Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan entisajan kerrostalolähiöitä, joissa asui ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä

Vierailija
16.06.2025 |

Palvelut pelasi ja luonto oli lähellä. Pihatalkoita ja yhteisöllisyyttä. Nykyään lähiöt rappeutuvat ja ovat täynnä syrjäytyneitä. Tavalliset ihmiset ajetaan kaupunkien meluisiin keskustoihin, ellei ole varaa tai halua pitää omakotitaloa. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä talkoot enää kiinnostaa?

Tämä. 

Vierailija
22/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niissä asuu vaan narkkeja, ennen oli vanhan koulukunnan spurgaattoreita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään niissä asuu vaan narkkeja, ennen oli vanhan koulukunnan spurgaattoreita. 

No ei todellakaan ainakaan täällä Helsingissä. Kerrostaloissa asuu täällä lähes 50 % väestöstä, siihen mahtuu aika monenlaista väkeä. 

Vierailija
24/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa , varsinkin jos aikoo ostaa osakkeen, sellaiseen taloyhtiöön, jossa  asukkaat  lähtevät aamulla töihin.  

Vierailija
25/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan? Mä asuin lapsena ja nuorena 20 000 asukkaan kaupungissa, ja siellä tuntui olevan kasarilla-ysärillä niin, että kerrostaloissa asui vain ongelmaiset ja köyhät (esim. yksinhuoltajaperheet), normaalit ihmiset asui omakoti- tai rivitaloissa. Oikein huvittaa näin jälkeenpäin, miten mun äitikin vähän karsasti yhtä mun kaveria, kun kuuli että se on "sieltä kerrostaloalueelta", ihan kuin se tekisi ihmisen jotenkin saastaiseksi :D 

Jossain peräkylillä voi ollakin noin, koska ainoat kerrostalot ovat kunnan vuokrakasarmeja.

Helsingissä kalleimmat neliöt ovat kerrostaloissa.

Vierailija
26/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Helsingissä edelleen kyllä lähiöitä, joissa luonto ja palvelut lähellä ja pääosa asukkaista ihan normaaleja lapsiperheitä, vanhuksia jne. Maahanmuuttajatkin ovat it-alalla ja terveydenhoidossa ja harrastavat lenkkeilyä ja osallistuvat pihatalkoisiin siinä missä muutkin. 

Vierailija
27/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mä asun Helsingissä, sellaisessa lähiössä jossa palvelut pelaa ja luontokin on lähellä. Keskustaan on kymmenisen kilometriä, eikä sinne ole kukaan ketään ajamassa. 

Nii mut white flight ajo valkosen työväenluokan itä-Helsingistä kehyskuntiin 

Paskanmarjat, Kokoomuksen ja Persujen nykyinen hallitus ajaa työntekijöitä ja keskiluokkaa kauas Helsingistä. Ei ole vara asua enää siellä, senkin nasse. Eikä se ole väristä kiinni. Täällä on väki töissä, toisin kuin siellä sun peräkorvessa, jossa maataan tukiaisilla.

Älä valehtele. Itse jouduin muuttamaan lähiöstä pois äh lä mei den ahdistelun ja jatkuvan meluamisen takia. Ja tiedän, että en ole ainoa.

Vierailija
28/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä talkoot enää kiinnostaa?

Miten jotkut jaksaa? Ihmettelin kun Redditin Suomi-palstalla moni ylisti kuinka tykkää talkoista.

Vierailija
29/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa , varsinkin jos aikoo ostaa osakkeen, sellaiseen taloyhtiöön, jossa  asukkaat  lähtevät aamulla töihin.  

Jep ja töihinlähtö tapahtuu valkokaulusaikaan eikä duunariaikaan :D

Vierailija
30/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja töihinlähtö tapahtuu valkokaulusaikaan eikä duunariaikaan :D

Jos ulko-ovi käy ennen seitsemää, ei kannata ostaa. :D

Vierailija
31/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisajan? Mä asuin lapsena ja nuorena 20 000 asukkaan kaupungissa, ja siellä tuntui olevan kasarilla-ysärillä niin, että kerrostaloissa asui vain ongelmaiset ja köyhät (esim. yksinhuoltajaperheet), normaalit ihmiset asui omakoti- tai rivitaloissa. Oikein huvittaa näin jälkeenpäin, miten mun äitikin vähän karsasti yhtä mun kaveria, kun kuuli että se on "sieltä kerrostaloalueelta", ihan kuin se tekisi ihmisen jotenkin saastaiseksi :D 

Jossain peräkylillä voi ollakin noin, koska ainoat kerrostalot ovat kunnan vuokrakasarmeja.

Helsingissä kalleimmat neliöt ovat kerrostaloissa.

Niin ja Helsingissä kaupungin asuntoihin on ollut melko korkea tuloraja. Nyt tulorajaa laskettiin, mutta se on edelleen yksinasuvalta 3 540 €/kk, kahden aikuisen ja yhden lapsen perheelle raja on jo 6 670 €/kk. 

Vierailija
32/32 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mä asun Helsingissä, sellaisessa lähiössä jossa palvelut pelaa ja luontokin on lähellä. Keskustaan on kymmenisen kilometriä, eikä sinne ole kukaan ketään ajamassa. 

Nii mut white flight ajo valkosen työväenluokan itä-Helsingistä kehyskuntiin 

Paskanmarjat, Kokoomuksen ja Persujen nykyinen hallitus ajaa työntekijöitä ja keskiluokkaa kauas Helsingistä. Ei ole vara asua enää siellä, senkin nasse. Eikä se ole väristä kiinni. Täällä on väki töissä, toisin kuin siellä sun peräkorvessa, jossa maataan tukiaisilla.

Älä valehtele. Itse jouduin muuttamaan lähiöstä pois äh lä mei den ahdistelun ja jatkuvan meluamisen takia. Ja tiedän, että en ole ainoa.

Missä lähiössä asuit? Kenen kämppä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä