Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada raikkaan näköinen meikki keski-ikäiseen ja epätasaisen väriseen ihoon

Vierailija
17.06.2025 |

Ei kai mitenkään.

Ihoni on sellainen aika isohuokoinen t-alueelta ja kaikesta hoidosta huolimatta jotenkin samea. Punakka poskien alueelta, nenänpielistä, leuasta. Tuo kai joku sukuvika kun äidillä sama juttu. Couperosaa kosmetologin mukaan. Olen googlannut ruusufinnejä yms mutta ei näytä mielestäni siltä eli tuo punaisuus ei kaiketi ole hoidettavissa pois. Käytän välillä punaisuutta peittävää primeria meikkivoiteen alla. Ohut meikkivoide, voidemainen poskipuna, kulmat värjätty tai värin haalistuessa laitan kulmageeliä kevyesti. Huulikiilto. Silmissä pelkkä ripsari tai sitten ripsari + yläripsien juuret rajattu. Silti näyttää jotenkin tuhruiselta ainakin omaan silmään. 

Ruokavalio ja liikunta kunnossa. En ryyppää. En polta. 

Vinkkejä? Ongelmana lähinnä tuo epätasainen ihonväri, mitä tuotteita te muut käytätte? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siis hoidat sitä? Mulla on täydellisen kaunis iho edelleen 44 vuoden iässä.

Kaksoispuhdistus iltaisin, aamulla joko vesipohjaisella puhdistusaineella pesu tai pelkällä vedellä.

-Suihkuttelen pesun jälkeen kasvoveden

-Tällä hetkellä käytän peptidiseerumia, käytössä useimmiten c-vitamiiniseerumi tässä kohtaa

-Kosteuttava seerumi

-Päivävoide ja/tai aurinkosuojavoide

illalla kasvovesi, kosteuttava seerumi, joskus aha-kuorinta ehkä 2-3xkk, yövoide ja/tai kasvoöljy. 

Kysymys tosin tässä kohtaa ehkä kuuluu miten SINÄ hoidat ihoa jos on täydellinen? 

Mitä nuo tuotteet tarkalleen ottaen on? Etkö laita naamiota ollenkaan

Ainakin omaan silmään nuo vaikuttaa huonoilta tuotteilta. Miksi yhdistelet monia eri sarjoja ja useampaa seerumia?

Miksi ne vaikuttavat huonoilta? En ole koskaan käyttänyt vain yhden tietyn sarjan tuotteita, ihan normaaliahan se kaiketi on yhdistellä? Mitä "pahaa" siinä voi käydä jos yhdistelee? 

Vierailija
22/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käytössä Estee Lauderin double wear -meikkivoide. On kevyt, mutta peittävä. Kaikkea olen kokeillut, mutta tämän olen kokenut parhaaksi. 

Ok, pitää tutustua. Tykkään ohuista meikkivoiteista, toisaalta ne ei kyllä peitäkään paljoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siis hoidat sitä? Mulla on täydellisen kaunis iho edelleen 44 vuoden iässä.

Kaksoispuhdistus iltaisin, aamulla joko vesipohjaisella puhdistusaineella pesu tai pelkällä vedellä.

-Tällä hetkellä käytän peptidiseerumia, käytössä useimmiten c-vitamiiniseerumi tässä kohtaa

-Kosteuttava seerumi

illalla kasvovesi, kosteuttava seerumi, joskus aha-kuorinta ehkä 2-3xkk, yövoide ja/tai kasvoöljy. 

Kysymys tosin tässä kohtaa ehkä kuuluu miten SINÄ hoidat ihoa jos on täydellinen? 

Mitä nuo tuotteet t

Miksi ne vaikuttavat huonoilta? En ole koskaan käyttänyt vain yhden tietyn sarjan tuotteita, ihan normaaliahan se kaiketi on yhdistellä? Mitä "pahaa" siinä voi käydä jos yhdistelee? 

Sisältävät hirveän määrän eri ainesosia ja petrokemian tuotteita, jopa muovia. Ja ei siinä mitään pahaa ole, mutta itse en toimisi niin. Tuotteet on usein suunniteltu toimimaan yhdessä, jolloin niiden tehoaineet täydentävät toisiaan eikä saman sarjan tuotteilla tapahdu esim. Voiteen rullaamista tai aktiiviaineiden neutraloitumista.

Vierailija
24/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käytössä Estee Lauderin double wear -meikkivoide. On kevyt, mutta peittävä. Kaikkea olen kokeillut, mutta tämän olen kokenut parhaaksi. 

Ok, pitää tutustua. Tykkään ohuista meikkivoiteista, toisaalta ne ei kyllä peitäkään paljoa. 

Musta double wear on etenkin vähän vanhemmalla iholla vähän turhan matta, itse sekoitan sitä Catricen Tensational -primeriin.

Vierailija
25/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kosteuttava seerumi

Sisältävät hirveän määrän eri ainesosia ja petrokemian tuotteita, jopa muovia. Ja ei siinä mitään pahaa ole, mutta itse en toimisi niin. Tuotteet on usein suunniteltu toimimaan yhdessä, jolloin niiden tehoaineet täydentävät toisiaan eikä saman sarjan tuotteilla tapahdu esim. Voiteen rullaamista tai aktiiviaineiden neutraloitumista.

Mulla on tapana aina tutkia käyttämieni tuotteiden incit, ja noin suurinpiirtein ottaa selvää mitä sisältävät. Noi "muovit" mitä noissa on ei haittaa minua. Minusta käyttämieni tuotteiden incit ei edes ole sieltä pisimmästä päästä. En sekoita eri aktiiviaineita ja minulla on perustietämys niiden käytöstä, esim mitkä neutraloivat toisiaan, silikoni- vs vesipohjaiset tuotteet jne.

Vierailija
26/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tärkein on hoitaa ihoa säännöllisesti ja nuoresta pitäen. Jos tämä on jäänyt, paljon ei ole tehtävissä enää. Ihonhoitoaineita on tosi paljon nykyään. Kalleimmisssa maksaa brändi ja pakkaukset. Osta Lykosta etelä-korealaista ihonhoitoaineita tai The Ordyneryä, aika edullisia ja hyviä. Mene hi-fu:un (googlaa, on tarjouksia). 

Pikakaunistus: edellisenä iltana laita yöksi voidenaamio (Nivea metallirasiassa oleva on ihan ok), aamulla pese kasvot jollain miedolla saippualla (esim Prismasta saa esim kookos- tai avokadosaippuaa), pyyhi kasvovedellä, joka supistaa ihohuokosia ja laita joku seerumi (Normalista esim). Jos on rasvainen iho, älä laita muuta meikin alle. 

CC- voide joka peittää (CC= color correcting). Tummiin silmänalusiin vaaleaa peitevoidetta, myös luomiin voi laittaa pohjustukseksi. Huulten ympärille, keskelle otsaa ja nenän varteen myös, tuo valoa. Huolittele kulmakarvat, ovat kasvojen kehykset. Rajaa silmät lähellä ripsirajaa. Käytä ruskeaa, on neutraali ja nostaa sinisille/harmaille silmille väriä. Musta ripsiväri on parempi kuin ruskea, sillä tulos voi jäädä valjuksi, musta terävöittää. 

Huulia on turha rajata, ne kuluu pois ja on tyhmän näköiset sen jälkeen. Laita värillistä huulikiiltoa. 

Aurinkopuuterilla voi viimeistellä, ota kylmä ruskea, ei lämmin esim pronssi. 

Vierailija
27/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta helppo peittää meikillä. Itse arkena käytän sitä meikkiä vain paikallisesti punoituksen päälle, en koko naamalle. Mulla toimii loistavasti Graftobianin meikkivoide (ent. Joe Blasco), sitä riittää ihan ohut kerros ja peittää kaiken punaisuuden, ja tosiaan meikatun kohdan ja muun ihon rajaa ei edes huomaa. Mulle talvella Soft Peach ja kesällä Olive Glow on täydelliset sävyt, olen suomalaiseksi semmoinen keskivaalea, en ihan vaaleimpia, mutta en erityisen tummakaan.

Vierailija
28/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kosteuttava seerumi

Kysymys tosin tässä kohtaa ehkä

Mulla on tapana aina tutkia käyttämieni tuotteiden incit, ja noin suurinpiirtein ottaa selvää mitä sisältävät. Noi "muovit" mitä noissa on ei haittaa minua. Minusta käyttämieni tuotteiden incit ei edes ole sieltä pisimmästä päästä. En sekoita eri aktiiviaineita ja minulla on perustietämys niiden käytöstä, esim mitkä neutraloivat toisiaan, silikoni- vs vesipohjaiset tuotteet jne.

Ja voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä, mutta mitä ilmeisimmin tuo ei toimi. Ihosi ei ole hyvä, minun on.

Vierailija
29/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

cc-voide näyttää iholla kevyemmältä kuin meikkivoide, lumenella on kuulemma hyvä. Iltasanomissa oli hyvä artikkeli keski-ikäisen ihon ylihoitamisesta kuorinnoilla tms eli vähemmän on enemmän, siellä oli hyviä tuotesuosituksiakin mm. joku Lykon niasimidiseerumi(tai miten se nyt kirjoitetaankaan), itse ajattelin ostaa testiin. Lisäksi rajaukset tekee meikistä monesti ns. suttuisen oloisen.

Vierailija
30/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata käyttää ohutta meikkivoidetta, vaan ainakin sille punoitusalueelle riittävän peittävää. Eikä niillä primereillä tee yhtään mitään, usein vaan huonontaa meikkipohjan pysyvyyttä. Kokemukseni mukaan hyviä tuotteita punoituksen peittoon, voi käyttää joko koko naamalle tai vain punoituksen alueelle:

- Madara Skin Equal

- Estee Lauder Double Wear

- Jones Road peiteainekynät (usein käytän arkimeikkinä pelkästään näitä kyniä, ei mitään voidetta päälle)

- Graftobian-vahamaiset meikkivoiteet

- Marketista Max Factor Miracle Touch

Jos meikkivoide on vähän ohuempi, taii käyttää vain paikallisesit, voi olla hyvä valita keltaisempi tuote kuin oma iho, koska keltainen taittaa pois usein sinertävää couperosapunoitusta. Esim. mä olen kylmänsävyinen kesätyyppi, mutta vaikka tuosta Max Factorista ostan Golden-sävyn, ihan vaan taittamaan sinipunaista pois. En laita sitä koko naamaan, vain nenälle ja poskille jotka on punaiset, ja häivyttelen sitten huomaamattomaksi ne rajat.

Vierailija
31/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kosteuttava seerumi

illalla kasvovesi, kosteuttava seerumi, joskus aha-kuorinta ehkä 2-3xkk, yövoide ja/tai kasvoöljy

Ja voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä, mutta mitä ilmeisimmin tuo ei toimi. Ihosi ei ole hyvä, minun on.

Jaaha, no kiitos palautteestasi :D 

Vierailija
32/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cc-voide näyttää iholla kevyemmältä kuin meikkivoide, lumenella on kuulemma hyvä. Iltasanomissa oli hyvä artikkeli keski-ikäisen ihon ylihoitamisesta kuorinnoilla tms eli vähemmän on enemmän, siellä oli hyviä tuotesuosituksiakin mm. joku Lykon niasimidiseerumi(tai miten se nyt kirjoitetaankaan), itse ajattelin ostaa testiin. Lisäksi rajaukset tekee meikistä monesti ns. suttuisen oloisen.

Minulla oli tuo Lumenen cc-voide jonkun aikaa käytössä, mielestäni nykyinen Chanelin meikkivoide on sitä kevyempi. 

Vierailija
33/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ammattimeikaajalle ja pyydä vinkit sieltä. Jos joku tuote näyttää hyvältä ihollasi, osta se.

Vierailija
34/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaaha, no kiitos palautteestasi :D"

Kyselit vinkkejä ja annoin vinkin, mutta ilmeisesti se oli jotenkin vääränlainen. Ei voi mitään sitten.

Vierailija
35/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselit vinkkejä ja annoin vinkin, mutta ilmeisesti se oli jotenkin vääränlainen. Ei voi mitään sitten.

