Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä pilapimpotellut ovikelloja pienenä?

Vierailija
16.06.2025 |

Minä olen. Ehkä joskus 5-6 -vuotiaana oli tosi hauska soitella kavereitten kanssa ovikelloja ja juosta karkuun. Enkä oikein pystynyt tajuamaan sitä huumorintajuttomuutta, kun siitä suututtiin ja kiellettiin tekemästä niin. Sehän oli hauska leikki, enkä tajunnut miksi aikuiset eivät voi leikkiä mukana. Ihan sama kun eskarissa lälläteltiin pojille ja sitten juostiin karkuun ohjaajien helmoihin, kun alkoivat jahtaamaan. Mutta ohjaajat menivät kieltämään hauskaakin hauskimman leikin kieltämällä meitä lällättelemästä pojille! Nämä siis tapahtuivat 70-luvulla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu ovikelloja kun käveltiin sisään ja koputettiin pirtin oveen samalla kun avattiin. Isäntäväkeä ei sopinu juoksuuttaa ovelle avaamaan kun jollekin rovastille tai fallesmannille. Pirunviulua kyllä soitettiin 

Vierailija
2/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Vähän isompana soittelin sitten pilasoittoja. Siitä en koskaan jäänyt kiinni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paska ihminen

Vierailija
4/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeräää, röyhkeää. Oletko nyt tehnyt aikuisrikoksia?

Vierailija
5/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, enkä ole rikollinen nyt kuitenkaan. 

Vierailija
6/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkattu!

Vierailija
7/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Aikuiset oli pelottavia 70-luvulla, en ois uskaltanut.

Vierailija
8/9 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joskus tuli kokeiltua. Ei mitään kovin vahvaa muistikuvaa kuitenkaan ole, joten tuskin tuota on kovin aktiivisesti harrastettu. Pilapuheluita soitettiin myös joskus ala-asteikäisinä. 

Vierailija
9/9 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen ja nyt muksut soittelivat minun ovikelloani , en tietenkään avannut . Eivät enää ole soitelleet , mitä jännää siinä nyt on , se olisi niistä jännää jos avaisin  oven ja heristäisin nyrkkiä vielä päälle .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme