Ei ole hääppönen sää juhannuksena. Menetkö mökille silti?
Kommentit (66)
Mä olen mökillä omassa hyvässä seurassani. Mikään ei voisi olla paremmin. Saan olla ja elellä miten päin haluan.
Missähän ne hyttyset tosiaan viipyy? Vielä ei ole juurikaan näkynyt, ei kuulunut.
Hyvä sää tiedossa ja mökille suunnataan.
En missään tapauksessa, mutta säällä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään ankeampaa kuin juhannus mökillä, pahimmassa tapauksessa paikalla myös muutama juopotteleva tuttava ja miljardi hyttystä ja punkkia.
Miksi kutsut juoppoja paikalle?
Joku muu ne on kutsunut, kieltäydyn mökkikutsuista juuri tuon takia koska suomalaisten pakkokännäily juhannuksena on niin last season.
Toivottavasti pääsen lähtemään mökille. Siivosin hiirenpesän pois ulkohuoneesta viikonloppuna ja nyt tuntuu vähän äklö olo. Olivat vähän kuin muhineita sardiineja eli ruoto näkyvissä möhnän sisällä. Oli kyllä hengityssuojain. Hyvää Jussia vaan kaikille!
En todellakaan lähde mökille, ukko kuitenkin murjottaa jos joutuisi minun naamaani tuijottamaan.
Onneksi sain työvuorot taas juhannukseksi.
Hyvä vaan jos juhlan ankeuttajat pysyvät kotonaan. Mikään ei ole niin rasittava kuin ihminen joka nyrpistelee nokkaansa muiden juhlajuomille. Kyllä suurin osa porukoista osaa käyttää juhannusjuomia ihan fiksustikin. Meillä kuuluu porukkaan sekä niitä jotka ottaa ja niitä jotka ei ota. Pointti on se että kukaan ei tee sitä numeroa puoleen eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan jos juhlan ankeuttajat pysyvät kotonaan. Mikään ei ole niin rasittava kuin ihminen joka nyrpistelee nokkaansa muiden juhlajuomille. Kyllä suurin osa porukoista osaa käyttää juhannusjuomia ihan fiksustikin. Meillä kuuluu porukkaan sekä niitä jotka ottaa ja niitä jotka ei ota. Pointti on se että kukaan ei tee sitä numeroa puoleen eikä toiseen.
Vasemmalle eikun oikealle ja eteen ja taakse.
Rillataan makkaraa. Ja vaimolleni huudan tuo sitä kaljaa eihän tätä kestä selvinpäin.
Kesäillan Valssi.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitän kotona saunan ja menen
sen jälkeen vällyjen alle
juhannusheilan kanssa
Saunan jälkeen peiton alla 2-3 minuuttia. Mies tyhjenee. Peset perseen. Mies ei pese mitään.
Muutin mökille heti toukokuun alussa ja olen täällä niin kauan kun järvi ei ole jäässä. Hyvin pärjää vaikkei ole muita mukavuuksia kuin jääkaappi aurinkosähköllä, kaasuhella ja ulkohuussi. Hyttysiä on vähemmän kuin viime vuonna, yhtään punkkia en ole nähnyt kuin yhden koirassa, eikä ole ollut tappohelteitä.
En ole vielä päättänyt menenkö kaverille juhannuksena grillaamaan vai olenko kotona. Suvun kesänvietto paikka varattu serkulle, en ollut sinne menossakaan.
Asun luonnon keskellä vesistön rannalla joten erillistä mökkiä en tarvitse. Juhannus kuluu lomitushommissa jotta perheenjäsen pääsee lomailemaan. Eläimellistä seuraa siis taas jälleen kerran luvassa.
Taidan jäädä kotiin kun mökille on tulossa sukulaisia joista en pidä.
Minne mökille?
En ole ollut 35 vuoteen kertaakaan.
Mennään miehen kanssa kaksin. Mökkille on matkaa 35 minuuttia eli jos sää on mahdoton, niin ajellaan takaisin kotiin saunan jälkeen. Vesi oli viime vkl jo aika lämmintä, mutta ihan riittävästi.
+16 näyttää olevan juhannuksena. Aurinkoinen keli näyttää olevan. Olen jo mökillä ollut yli kuukauden joten olen juhannuksenakin. Viihdyn kyllä kylmemmässäkin kelissä Käyn usein kalassa ja puuhailen juttuja. Pari viime kesää ollut aika lämmintä vasta heinäkuussa mutta juhannuksen ei nyt erityisen lämmintä ole ollut viime vuosina muutenkaan joten sama mulle millainen keli on.
Vierailija kirjoitti:
Mennään miehen kanssa kaksin. Mökkille on matkaa 35 minuuttia eli jos sää on mahdoton, niin ajellaan takaisin kotiin saunan jälkeen. Vesi oli viime vkl jo aika lämmintä, mutta ihan riittävästi.
35 minuuttia???? Eihän tuossa ajassa pääse arjesta irti. Ihme diivailua.
Vierailija kirjoitti:
+16 näyttää olevan juhannuksena. Aurinkoinen keli näyttää olevan. Olen jo mökillä ollut yli kuukauden joten olen juhannuksenakin. Viihdyn kyllä kylmemmässäkin kelissä Käyn usein kalassa ja puuhailen juttuja. Pari viime kesää ollut aika lämmintä vasta heinäkuussa mutta juhannuksen ei nyt erityisen lämmintä ole ollut viime vuosina muutenkaan joten sama mulle millainen keli on.
Missä mökkisi on, jos on ollut kylmiä juhannuksia viime vuosina? Meillä Saimaan rannalla Etelä-Savossa ja eka kylmä juhannus tulossa vuosikausiin.
Sovittiin että aatto ilta mökillä ja kotia nukkumaan. Ei tuolla sateella noin kylmällä huvita edes yöpyä koska ei seurava päivä näytä yhtään paremmalta.
Tietysti menen! Meitä lähtee mun ja puolison lisäksi mun sisko, puolison sisko ja meidän kaveripariskunta sekä viisi koiraa. Syödään hyvin, saunotaan ja pelataan kaikkia klassisia mökkipelejä kuten mölkkyä. Ihan parasta!