Sori, sun asenne oli aika lyttäävä. 

Vierailija
36/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, sun asenne oli aika lyttäävä. 

Ja siitä syystä kannattaa viitata kintaalla hyville ohjeille? :D "Kun tuo kirjoittaja ei ollut kiva ja myötäilevä, niin en kuuntele häntä vaikka hän tietää miten ongelma ratkaistaan"

Vierailija
37/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikista tärkein on hoitaa ihoa säännöllisesti ja nuoresta pitäen. Jos tämä on jäänyt, paljon ei ole tehtävissä enää. Ihonhoitoaineita on tosi paljon nykyään. Kalleimmisssa maksaa brändi ja pakkaukset. Osta Lykosta etelä-korealaista ihonhoitoaineita tai The Ordyneryä, aika edullisia ja hyviä. Mene hi-fu:un (googlaa, on tarjouksia). "

- AP:n ongelma oli couperosa, joka on hiussuonten perinnöllinen ominaisuus. Siihen ei ihonhoidot auta. Onneksi on helppo peittää meikillä.

"Pikakaunistus: edellisenä iltana laita yöksi voidenaamio (Nivea metallirasiassa oleva on ihan ok), aamulla pese kasvot jollain miedolla saippualla (esim Prismasta saa esim kookos- tai avokadosaippuaa), pyyhi kasvovedellä, joka supistaa ihohuokosia ja laita joku seerumi (Normalista esim). Jos on rasvainen iho, älä laita muuta meikin alle. "

- Auts. Mineraaliöljyjankkia naamioksi, ja keski-ikäiselle ihan liian kova saippuapesu sekä supistava kasvovesi. Ei näin. Mieluummin öljypohjainen tai muuten hellävarainen pesuaine, ja hoitoneste joka kosteuttaa supistavan kasvoveden sijaan.

"CC- voide joka peittää (CC= color correcting). Tummiin silmänalusiin vaaleaa peitevoidetta, myös luomiin voi laittaa pohjustukseksi. Huulten ympärille, keskelle otsaa ja nenän varteen myös, tuo valoa. Huolittele kulmakarvat, ovat kasvojen kehykset. Rajaa silmät lähellä ripsirajaa. Käytä ruskeaa, on neutraali ja nostaa sinisille/harmaille silmille väriä. Musta ripsiväri on parempi kuin ruskea, sillä tulos voi jäädä valjuksi, musta terävöittää. 

Huulia on turha rajata, ne kuluu pois ja on tyhmän näköiset sen jälkeen. Laita värillistä huulikiiltoa. 

Aurinkopuuterilla voi viimeistellä, ota kylmä ruskea, ei lämmin esim pronssi. "

Vaalea peitevoide ei usein toimi. enää silmien ympärillä keski-ikäisen iholla, korostaa ryppyjä. Usein parempi on käyttää erilaisia väriä taittavia keltaisia, persikansävyisiä tai oransseja color correctoreja pelkästään tumman kohdan päälle, jättäen silmänympäryksen muuten varsin meikittömäksi. Huultenrajaukset on monelle keski-ikäiselle tosi tärkeitä, koska huulet voi kaventua, kääntyä alaspäin, tai rajat hälvetä iän myötä. Nuo värineuvotkin on sellaisia ettei ole tosiaan yleispäteviä. Joillekin sopii pronssinen aurinkopuuteri, joillekin viileämpi, joillekin ei mikään. 

Vierailija
38/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Täällä 32v. punoittavasta ihosta kärsivä ja rasvaisen ihotyypin ihminen. Äidilläni on couperosaa, joten punakka iho täälläkin geeniloton iloja.

ihonhoito on se kaiken a ja o tällaisessa ihotyypissä. Kosteuttavat tuotteet + aktiiviset aineosat. Koska sinulla ei muita ihohuolia kuin tuo punaisuus näytä olevan, kannattaa suosia hellävaraisia tuotteita (for sensitive skin) ihan vain varmistukseksi etteivät pitoisuudet ole liian tuhteja.

Punoittavalle iholle suositellaan ainesosia kuten niasiiniamidi (niacinamide), azelaiinihappoa (azelaic acid), A-vitamiini (retinol, retinoid) ja centellaa/cicaa ja vihreää teetä.

Oma ihoni koki muodonmuutoksen siirryttyäni korealaiseen kosmetiikkaan, joten suosittelen sitä lämmöllä. Tuotteet ovat hellävaraisia, tehokkaita ja panostavat ihon kosteutukseen. Älä unohda kasvojen rasvaamista ja aurinkosuojaa, sillä erityisesti auringolle altistuminen pahentaa punoitusta.

Meikin osalta panostaisin värikorjailuun, eli esimerkiksi ihon sävyä tasapainottava cc-voide. Erborian cc red correct on kulttiklassikko, mutta ymmärtääkseni it cosmetics, loreal ja nyx tuottavat jotain vastaavantapaista tuotetta. Dr Jart Cicapair tuotetta monet suosittelevat, mutta omalla kohdallani totesin ettei se vain näytä hyvältä ihollani. Tuntuu rasvaiselta ja jää kiinni ihohuokosiin rumasti (jos sinulla on todella kuiva iho, saatat pitää siitä. Kannattaa ottaa testeri alkuun!).

Hyvä peiteaine erityisesti kasvojen keskiosalle on paras ase kaikkeen, itse suosittelen KimChi Chicin the Most Concealeria. On hintalaatusuhteeltaan uskomattoman hyvä ja peittää paljon! Pysyy myös hyvin menossa mukana.

Heleyttä voit myös lisätä ihonhoidon lisäksi voidemaisella poskipunalla! Esimerkiksi Elf tuottaa edullisesti voidemaisia poskipunia. Taputtele sitä viimeisenä vaiheena poskille, jotta saat terveesti kiiltävät posket. Myös korostusväri (highlighter) voi toimia hehkun tuojana, kun lisäät sitä kasvojen korkeimpiin kohtiin. Riippuen omasta mausta, myös kevyt bronzer/aurinkopuuteri on helppo tapa lisätä kesäistä hehkua kasvoille.

ja muista, youtube on täynnä ilmaisia videoita aiheista! Se on todella tehokas tapa oppia, jos vain kiinnostusta riittää.

Vierailija
39/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain täältä kerran hyvän vinkin Seint-tuotteista, jossa meikkitaiteilija katsoo itselle sopivat värit peiteaineisiin ja meikkipohjaan, ja nämä tuotteet on siis tarkoitettu ikääntyvälle iholle nimenomaan. Mä pyysin "Free Color Match" tältä elokuvaproduktioissakin työskenneeltä meikkitaiteilijalta https://www.michellespieler.com/  Seint ei sinänsä toimita Suomeen, mutta käytin MyUS forwardauspalvelua, josta saa amerikkalaisen osoitteen, jonne paketti tilataan, ja josta lähettävät tänne.

Ihan uskomattoman hyvä se mun paletti, ja tykkään kun kaikki meikit paitsi ripsari on yhdessä paletissa. Silmien ympärille mulla on kahta taittoväriä, vaaleankeltaista yleistummuuteen ja persikkaa kyyneluraan ja sinertävien suonien päälle. Sitten kahta väriä meikkivoiteita, Candlelit ja Amber jotka peittää punaisuuden totaalisesti ja pystyy käyttämään vain punoittavaan alueeseenkin jos ei halua koko naamaa meikata vaikka lähikauppakäyntiä varten. Otin varjostusvärin, poskipunan ja pari luomiväriäkin, niin sain samaan palettiin kaiken. Mutta nuo pohjat jo pelkästään on minusta niin hyviä, yhdistettynä siihen että ammattimeikkitaiteilija katsoo oikeat sävyt ja tuotteet (esim. tarvitaanko punoitukseen myös korjaavaa taittosävyä, vai riittääkö meikkipohja), että kannattaa pelkkien pohjatuotteidenkin tilaus.

Vierailija
40/45 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä muuta meikkiä kuin silmissä ja huulilla, jätä iho, se on parasta ennakoivaa hoitoa ikääntymistä ajatellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi