Ei ole hääppönen sää juhannuksena. Menetkö mökille silti?
Kommentit (66)
Juhannushan on ihan vika paikassa kun oikeasti se perinteinen aatto on 24.6 ja Juhannuspäivä 25.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään miehen kanssa kaksin. Mökkille on matkaa 35 minuuttia eli jos sää on mahdoton, niin ajellaan takaisin kotiin saunan jälkeen. Vesi oli viime vkl jo aika lämmintä, mutta ihan riittävästi.
35 minuuttia???? Eihän tuossa ajassa pääse arjesta irti. Ihme diivailua.
Mitä ihmeen diivailua? Mulla on mökille vain n. 2km ja kuule kyllä oikein hyvin pääsee arjesta irti ja mieli lepää.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitän kotona saunan ja menen sen jälkeen vällyjen alle juhannusheilan kanssa
Ai sun pumpattava barbara on sen niminen ?!
Meinaan mennä. Olen myöhään syksylläkin usein mökillä.
Tuli mieleeni Juhannusta miettiessäni, että kuka kerää ja hallinnoi, sekä uudelleen käyttää, kaikki ne tiedot, joita ihmiset ja yritykset tulevat antaneeksi tekoälylle? Sehän saa meistä ilmaiseksi hyvin kattavat tiedot. Paremmat tiedot, kuin kellään muulla instanssilla. Minusta tekoälyä ei kannata käyttää ollenkaan. Eikä siis nettiäkään, koska se huseeraa jo sielläkin.
Ehkä päiväkävely ja eväät ulkona piknikillä voisi olla Jussin päivän huvi. Satoi tai paistoi.
Täällä me jo ollaan. Olen vaan kamalan väsynyt tiukasta työrupeamasta etten oikein jaksais mitään. Siti tänne on tulossa porukkaa useammalla kokoonpanolla. Eniten väsyttää tieto siitä, miten totaalinollaukset toiset vetää. Se on ihan mahdotonta se juominen: yöllä vielä kolmen aikaa se yksi herää, koska meni välikuolemaan alkuillasta. Sit se alkaa tekemään jtn yöpalaa itselleen ja löytää kesken jääneen viintonkkansa jostain. Kun mä nousen aamulla ylös kahvia keittämään, niin osalla on jo viinilasit käden ulottuvilla valmiina.. Ja niin edelleen samaan tahtiin 3 päivää. Sunnuntaina sitten arvotaan koko päivä että kuka pystyy ajamaan ja milloin.. Se joka ei tarvi ajaa, alkaa loiventamaan koska onhan tässä vielä vapaapäivää jäljellä..
Jättäisin koko juhannuksen mielellään väliin tänä vuonna. Mutta traditiot pitää pitää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Sissitelttaan menen ja muistelen kovia taisteluja.
Onko siellä tarjolla sissijuustoa?
Pitäisi olla laissa määrätty, että juhannussään on oltava hääppönen.
Jos sataa ja on viileä laitan tulen takkaan, villasukat jalkaan ja uppoudun hyvään kirjaan. Sitten menen saunaan ja sateella uimaan 🤗
Kyllä, onhan siellä katto pään päällä
Kannattaa . Pikkuruuhka ei haittaa, kiltisti jonossa ajetaan. Ja kaupan kassajonossa. Sitten pääsee kuitenkin grillaamaan eikä pikku sade haittaa sitä. Pullo naamariin ja nukkumaan tai uimaretkelle. Aamulla miettii muistikuvia ja käy lääkekaapilla. Sitten sunnuntaina takas kiltisti. Niin sitä vietetään. Sateessa ei ole itikoitakaan
Höh, lämpötila jää alle +20, mutta ilmeisesti ei sada ainakaan paljoa. Ihan hyvä sää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mökillä omassa hyvässä seurassani. Mikään ei voisi olla paremmin. Saan olla ja elellä miten päin haluan.
Missähän ne hyttyset tosiaan viipyy? Vielä ei ole juurikaan näkynyt, ei kuulunut.
Hyttyset jäätyneet kuoliaaksi.
Niinhän se vaimo toivoo, että menisin mökille yksin. Vaimo pääsee sitten iskemään miehiä.
En tee pakonomaisesti jotain vain koska kalenterissa on jokin kirjainyhdistelmä tai luku. Suosittelen.
En menis muutenkaan. Inhoan mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laissa määrätty, että juhannussään on oltava hääppönen.
Housussas on hääppönen
Satakunnassa lähellä raumaa on mökkini.