten se nyt kirjoitetaankaan), itse ajattelin ostaa testiin. Lisäksi rajaukset tekee meikistä monesti ns. suttuisen oloisen.

Nuo cc-voiteet on minusta aika usein huonoja. Niissä ei ole mitään värintaittomagiaa, vaan ne on ihan vaan meikkivoiteita oikeasti, ja esim. se Lumenen on vieläpä aika paksu meikkivoide. Pahin ongelma on, että niissä on usein huonosti erilaisia sävyjä. Esim. omalla ihollani kaikki ne Lumenen sävyt näyttää lähinnä harmailta. Sama vaivaa monia korealaisia suosittuja CC-tuotteita. Jos niistä löytää oikean sävyn itselleen, niin kyllä ne varmaan siinä käy missä joku meikkivoiteeksi kutsuttukin tuote. Mutta ei ne oikeasti ole mitenkään aina kevyempiä tai parempia punoituksen peittoon tai luonnollisempia tms. Markkinointikikka lähinnä kutsua CC-voiteeksi.

Vierailija
44/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta helppo peittää meikillä. Itse arkena käytän sitä meikkiä vain paikallisesti punoituksen päälle, en koko naamalle. Mulla toimii loistavasti Graftobianin meikkivoide (ent. Joe Blasco), sitä riittää ihan ohut kerros ja peittää kaiken punaisuuden, ja tosiaan meikatun kohdan ja muun ihon rajaa ei edes huomaa. Mulle talvella Soft Peach ja kesällä Olive Glow on täydelliset sävyt, olen suomalaiseksi semmoinen keskivaalea, en ihan vaaleimpia, mutta en erityisen tummakaan.

Mistä tuota Graftobiania saa? Tää oli uus tieto, että tuollainen tullut Blascon tilalle

Sokoksen kosmetiikkaosastolta saa (itse ostanut Helsingin Kaaren Sokoksesta), siellä pystyy ihan kokeilemaan. Maahantuojan verkkokaupasta myös, siellä löytyy myös vastaavuustaulukko Joe Blasco sävyihin https://www.norris.fi/tuotemerkit/Graftobian

Vierailija
45/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaaha, no kiitos palautteestasi :D"

Kyselit vinkkejä ja annoin vinkin, mutta ilmeisesti se oli jotenkin vääränlainen. Ei voi mitään sitten.

Sori, sun asenne oli aika lyttäävä. 

Ja siitä syystä kannattaa viitata kintaalla hyville ohjeille? :D "Kun tuo kirjoittaja ei ollut kiva ja myötäilevä, niin en kuuntele häntä vaikka hän tietää miten ongelma ratkaistaan"

Asioita voi esittää monella tapaa, yleensä tuollainen vähän itseriittoiselta kuilostava ei ole se paras. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä